• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Oj, hoppas på tillväxten koko! Spännande. Var det ultraljud de skulle titta med eller?

Här växer det ingenting känns det som. Förutom gasbubblor dårå...och lunch-hungern. Har med en smaskig matlåda idag, som jag har längtat efter att äta hela morgonen. :D

• _koko_

Ja, vul antar jag. Ska nog också ta blodprov för att kolla hormonnivån.

Jag får inte äta förrän om en timme, stackars mig. ;)

Fan vad sjukt jag vet inte ens om jag får ut några ägg, men jag har redan börjat oroa mig för missfall... Lappis - får jag gå med i er klubb för sjuka huvuden??? :D

• Lapinette

Koko - självfallet är du välkommen i vår klubb! Kommer hålla tummarna som bara den imorgon för dig!!!

Syster - jag rekommenderar någon utav öarna i Kroatien. Har en väninna som vars far har hus utanför Split och hon gav oss jättebra rekommendationer. Vi bodde i Brac men även Hvar är superfint (själva staden).

Hjortron - jag har kontaktat min gyn och min man har kontaktat Sophiahemmet separat. Han meddelade dock på Sophia att jag hade ett möte inbokat hos min gynekolog så de var medvetna om att jag gick dit. Tror annars att proceduren hade blivit att de kollade upp mig och sen skickade iväg maken för att kolla simmare då jag redn gjort blodprov.

• Liten med Mindre

Suck - märker av PMS. Såå otroligt chokladsugen (det gick jättebra utan i förra veckan, men inte denna), och tung i huvudet.

Varför kan man inte bli sugen på något hälsosamt som en promenad, simma eller frossa i äpplen?

Fast, förvisso är jag ju vansinnigt sugen på att lägga mig ner och blunda, och vila är ju bra för kroppen... Skulle kanske tagit med mig vår nya, själv-uppblåsbara madrass. Bara att fälla ut/upp och knoppa. "Kontoret stängt för PMS-vila." :D För givetvis är vilrummet upptaget av en massös som faktiskt inte är något vidare. Utom fjösig mys-massage.

Nästan ser fram emot projektmötena som kommer i eftermiddag - så slipper jag planera något annat att göra.

• Moppy

Koko - jag håller tummarna hårt, hårt för dig imorgon. Så fantastiskt spännande, du är så värd att det har "växt till sig" därinne. Spännande för oss att följa också!

Var idag hos en läkare på MVC för att få remiss för NUPP/KUB. Det var nog den sämsta j*la läkare jag någonsin mött. Först fick jag spendera 30 min på att "förklara" varför vi vill göra de där testerna. Han förstod inte alls hur vi tänkte eftersom jag var "så ung". Jag kände mig verkligen utsatt och tyckte hela mötet var helt sjukt! Jag menar, det är ju vårt barn och vi bestämmer väl hur många tester vi ska göra för att försäkra oss om att barnet är friskt! Sedan kunde han inte förklara alls hur testerna gick till eller vad blodprovet visar. Han visste inte ens vilket labb jag skulle gå till och ta blodprovet!

Jag var så sjukt sur när jag gick och när jag kom hem ringde jag bums till Karolinska för att få svar på mina frågor. Där fick jag klara svar, inga konstigheter och inga som ifrågasatte vårt val att göra testerna.

Hoppas verkligen att barnmorskorna på det där stället är bättre än läkarna, annars kommer jag byta bums till en annan MVC.
    Helt galet.... Inget bra första bemötande där inte!

• sweetstreet

Frejis!
    Lycka till med kurerandet!!!!
    Det är ju fortfarande någon dag kvar för rösten att komma tillbaks på. :)

• sweetstreet

Koko.

Iiiiiiiiiiiiiiiih!!!!!
    Tänk imorgon så får du veta om äggisarna svarat!!!!! :)

Jag håller tummarna så de blir blå.

• viktualia

Moppy - tänk att man ska behöva tjata för att få komma dit man vill i sjukvården och tänk att det finns läkare på MVC som inte kan förklara vad olika tester går ut på..... *suckar*

• sweetstreet

Syrran,

hm, jjag har kompisar som disputerat innan förlossning.
    Men jag skulle nog inte rekommendera det, ifall det går att undvika. För tänk om bebben kommer lite tidigare?? Det är ju faktiskt inte alla mammor som går över tiden första gången. Känner även folk som födde upp till en månad för tidigt trots att de var förstagångsföderskor och alla sa att de skulle gå 2 veckor längre än beräknat.

Ett hett tips är nog ändå att du försöker göra klart så mycket som möjligt INNAN förlossningen!!!! För enligt kompisar och fd kollegor till mig så får man inte så mycket gjort efter att barnet kommit. :)
    En kompis till mig skulle t ex skriva sin avhandling när hon var mammaledig. Eh! Hon sa att det var nästan omöjligt!!!!!! Så jag tror hon gick tillbkas till jobbet tidigare för att lyckas få lugn och ro att skriva den. ;)

• sweetstreet

Ja Moppy, tycker det låter såååååå inihelvete dumt att de ifrågasätter Nupp/Kub!!!!
    Jag har förtått det så att man ändå får betala ur egen ficka i Sverige nu ifall man inte är över 35???
    Isåfall tycker jag verkligen att de inte borde ifrågasätta något alls!!!!!

Och i vilket fall som helst så låter ju den läkaren du pratade med helt inkompetent!!! :o
    Borde åtminstone kunna förklara vad man gör testerna för, hur det hela fungerar etc.

Svar på tråden När märker man av det?