• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • ISLA

Hanna T.S

Ja festprogrammet var vi färdiga med redan för ett par månade sen, men vi har inte skrivit ut dem ännu.
    På vårt bröllop kommer det att vara 6 barn, 1 3åring, 1 5åring, 1 7åring och 3 8åringar. De kommer att sitta vid ett eget bord, tror att det blir roligast för dem att ha det så. Har inte gjort något festprogram för dem, förstår inte riktigt vad man har i ett program för barnen. Om någon här ska ha festprogram för barnen, får ni gärna komma med tips!
    Vi ska ha förrätt och sedan buffé, och barnen får äta samma som oss. Tror inte på det här med att alltid göra speciell mat för barnen, våra barn äter och tycker om all mat. Tror att det till stor del är tack vare att de alltid har fått prova på all mat.
    Jag ser inga problem med att sätta en 4åring tillsammans med en 12åring.

• Dallandra

Jag håller på att göra festprogrammet och tycker att det är riktigt kul :) Har fått massor av bra tips via BT.

Vi har inga barn under 10 med så de får samma programm som vi andra. Svårt det där med placering, vi har visserligen ett barn/ungdomsbord men min blivande har en lillasyster på 12 år och hon bör ju egentligen sitta vid honörsbordet...

• Lindis79

Vi har heller inte börjat med festprogrammet.. Det är kanske dags nu.. Kan ju börja fila lite..

Hur gör ni det?
    Gör ni det på datorn, vilket programm använder ni då?

Vet liksom inte vart jag ska börja...

• Krezic80

Oj. Vi har inte börjat med festprogrammet ännu, men jag känner att vi måste göra det. Dessa två månader som är kvar kommer att gå så fort och man kommer ha så mycket å göra iaf.

Vi kommer ha ca 6 barn på vårt bröllop inklusive vårt eget då. Och han måste va me. Har skickat efter en kostym till honom. Han kommer bli så söt. Vi ska försöka så att han får lika väst som sin pappa, min blivande alltså.
    Jag kan se de framför mig hur söt han kommer å bli.

• loppran

Vi gör inget festprogram, det har vi överlåtit till toastmasterparet (med eventuell hjälp av andra vänner). Det enda vi ska göra är en liten presentationslista eftersom vi är de som känner alla inbjudna.

Barnbord har vi också tänkt oss, och troligtvis lägger vi pappersduk på det bordet och ställer fram fina kritor och pennor efter att maten ätits upp. Sedan kommer vi att ha ett rum med videofilm och annat mys som barnen kan smita iväg till när de tröttnar helt.. .

• Lindis79

Nu har vi haft första kontakten med Prästen..Vi har bara pratat i telefon vi kommer inte träffas förrns i mitten av Juli.. Är lite orolig över att han inte ska tycka om våra ideér.. Vill bland annat gå ut till Metallicas Nothing else matters på el gitarr.. Hoppas han inte bromsar..

Har någon av er träffat prästen än??

• ISLA

Vi träffade vår präst redan i april, och gick då igenom alla idéer som vi hade. Var lite rädda att han skulle tvärvägra eftersom vi har skrivit vad han kommer att säga själva och har en del önskemål som kanske många präster vägrar. Och det ända vi visste om prästen innan var att han är pensionerad, och vi tänkte då att han kanske inte direkt skulle vara någon "modern" präst (som om det egentligen skulle ha med åldern att göra). Vi ska höra av oss nästa gång vi ville träffas, och det blir nog i juni.

• Scarlett7

Vår präst ringde igår!!!! Vi ska träffa honom den femte å det ska bli jätte spännande. Han lät jätte trevlig på telefon men man e halt lite nyfiken på vad han är för människa. Ska bli kul ivarjefall, känns som om det börjar dra ihop sig.

• :o)

oj..vi har inte heller börjat med festprogrammen. Men vi kommer nog att överlåta det tíll min mamma o syster. JAg kommer att göra framsidan och innehållet om gästerna. Resten får bli en överraskning. Jag håller på med vigselprogrammet, vi har äntligen bestämt oss för vilka låtar vi villa ha. Dock ej psalmer ännu. Vi kommer troligtvis inte att träffa prästen förrän nån månad innan.
    Imorgon ska vi iväg och beställa ringen!!!

Ha en trevlig helg!

• ISLA

Igår var vi inne och handlade skor till oss båda, tog ungefär 5 minuter..så det gick snabbt . Handlade även ett halsband till min blivande som han ska ha på bröllopet. Och för några dagar sedan köpte jag armband, öronhängen och en tåring som jag ska ha på bröllopet. Skönt att kunna stryka några saker från listan ! Fast det känns som det ändå är himla mycket kvar som ska göras och köpas. Hur har ni det med era listor? Har ni mycket kvar att köpa och göra?

• Peters fästmö

Måste bara få berätta att ringen nu är beställd. Längtar. Valde en vitguldsring som heter Emelie på Två hjärtan. Tolv små gnistrande diamanter på rad "bara" drygt 6000 kronor.
    Ett steg bakot gällande präst dock, vi vet fortfarande inte vem det blir och de vet inte alls när det är löst. Vill ju höra lite vad han tycker för att kunna planera vigseln...
    Det är dåligt med svar särskilt släktningarna har inte meddelat. Men sista datum är den 15/6, vore bra om några hörde av sig innan..

• mañana

Släkten är värst som det heter.

Nästan alla kompisar har svarat men bara en fjärdedel av släkten. Vilken stil! Men det är förståss tre dar kvar.

• Lindis79

Jag hart varit en weekend i england och hälsat på min tärna.. Vi var på stan och jag hittade underkläderna!! Jippi!!
    Korsett och trosor för 40 pund. Inte så farligt som jag trodde att det skulle vara.. På torsdag kommer min tärna hem för bröllopet.. Det ska bli jätte kul!

• Scarlett7

Igår var sisat osa-dagen för oss och idag ska jag träffa min tärna om varit osa-person å kolla om detär några som inte svarat, sak bli såååå spännande!!!

• Dallandra

Nu har jag precis mailat iväg en beställning på tiaran jag vill ha. Väntar spänt på svar från dem :)

Vi räkande lite på vilka matkostnaderna blir för vår trerätters, vi ska handla maten själva och ha en kokerska som lagar den, och vi blev väldigt förvånade, för om vi inte räknat helt galet blir det MYCKET billigare än vi trott. Får hoppas att vi räknat rätt!

• Scarlett7

Det är ju alltid trevligt om man kan få det billigare. Vi blev av med en utgift igår när några kompisar sa att dom ville fixa tansporten åt oss som en överraskning, det ska bli spännande.

Svar på tråden 6 augusti 2005