• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Dallandra

Ja det verkar råda skoyra :D

Fick köpt ett par jättefina på Wedins som dessutom är bekväma, endast 299 kr! hade egentligen tänkt mig lite högre klack ( den är 6 cm) men inser att jag kommer att få såå ont i fötterna av högre klack så jag är jättenöjd med skorna :)

I går fick vi bokat in en sångerska till vigseln och vi fick även bokat vår transport. Vi har även fått den präst vi önskade oss. Så nu är allt bokat och klart, bara att vänta på att vår osa ska gå ut, då blir det en del att hugga tag i igen.

Vi känner oss lite trötta på bröllop just nu, har varit intensiv planering de senaste månaderna så vi behöver en liten paus i planeringen känner vi :)

• ISLA

Idag får våra gäster sina inbjudningar, ska bli spännande att få höra lite reaktioner och att få veta så småningom hur många vi blir.
    Och jag ska åka in till stan idag och bestämma vilken utav klänningarna som jag hittat som det blir.

Planeringen har legat nere ett tag nu, men nu har vi fått fart på det igen, kul.

• mañana

Är också lite less på planeringen, tar det lite lungt.
    Har kollat in ringar och trodde att jag bestämmt mig men den ringen blev löjligt dyr när jag ville göra en specialbeställning. Har pejlat en annan nu; hoppas bara att Schalins har någon kupning som passar min furing.

Hittat nya skor på myrorna för 75 kronor. Yippie!

• ISLA

Hur går det för er andra med era brudklänningar, har alla köpt? Jag trodde jag hade en klänning på G, men det visade sig att det verkar som om jag är väldigt sent ute, de klänningar jag hittat är för sent att beställa .

• loppran

ISLA

Jag har t o m köpt TVÅ brudklänningar! Köpte fel storlek först. Men menar du att det är för sent att beställa redan nu?? Det verkar ju knepigt.

• ISLA

Jag tycker också att det verkar märkligt, men enligt de som har butiken som jag varit i verkar det helt omöjligt att beställa en klänning så att den hinner komma fram till den 6 Augusti.

• HannaK

ISLA - OJ. Det lät inte bra. Jag som inte ens har kommit igång med klänningsprovandet. Men då börjar det nog att bli dags då...

Hade även funderat på att beställa på nätet, men efter att ha läst trådarna om Lavendar så börjar man ju tveka. Nä. Dags att styra upp redan i morgon tror jag!

• loppran

Ojojoj vilken tid de behsöver, klänningsbutikerna. Den klänning har "har över" är en Sincerity 3026 i stl 42, så ni får hojta om någon är intresserad innan jag lägger ut den på Köp & Sälj. De är stora i storlekarna tycker jag, som brukar ha 40-42 men lätt klämde ner mig i en 38:a.

www.enchantebridal.co.uk/index.php&action=showcat&id=2&start=0&pid=8

• Dallandra

Jag beställde min klänning från Lavendar redan i december och den är helt fantastisk vacker :) Trodde aldrig att jag skulle ha klänningen hemma så långt inna bröllopet men jag kunde inte vänta när jag väl bestämt mig :)

Är ju också lite trött på bröllop så vi tar det lugnt i vår planering.

• mañana

Det tar jättelångtid att få klänningarna; de beställer ju in dem från fabriken. Jag har beställt min via Netbride och det skulle ta 17 veckor att få den. Bara 6 kvar nu.

ISLA: borde det inte gå fortare att få fram en Nixa-klänning eftersom det är ett svenskt märke.
    Loppran: din sincerity är jättefin! Hur ser din andra klänning ut?

Funderar på att bjuda in två personer till. Min kille har blivit närmare kompis med den nya kille i hans band. Jaha, då var vi 102 då...hoppas att alla inte kommer :) :o

Ska beställa ring nästa vecka. Har fått ett bra pris hos en guldsmed. Verkar som det blir en fadenfattad ring med 7*0,02 ct diamanter. Det måste också beställas månader i förväg pga semestrar.
    Samma ring från fu kostar 4700 men han har givit mig priset 3800. Vilka sjuka överpriser märkena tar!

Svar på tråden 6 augusti 2005