• Snutti­sSessa­n
    Äldre 17 Aug 16:41
    20810 visningar
    139 svar
    139
    20810

    En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! :)

    Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

  • Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! :)
  • Äldre 10 Nov 14:03

    Hejsan svejsan allihopa
    Ja idag så var jag hos läkaren och de har satt upp mig i kön.
    Inom 3 månader kommer jag att få göra min gastric bypass. så senast 2 månader innan bröllopet.
    Känns helt underbart då man måste äta flytande den första månaden.
    Känns som om jag svävar på moln just nu.
    En pirrig och bra magkänsla.

  • SaraPa­yam
    Äldre 10 Nov 14:05
    Pidis skrev 2008-11-10 14:03:51 följande:
    Hejsan svejsan allihopaJa idag så var jag hos läkaren och de har satt upp mig i kön.Inom 3 månader kommer jag att få göra min gastric bypass. så senast 2 månader innan bröllopet.Känns helt underbart då man måste äta flytande den första månaden.Känns som om jag svävar på moln just nu. En pirrig och bra magkänsla.
    Ååå grattis vad kul för dig Ska hålla tummarna för att det kommer gå bra
  • Äldre 10 Nov 14:53

    Tack
    Kommer att berätta hur det går.
    Det som känns så bra är ju att jag varit överviktig så länge och inte klarat själv att gå ner.
    Känns som den rätta sparken i rumpan liksom.
    Åt en godis bit idag och det var 4 veckor sen sist. Busigt va?

  • SaraPa­yam
    Äldre 10 Nov 16:04
    Pidis skrev 2008-11-10 14:53:59 följande:
    TackKommer att berätta hur det går.Det som känns så bra är ju att jag varit överviktig så länge och inte klarat själv att gå ner.Känns som den rätta sparken i rumpan liksom.Åt en godis bit idag och det var 4 veckor sen sist. Busigt va?
    Hahaha du får ju passa på att unna dig nu Men hur mycket kommer du kunna äta sen?
  • juma
    Äldre 10 Nov 16:25

    Hej!
    hoppas det är ok att jag hakar på här?
    Gifter mig i juli och har tänkt gå ner minst 10 kg till dess helst skulle jag vilja få bort 15 men om jag känner mig själv rätt så ger jag upp om jag sätter ett mål på 15 och det aldrig händer nåt. Har tänkt dela upp det lite så 6 kg till jul med början idag och 6 kg efter jul (hoppas på några till ).

    Har läst lite i tråden och måste bara säga att ni är jätte duktiga och det är verkligen inspirerande att läsa om alla .

  • SaraPa­yam
    Äldre 10 Nov 16:27
    juma skrev 2008-11-10 16:25:54 följande:
    Hej!hoppas det är ok att jag hakar på här? Gifter mig i juli och har tänkt gå ner minst 10 kg till dess helst skulle jag vilja få bort 15 men om jag känner mig själv rätt så ger jag upp om jag sätter ett mål på 15 och det aldrig händer nåt. Har tänkt dela upp det lite så 6 kg till jul med början idag och 6 kg efter jul (hoppas på några till ).Har läst lite i tråden och måste bara säga att ni är jätte duktiga och det är verkligen inspirerande att läsa om alla .
    Välkommen

    Kommer du att använda dig av någon speciell diet? Det va ju smart att dela upp det, hahaha tror att jag kommer att göra så, då känns det ju inte lika långt kvar
  • juma
    Äldre 10 Nov 16:55
    SaraPayam skrev 2008-11-10 16:27:28 följande:
    Välkommen Kommer du att använda dig av någon speciell diet? Det va ju smart att dela upp det, hahaha tror att jag kommer att göra så, då känns det ju inte lika långt kvar
    Tack
    Ja, det känns lättare om man kan dela lite på det.

    Jag kommer nog att äta som vanligt fast tänka på vad och hur mycket jag stoppar i mig, blir nog lite som tallriksmodellen och försöka gå på en promenad iallafall 3 dagar i veckan, efter jul ska jag införskaffa ett medlemskap hos friskis och svettis ( får 3500 kr/år i friksvårdspeng på jobbet har jobbat där 1,5 år och nästan inte annvänt det så det börjar väl bli dags kanske.)Skulle det gå väldigt trögt så kanske jag diicker nogon soppdiet, inte ren kur utan bara byta ut något mål, hoppas jag klara det utan det.

    Hur gör du någon speciell diet?
  • gröna bruden­s
    Äldre 10 Nov 17:36

    jepp det är ju det. kom nyss hem från gymmet.upptäckte en mkt läskig sak där....min mamma flörtar ju på gymmet!!(hon är gift)
    så idag kunde jag iaf hålla mej från dom där skrattattackerna jag brukar få. tänker alltid en massa medans jag tränar å då dyker lätt ngt kuligt upp (:

  • Äldre 11 Nov 10:11

    Ja det är ca 1dl man kan äta åt gången i början.
    Sen beror det sig på hur mycket man töjer magsäcken så klart Vill ju inte töja den så mycket.


    SaraPayam skrev 2008-11-10 16:04:13 följande:
    Hahaha du får ju passa på att unna dig nu Men hur mycket kommer du kunna äta sen?
  • SaraPa­yam
    Äldre 11 Nov 10:39
    juma skrev 2008-11-10 16:55:27 följande:
    Tack Ja, det känns lättare om man kan dela lite på det.Jag kommer nog att äta som vanligt fast tänka på vad och hur mycket jag stoppar i mig, blir nog lite som tallriksmodellen och försöka gå på en promenad iallafall 3 dagar i veckan, efter jul ska jag införskaffa ett medlemskap hos friskis och svettis ( får 3500 kr/år i friksvårdspeng på jobbet har jobbat där 1,5 år och nästan inte annvänt det så det börjar väl bli dags kanske.)Skulle det gå väldigt trögt så kanske jag diicker nogon soppdiet, inte ren kur utan bara byta ut något mål, hoppas jag klara det utan det.Hur gör du någon speciell diet?
    Jag äter enligt tallriksmodellen Sen tränar jag ganska så mycket. Har vart förkyld...så just nu är det verkligen jättejobbigt att träna, blir anfådd för minsta lilla...irriterande
  • SaraPa­yam
    Äldre 11 Nov 10:40

    gröna brudens skrev 2008-11-10 17:36:53 följande:


    jepp det är ju det. kom nyss hem från gymmet.upptäckte en mkt läskig sak där....min mamma flörtar ju på gymmet!!(hon är gift)så idag kunde jag iaf hålla mej från dom där skrattattackerna jag brukar få. tänker alltid en massa medans jag tränar å då dyker lätt ngt kuligt upp (:
    Hahahahahaha vad hemskt....men samtidigt lite kul
    Både för & nackdelar att gå på samma gym som ens föräldrar med andra ord
  • SaraPa­yam
    Äldre 11 Nov 10:41
    Pidis skrev 2008-11-11 10:11:45 följande:
    Ja det är ca 1dl man kan äta åt gången i början.Sen beror det sig på hur mycket man töjer magsäcken så klart Vill ju inte töja den så mycket.
    Det låter ju jätte lite, inte konstigt att man går ner i vikt Men det ska vara jättejobbigt att få i sig den där dl. Hur mycket va det du räknade med att gå ner?
  • gotlan­dsulri­ka
    Äldre 11 Nov 11:34

    Med lite trix kanske det går. Det finns lite olika recept på nätet. Kolla.

    gröna brudens skrev 2008-11-10 13:32:18 följande:


    tillbax efter helgen nu. ställde mej på vågen i morse..höll på att smälla av när jag såg att jag gått upp 1,5 kg på 2 dagar!!!tur att jag hade så kul att det kompenserar(:antar att en del av det är vatten. känner mej helt uppsvälld. blir iaf en tur till gymmet så for mamsen slutat jobbet.längtar redan.har en fråga till gotlandsulrika; kan man följa med dieten om man är veg?
  • gröna bruden­s
    Äldre 11 Nov 18:48
    Pidis skrev 2008-11-11 10:11:45 följande:
    Ja det är ca 1dl man kan äta åt gången i början.Sen beror det sig på hur mycket man töjer magsäcken så klart Vill ju inte töja den så mycket.
    oj..en dl..inte mkt. ska du äta något speciellt då eller? så att du får i dej alla vitaminer å sånt?

    mm...finns sina nackdelar att träna på samma ställe som sagt. men blir väl inte så jättelänge till iaf (:
  • Äldre 11 Nov 21:33

    Jag kommer att få ta tillskott av vissa saker. MEn det vet jag inte så mycket om vad ännu.
    Ska ta allt det några veckor innan då jag träffar dietisten igen. Sen ska man ju träffa narkosläkaren mm.
    Ser verkligen fram emot detta.

  • SaraPa­yam
    Äldre 12 Nov 08:29
    Pidis skrev 2008-11-11 21:33:23 följande:
    Jag kommer att få ta tillskott av vissa saker. MEn det vet jag inte så mycket om vad ännu.Ska ta allt det några veckor innan då jag träffar dietisten igen. Sen ska man ju träffa narkosläkaren mm.Ser verkligen fram emot detta.
    Vad kul

    Är jätteglad för din skull att det har kommit så här långt nu & att du snart ska få göra ingreppet
    Hahaha Du får gärna dela med dig av tipsen som dietisten kommer att ge dig
  • Äldre 12 Nov 09:13

    Ja det lovar jag att göra.

    HUr går det för er i bröllopsplanerna då??
    Vi ska skicka våra inbjudningar idag. Känns faktiskt lite nervös inför detta.

  • SaraPa­yam
    Äldre 12 Nov 09:16
    Pidis skrev 2008-11-12 09:13:51 följande:
    Ja det lovar jag att göra.HUr går det för er i bröllopsplanerna då??Vi ska skicka våra inbjudningar idag. Känns faktiskt lite nervös inför detta.
    Oj vad kul, när va det ni skulle gifta er? Kan man få se inbjudningskorten?
    Jo just nu pratar vi mest om vart vi ska åka på bröllopsresa...men vi har lite svårt för att bestämma oss. Vart ska ni åka?
  • Äldre 12 Nov 10:21

    Vi gifter oss på påskafton 11 april alltså
    Vi funderar på att åka till Hawaii. Det är ju bara en gång man gör en sån resa så då får man ju ta i rejält ha ha ha.
    Vart pratar ni om då??

Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! :)