• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • CJW

Hej
    Det fanns en tråd för göteborg och en för Stockholm men det var ett tag sedan någon skrev där.
    Jag ska gifta mig den 6 augusti. Vi har precis skickat ut alla inbjudningar.
    Planeringen går framåt, men det finns ju fortfarande en massa saker kvar att göra.
    Hur går det för dig?
    Var ska du gifta dig någonstans?

• loppran

Oj, vi har inte ens gästlistan klar! Men vi har informerat alla de närmaste om datumet så det känns inte så akut än. Men vi borde väl tänka ut utseendet på inbjudningarna och börja tillverka dem snart antar jag!

Här är allt bra, men just nu blev det lite knas då hotellet vi tänkt bo på efter festen var fullbelagt.

Kul med en ny tråd för 6 augusti-gänget!

• Elfva

Hej

Här kommer en till som ska gifta sig 6/8.
    Vi har klart med kyrka, festlokal, prel bokat hotellnatt... Material inhandlat till inbjudningarna men de är inte klara ännu, har inte tänkt skicka dem förrän i april, är det sent tycker ni?

Annars så är det mycket kvar, fotograf är inte klart, inte heller frisör. Jag vet vad jag vill ha för blommor, men inget är beställt ännu. Transport är heller inte klart. Maten är väl någorlunda klar iaf, men inte tårtan. Klänning är inte klart, och när man är höggravid är det svårt att få det klart också ;) Men det räcker om jag provar klänning i maj tror jag, jag ska nog hyra klänning nämligen...

Så här är en som inte kommit så långt, men jag kämpar på så gott det går. :)

• Hallen brud

Hej hej,

Vi gifter oss den 6 augusti i Hallens kyrka i Jämtland.
    Jobbigt att planera på avstånd kan jag tala om
    Inbjudningarna börjar ta form och ska skickas ut i slutet av månaden.
    Kyrka, festlokal och catering är bokat.
    M2b är ekiperad, blommor beställda men det är en massa pyssel kvar!
    Framförallt klänningen....
    var gifter ni er?
    Kul med tråd för den 6/8!

• mañana

Jag hör nog hemma här jag med.
    Vi skickade ut inbjudan för fjorton dar sen.
    Allt är klart för oss: skrivit kontrakt med festvåningen (inkl. mat och allt) och orkester. Bokat kyrka, klännin och frisör.
    Bara smådetaljer kvar som t.ex vilket vin vi ska ha till förrätt.
    Egentligen har jag bröllpspaus men BT är ju så kul.
    Känns konstigt att inte ha något att göra förrän till sommaren.
    Har ju planerat detta i ett år nu så det vore ju konstigt om det inte blev färdigt någon gång.

• mañana

Vi gifter oss i Uppsala förresten.

• CJW

Hallen brud
    Vi planerar också bröllopet på avstånd och det är lite tufft speciellt när man som jag inte känner till den andra staden så bra.
    Vi ska gifta oss i Norrköping, ha festen i Linköping och jag jobbar för tillfället i Stockholm men bor i Göteborg, så det kommer bli mycket farande fram och tillbaka innan allt är klart.
    Det enda "stora" som vi har kvar är att planera hur blommorna ska se ut samt hur vi ska lägga upp vigseln och festen.

• Norrlandsbruden

Här är en till som ska gifta sig den 6/8. Ska gifta mej i en kyrka utanför Sundsvall. Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf, frissa just nu håller vi på att kolla upp catering. Men vi har så mycket mer att göra och planera att jag känner mej stressad redan (inte bra).

• Ms. August

Vi har nog hunnit med att planera en hel del tror jag..
    Till att börja med så gifter vi oss i Malingsbo kyrka den 6 aug 2005.
    Det vi har klart är:

*Inbjudningarna skickade för 2 v sedan
    *Kyrkan bokad
    *Festlokalen bokad
    *Menyn spikad
    *Frisör bokad
    *Fotograf bokad
    *Bröllopsnatten bokad
    *Ringen beställd
    *Värdpar klart
    *Solister och musik i kyrkan klart
    *Sitter och klipper tyll för rispåsarna för fullt.
    *Tårtställning bokad, ej valt smak på tårtan ännu.
    *Klänningen under "uppsyning" (tror knappt att det är ett ord ;))
    *Näbbkläder klara
    *Blommor klart

*funderar* undrar om jag glömt ngt..
    Men ialla fall så ligger vi nog rätt så bra till.

• :o)

Hej,
    kul att ni hittade hit!!
    Jag gifter mig utanför Kalmar. Material till inbjudningskorten är inhandlade, har börjat spåna på texten, tänkte skicka ut dem i slutet av månaden början av april.

Elfva,
    april är inte för sent tycker jag.

De flesta vet om att vi ska gifta oss men vi har lyckats hålla det hemligt för en del vänner och släkt, vill att några ska få inbjudan som en överraskning. vi har visserligen varit tillsammans i 10 år så det kommer nog inte som en chock!

Vi har klart:
    kyrka o präst
    musik till kyrkan (klart med vilka solosånger vi vill ha, ej psalmer och ordning)
    lokal, fotograf, frisör ,make-up, min klänning, tärnklänning, näbbklänningar,
    transport, bröllopsresa, bröllopsnatten (trodde inte det var någon brådska, men rummet vi ville ha va redan uthyrt), musik till festen.
    Mamma o pappa kommer att stå för maten och de har valt att själv ordna detta efter våra önskemål. Vi har på det klara ungefär vad vi vill ha, men inte test lagat det ännu.
    Vad ska ni bjuda på för mat???

Svar på tråden 6 augusti 2005