Hej tjejer!
Snällt att ni bryr er. Min shoppinglycka var inte speciellt stor idag, men jag fick iaf tiden att gå och hade läst att motion ju ska vara bra även i detta fallet och direkt när jag kom hem så ringde de från min MVC. De hade givetvis inte fått tag i någon tid förrän en vecka efter mitt BF-datum, dvs. om två veckor. Men så verkade hon som ringt inte haft koll mitt BF-datum heller, vilket jag tycker var väldigt dåligt. (Min nya BM jobbade tydligen inte idag.) Men jag kunde själv ringa ett annat ställe och kolla om de hade tid tidigare, så det gjorde jag och tryckte verkligen på att jag ska föda när som helst, så jag fick tid där på fredag morgon. Hon jag pratade med där sa att jag ska äta som vanligt fram tills dess, dvs. inte undvika saker och så. Men jag vet inte om jag kan äta nåt sött nu, det är enbart förknippat med dåligt samvete.
Brudsommar,
För att besvara din fråga så har mitt glukos-värde hoppat upp och ner. 3,5-6,7-5,4-5,1-7,6 och nu senast 8,0.
Åh, jag hoppas verkligen att det inte är grav.diabetes. Muggles, alla har frågat mig om vi har diabetes i släkten, så jag antar att det finns viss ärftlighet. Men vi har det inte i släkten. Men skulle det vara så att jag har det så ökar risken att få vanlig diabetes senare. Risken för havandeskapsförgiftning ökar också. Fy, jag tänker aldrig mer ta kostråd och sånt "med en nypa salt". Det är inte värt det när man sen sitter här och våndas, jag lovar!