• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • loppran

Lindis79

Tack! Jag är också jättenöjd, själva klänningen (tyget, fallet, skärningen etc) är helt fantastisk och jag kan omljligt tänka mig att de billiga kopiorna kan hålla samma kvalitet? Men jag har aldrig sett eller känt på en Lavender Bride-klänning, så jag vet ju inte. Denna är en Sincerity, hur som helst. Roligt att du gillar den!

• CJW

Den frisör som jag ville ha har tyvärr semesterstängt så det får bli någon annan.

Det stora problemet är gästerna, eftersom en del redan har bokat utlandssemestrar.

• madelene

Hej!
    Jag ks aoxa gifta mig den 6 aug...
    Jag bor u USA sa jag var hemma i jnuari o fixade med det metsa, vi har fortfarande ingen solosangare till kyrkan o jag har inte kopt klanning heller... Jag vill ga ner ca 15 kg... men det ar svart.. ni som haller pa o forsokere vilken strategi har ni?? Man vill ju vara sa fin o bekvam man bara kan nar man ska sta i centrum en hel dag!! sa jag tar garna emot tips o ideer o lite peppning! For det borjar bli valdigt snalt om tid!!

Ha det sa bra alla blivande brudar!!!

• mañana

Tänkte ta tag i denna tråd igen.

Jag har haft lite paus sedan vi skickade ut inbjudningarna.
    Allt blev lite mycket tom för mig. Hade min första bröllopsmardröm... Jag och Jon satt i en limmo och klockan var 1350 (tio i vigsel :) ) och förhandlade om priset med dem som skulle fixa mig inför dagen. Så plötsligt fattar jag vad klockan är och paniken utbryter: det tar längre än tio minuter att åka hem och hämta klänningen etc... Ville bara gråta.
    Vaknade som tur var och insåg att jag hade 5 månader på mig att klä mig - tur!

Har nu övertygat killen att vi ska gå till skräddaren med hans ärvda frack i morgon så att den kommer sitta som en smäck på honom.

Bjöd ytterligare en gäst i går (kusins nya kille) så nu har vi det jämna talet 100 på gästlistan (hoppas INTE alla kommer).

Sen ska min fiolspelare kanske åka och arbeta i mexico vid bröllopet och min solist kanske ska föda. Jättekul för dem och det är mycket viktigare än denna lilla dag. Men vill ju helst ha dem närvarande såklart.

• ISLA

Jag ska också gifta mig den 6 augusti.
    Det var över 1 år sedan min älskling friade till mig, så vi har alltså planerat ett tag. Men jag tycker ändå att vi har otroligt mycket kvar. Det står lite stilla just nu känner jag, men det kanske inte är så konstigt för det är så mycket annat i görningen också. För det första så har jag legat sjuk i en månad + att vi håller på för fullt att planera inför en stoor utbyggnad på vårt hus + att vi åker på semester på söndag, så det är lite mycket nu.
    Men det vi har klart är i.a.f:

Bokat partytält (vi ska ha festen i vår trädgård, så det gäller at utbygnaden blir färdig )
    Präst bokad (vi får reda på i april om vi får den prästen vi vill ha)
    Solist bokad
    Band bokat
    Kock bokad
    Hår och Make bokade
    Naglar bokade
    Ringar beställda
    Bil bokad
    Hotell till bröllopsnatten bokat
    Servetter, dukar, tallrikar m.m bokat
    Runda bord bokade
    Fotograf bokad
    Bartender bokad
    Bordsdekoration bestämd och inhandlad

De som inte är klart är:

Blommor
    klänning
    Min blivandes kläder
    Barnens kläder
    Tärnornas kläder
    Stolar
    Serveringspersonal
    Drickan ej inhandlad
    Tårtan ej bokad
    Underkläder
    halsband och Öronhänge
    Vem som ska filma
    Festhäftena är färdiga, de ska "bara" tryckas upp
    Inbjudan ej skickad
    Placeringskorten ej färdiga
    Usch...jag får panik, känns som om vi har hur mycket som helst kvar!

• Smilla

Här har ni en till 6/8 brud! Vi har bokat kapellet och festplatsen, skall dit och diskuters detaljerna i påskvckan. Frissan och makeupartisten är bokad, och fotografen. skall idag gå och titta på lite olika klänningar, Kul! Inbjudningarna och gästlistan hoppas jag att vi kan titta p¨å till helgen, ringar är oxå på g. poppar upp nya saker som ska fixas hela tiden men än så länge känns det som om allt flyter på och att jag har hyfsad kontroll iaf.

• mañana

ISLA: gud vad glad jag blir att vi inte ska fixa festen själva när jag ser din lista ;)
    Phu, va mycket.

Jag har också planerat i ca ett år så det mesta är beslutat sedan länge, nu återstår bara att fixa allt.

Tänker mycket på frisyrer just nu. funderar på en låg knut i nacken och lagda lockar på sidorna om huvet. Lite 30-tal. Vad tror ni om det!?

• Dallandra

mañana
    Tycker att det låter fint att ha håret som du beskriver.
    Jag tänker också mycket på frisyrer. Har efter mycket funderande bestämt mig för att inte ha slöja. Jag har långt hår och har tänkt att ha det halvtuppsatt och resten lockat. Men jag kanske hinner ändra mig, det är ju ett tag kvar :)

• Myspys

Hej allihopa!
    Ytterligare en brud den 6 augusti 2005, från Skåne. Verkligen roligt att ha en tråd med massa tips. Det behövs emellanåt.....

Vi har kommit rätt långt i planeringen, skickade inbjudningarna redan i januari. Allt var hemligt fram tills dess så det blev en stor överraskning. Verkar som att alla bjudna kommer att komma, 110 personer. Ska bli så kul!!!

För tillfället håller jag på att försöka boka vigselförrättare, inte så lätt alltid. Advokater har en tendens att vara upptagna!

Skönt att se att det inte är bara jag som är så långt fram i planeringen. Vissa vänner tycker att man är lite konstig...

• Psh

Hej!

Här är en tills om ska gifta sig den 6/8-05. Vi skickade iväg inbjudningarna så de var framme på alla hjärtans dag. Tyckte det passade bra.
    Vi har även bokat lokal, ska bara bestämma oss för vilken buffe vi vill ha och handla dricka i Tyskland.
    Annars så har jag inte ringt och bokat frisör, smink ev. naglar ännu.
    Festprogrammen och kyrkprogrammen är lite tidigt för att skriva ut när jag inte vet hur många som kommer innan eller har pratat med prästen. Fick rådet att ringa församlingen vid maj-juni för att få reda på vilken präst vi ska ha.
    Ibland är jag rädd att jag "slappar" för mkt när jag tar det lugnt. Vill ju inte halvt stressa ihjäl mig när dagen närmar sig...jaja jag överlever säkert som alla andra brudar. Bara så mkt planering osv.

Svar på tråden 6 augusti 2005