• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Haha Page!
    Kan se dig framför mig med din lugg!!! :)

Kollar du South Park???
    Jag ÄLSKAR South Park, och sedan vi flyttade till USA så kollar jag jättemycke för de visar gamla avsnitt på Comedy Central (en TV-kanal).

Och i några avsnitt så har de helt underbara "goths" med där den ena killen har en sådan där härlig lång svart lugg som han hela tiden kastar med huvudet för att få bort från ansiktet! :)
    Kan se dig framför mig göra just det det speiella "luggkastet" med huvudet! :) :) :)

Om du har Skype så finns det faktiskt en kille med "kastlugg" som symbol där. :) Skoj!

• sweetstreet

Själv är jag skitless på mitt hår. Har inte klippt mig sedan förra sommaren då jag klippte mig innan bröllopet så det är sååååå slitet nu. Klipper mig själv lite då och då för att "hålla undan" men vägrar gå till frissan här efter att ha gått förra våren och det var svindyrt!!!!!!!!!!! My God! Jag blev så sur att jag bestämde mig för att aldrig gå o klippa mig här igen! :o :o :o :[ :[ :[

• sweetstreet

Åh, var på en otroligt bra föreläsning nyss!!!!!
    Rihard Dawkins. Kanske känner ingen här till honom? Eller möjligtvis Syrran???? Han har iallafall skrivit en hel del populärvetenskapliga böker och är en ren och skär "evolutionist" som benhårt håller på Darwin.

Han fick ett pris här så han höll en sååååå bra föreläsning när han emottog priset!!! :) :) :) Känner mig helt lyrisk!!
    Det är ju DET HÄR som natruvetenskap oh biologi egentlgien handlar om!!!!!!!

Skitcoolt!
    Mycket evolution och filosofiska frågor.

Ojoj, nu var jag helt OT men kunde inte låta bli!

Känner mig smått euforisk! :D

Sommarvärme, en kall öl (Jo, för jag var ju såååå sugen... :?) och evolutionsdiskussioner i öronen! :D :D :D

• sweetstreet

Läser förövrigt just nu en jättebra bok "The Blank Slate" av Steven Pinker som handlar mycket om just "gener vs miljön". Alltså vad är det som bestämmer hur vi utvecklas som personer - är det generna eller är det miljön.

Jättespännande läsning! :) (Om man nu är intresserad av sådant förstås :?)

Finns även ett kapitel som handlar om barn oh "barnuppfostran" eller snarare kanske "vad är det som bestämmer hur ditt barns personlighet kommer utvecklas?". Ujujuj, spännande....! :o

• sweetstreet

Piggelin!
    Klamydia!!!! Skitbra svar! :D :D :D :D :D

• sweetstreet

Om man vill vara ännu mer drastisk och liksom näppsa folk på näsan ännu mer kan man ju försöka producera lite tårar och sedan med darrande stämma säga att "nej, just nu kan jag itne dricka alkohol alls för jag får cellgiftsbehandling mot min nyss upptäckta livmodercancer."

DET borde tysta även de mest nyfikna!!!!!!! :[

• sweetstreet

Frejis,

fick just en avhandlign av en fd kollega på min gamla institution!!! Hon sak försvara den nu i slutet av april! Shit vad jag gärna velat vara där!!!!!

Och den är såååååå fin!!!!!

Ojoj sitter här och minns den enorma känslan första gången man fick sin tryckta avhandling i handen!!!

*ler*

Wow, vilken känsla!!! :)

*ler ännu mer*

• sweetstreet

Så ta du och sug i dig lite morfin.host-medicin och kör järnet på fredag!! :) :) :) :) :)

Själv tyckte jag itne den där Cocillanan hjälpte helt när jag var dundersjuk, men det var ändå klart den bästa.

• sweetstreet

Om inte annat kanske den har en lugnande effekt på fredag om du känner dig lite stressad o nervös?!?! :D ;)

• sweetstreet

Förresten Syrran!

Hur mår du nu???
    Går det bra i Japan (förutom att du längtar efter maken)?

Hoppas du slipper må illa och hoppas du hittar något som du känner att du kan äta! :)

Gissar att det inte blir NYC för dig och maken nu i sommar då? :( Verkar mer som om ni siktar in er på Europa???

Ala potentiella besökare verkar banga ur.... :(
    Först A.M sedan Syrran.

Svar på tråden När märker man av det?