• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • mañana

Behöver uppmuntran.
    min mormor har ojat sig över att jag kommer vara baraxlad i kyrkan. So what, tänkte jag först men nu börjar denna kommentar att tära på mig. tänker ha uppsatt hår med en 3 m lång "maria-slöja" (jesus mor). den kommer ju delvis täcka axlarna. känns inte snyggt att ha en bolero, kape eller sjal också. Dessutom hade jag tänkt attd et skulle vara asvarmt (hoppas hoppas, ta i trä).
    kommer ni vara baraxlade?

• ISLA

Ja jag kommer absolut att vara baraxlad, tycker att det är finast så. De bröllop jag varit på har alla brudar varit baraxlade.
    Strunta i alla regler och måsten, gör som du själv vill.

• Dallandra

mañana
    Tror inte att det någon klädkod inom svenska kyrkan att axlarna inte får vara bara... har jag för mig alltså :)

Så ha du bara axlar och slöja, blir nog jättefint :)

• mañana

Tack för uppmuntran!
    Klart jag ska gå baraxlad. Gud, vad varm det kommer bli annars (ta i trä).

Var hos skräddaren med killens frack från 40-talet i går. Han tyckte den var så fin och välbehållen.
    Killen fick nya lackskor, fluga och väst samt hängslen. Sååå fin blir han.
    Insåg att hans outfit kommer vara nästan lika dyr som min. Och då ägde han redan fracken.
    Har liksom bara tänkt att jag kostar.
    En sak mindre på listan.

• Dallandra

Våra utstyrslar kostar nog ungefär lika, kanske att hans blir något dyrare. Jag har ju bara betalat 1100 kr för min klännig :)
    Han ska gå och prova ut sin i slutet av mars.

Tycker att varje sak man får avbockad känns bra :)

I kväll ska vi posta våra inbjudningar :)

• mañana

Dallandra var giter ni er?

• Dallandra

mañana
    Vi ska gifta oss i ett litet samhälle som heter Kode i Bohuslän, det ligger ca 3 mil norr om Gbg.

Var ska ni gifta er?

• mañana

Uppsala. Mitt i stan.
    Ska bli kul att se allas rektioner när de ser oss och våra 90 gäster komm tågande mellan kyrka och fest.

• Lindis79

Mitt största problem för tillfället är inbjudnings korten.. Det borde vara klara till nästa vecka och jag har inte ens börjat...
    Hur har ni gjort med era?? Har ni gjort själv eller köpt klara..

Jag hade tänkt att göra själv, men för tillfället känns det som jag har tagit mig vatten över huvudet..

• mañana

Jo, är ganska glad att jag hittade söta oemotståndliga men ganska enkla kort redan förra våren.

Behövde bara skriva ut i vanlig skrivare.
    Skrev dessutom ut adresserna med något avancerat probram min far hade på jobbet.

Svar på tråden 6 augusti 2005