• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

lappis - vad mysigt det låter!!! Vi har stort valborgsfirande i området (scouterna arrar), så ev tar vi en promenad dit och kikar på brasan.

Nä, på tisdag plockar de äggen. :) Då ska även sambon ha med sig spermaprov. Vi lämnar allt där och förhoppningsvis gillar spermierna och äggen varandra. På torsdag vet vi om det blivit några embryon av det (de ska visst vara 4-celliga då för att vara optimala) och isf åker vi dit igen då och får ett inplanterat. Har vi riktig tur blir flera bra och då kan man frysa dem.
    Vi får då även en testdag, då vi ska ta ett gravtest. Väldigt kliniskt, eller hur! Men det känns inte så kliniskt när jag tänker på det...

• Liten med Mindre

Så om en vecka kan du i teorin vara med embryo!?! Coolt! 8)

• Lapinette

koko - det låter ju helt suveränt!!! Så m a o kanske du är gravid väldigt snart. Tjohooo!!!!

• Liten med Mindre

Det här går verkligen inte.

Får ingenting att snurra i huvudet - förutom möjligen funderingar över symptom. Ska se över mina semesterdagar, och se om jag kan ta ledigt på måndag. Totalt menlöst om jag ska fortsätta såhär.

Framkallade "symptom":
    * OKONCENTRERAD
    * håglös
    * tryck över huvudet
    * tjock i näsan
    * bubblande mage som nyps
    * rädsla varför jag känner så här om jag inte skulle vara gravid. Vill inte ha sån PMS.

Planerar hellre lite fotoutflykter i helgen, redigerar lite bilder jag tog på lunchen (tog en promenad med kameran), fantiserar om vad jag skulle göra om jag var ledig...

• Liten med Mindre

Inte vann jag vinlotteriet på jobbet heller. Så det blev ingen billig tröstfylla.

Ska se om jag kan få med lite bubbel och vin till Falun i helgen. Vill inte råka bli sittande med svärisarnas ibland otäcka lådvin (oftast ok dock).

• 4:e Maj

Maste fraga experterna har pa BT om graviditets symtomer och hur vanlig det ar innan jag lagger 150kr pa ett gravtest.

Har utebliven mens (9 dagar - brukar vara lite oregelbunden), mer flytningar an vanligt och mensvark senaste 10 dagarna. Har sa svart att tro att det 'tagit' pa forsta forsoket...

• Bröllopstokiig

Koko!!!!!!!!!!!!!!!!!
    WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE vad roligt. ÅÅÅ jag blir alldels lycklig när jag läser allt du skriver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liten med Mindre

Fast ibland gör det det 4:e maj.

Du kan göra graviditetstest gratis hos barnmorskan, om du inte vill köpa ett eget. Jag skulle ju testa om jag var du. Att ha ont så länge är inte heller normalt.

• _koko_

Lappis - :) Man kan ju drömma iaf.

mindre - TA LEDIGT!!! Jag har inte fått nåt vettigt gjort på jobbet på hela den här veckan känns det som, och bestämde mig raskt för att ta semester hela nästa. Ska bli så skööööönt. Inte bara för att jag har äggplock och allt det, utan för att det är skitjobbigt att ha dåligt samvete för att man inte jobbar som man ska.

4:e Maj - Tycker det låter lovande. Men vi vet också att kroppen spelar en de grymmaste spratten när man hoppas. Har du nyligen slutat med ppiller? Isf kan det vara det som spökar. Vi har haft alla symptom och inte varit gravida, och inga symptom och varit gravida, så det är jättesvårt att gissa!

• mugglesfan

Ooooooohhhhh, farligt att komma in här och yra om att det tagit på första försöket

Men som sagt, hos MVC är det gratis. Lycka till!

Svar på tråden När märker man av det?