• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Peters fästmö

Oj vad ni är tidigt ute!

Det vi har klart är:

*Kyrkan
    *Festlokalen
    *Min klänning
    *Övernattning för gästerna (och oss)
    *Värdpar(lekledare) klart
    *Tärna, bestman och toasmaster

Påbörjat
    *Buffen ska träffa cateringfirma i påsk
    *Ringen, har sett ut en modell jag vill ha och jämför nu priser.
    *Inbjudningarna, kommer nog inte skickas förrän slutet på april (vad tidiga ni är!)
    *Tipspromenda för gästerna
    *Musik till festen (ev band + anläggning för egna skivor)
    *Fått namn till en som ska ha häst och vagn för transport från kyrkan.

Inte påbörjat
    *Musik i kyrkan
    *Peters klädsel
    *Tärnans klädsel
    *Min överiga klädsel som slöja och tiara
    *Näbbkläder
    *Blommor
    *Allt annat såsom utsmyckning, vigselprogram mm

• Lindis79

Peters fästmö

Jag har nog kommit lika långt som du.. Jag börjar känna lite stress nu när man hör hur långt andra kommit.. men inbjudningarna är det ganska lugnt med, de flesta som ska bjudas vet om det redan så de har kunnat bockat av det i almenackan..

Vi har börjat spåna på musik i kyrkan, men det är inte lätt att hitta lyckliga kärleks låtar.. man vill ju att de ska stämma inn..

• frökenfröken

Lindis79: om det inte är psalmsånger du letar efter så har vi bestämt För kärleken skull med ted gärdestad samt Mitt hjärta är ditt(kärleken kommer, kärleken går)

vi hade också lite jobb med att hitta passande låtar men dessa två kändes bara klockrena - jättefina texter.

• Lindis79

Frökenfröken

Vi har hittat två som jag tror vi kommer välja.. Kärleken förde oss samman med Ulf Lundell och Your Everything med Keith Urban.. Psalmer har jag ingen aning om.. Det får prästen hjälpa oss med..

klänningen dröjer oxå.. Vill gå ner några kilo till..
    Hur fixar ni klänningar?? Köper? Hyr? Vartifrån?? Har ni bilder??

Jag har funderat på Lavendars Bridal på ebay. Det har ju skrivits så mycke bra om dem här.. Men det känns ju ändå lite osäkert..

• CJW

Jag har redan köpt min klänning. Var inne på en bröllopsbutik i Linköping och skulle bara prova vilken modell jag skulle ha. Jag hittade min drömklänning direkt och eftersom det är förra årets modell som ska utgå var det halva priset på den.
    Klänningen har snörning i ryggen vilket gör att jag kan justera den om jag förhoppningsvis skulle gå ned i vikt.
    I priset ingick också justeringar ca en månad innan bröllopet så då kommer den att sys in/ut om det behövs.

• loppran

Jag har köpt klänning, men mätte lite slarvigt så modellen som skulle vara 42 (som jag brukar ha) var för stor för mig! Suck, typiskt mig... Så nu väljer jag mellan att låta en sömmerska ta in den eller att sälja den och försöka hitta samma modell i rätt storlek, för klänningen är fullständigt underbar. Att operera in oproportionerligt stora silikonbröst är ju också ett alternativ, men det känns inte så lyckat.

www.newthings.com/ntw/ntw_bg/sincerity/2004/3026.htm

• :o)

hej,

har mycket kvar. men ngn stress känner jag inte ännu. Just nu är det tusen andra saker på gång så det känns som om jag får lägga planeringen lite på hyllan. har en kompis som ska gifta sig nu i april där jag ska vara tärna, så det är mkt med hennes bröllop o möhippa nu (får vara snäll så jag inte får igen det sen....)

Klänningen har jag köpt...impulsköp, var i Helsinborg med min syster och såg klänningen i fönstret och vi båda två sa:åhhh...gud vad vacker, men såg priset och tänkte nej. men jag var tvungen att prova den och det var en dröm, så jag köpte den.

• Dallandra

Här är en till som ska gifta sig 6/8. Kul med en ny tråd för oss :) Den gamla är nog stängd nu.

Kul att läsa hur långt ni kommit i planeringen, det varierar verkligen.

Det vi har klart är:
    *Kyrka, har även lagt in önskemål om vilken präst vi helst vill ha
    *Lokal med serveringspersonal och kokerska
    *Trubadur till festen
    *Inbjudningarna är klara och ska skickas om 2 v.
    *Toastmaster, värdinna, tärna och marskald utsedda
    *Min klänning och underkläder är inhandlade
    *Frisör bokad
    *Fotograf bokad
    *Svit för bröllopsnatten bokad
    *Minibröllopsresa bokad
    *Bukett bokad, inte exakt hur den ska se ut men den som ska binda den
    *Min blivande har kollat pris på ring, han har funderat ut en egen design
    *Han har kollat vilka kläder han ska ha och ska boka i dagarna

Ej klart:
    *Transport
    *Vilken präst vi får
    *Någon som kan sjunga i kyrkan
    *Menyn är inte helt bestämd

Känns som vi har hyfsad koll på läget. Men visst går tiden fort! Det är inte långt kvar nu :)

• Lindis79

Loppran

Vilken snygg klänning!! Det är något i den stilen jag oxå vill ha.. Super snygg verkligen!!!

• Dallandra

Har ni stött på lite problem när ni ska boka något p.g.a att det är semestertider?

Vi har haft lite problem med det men det har löst sig som tur är.

Svar på tråden 6 augusti 2005