• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • :o)

ISLA,
    du verkar ha helkoll!
    blir smått stressad när jag läser...har alltså tusen saker kvar...

• mañana

Å listan blir bara längre för varje vecka. Kommer på så många små detaljer hela tiden.

Det senaste är att vi ska ha sambatåg när vi går mellan fest och kyrka. Så nu måste vi slösa rejält med toapapper så vi kan tillverka 20 maraccas.
    Ska också äta 20 burkar champinjoner för att göra minitrummor av.

• Dallandra

mañana
    Vi har fattat det som att han inte kan äta nötter alls, dessutom är han även allergisk mot mandel och fisk. Inget av det ingår i vår meny men det kan ju finnas spår av nötter...

Man känner sig ju lite osäker när man inte själv har någon erfarenhet av matallergier. Vi ska höra med vår kokerska men vi vet inte hur mycket hon har koll på läget när det gäller allergier men hon har arbetat som kokerska i flera år så hon borde ju ha stött på det tidigare...

• ISLA

Se till att ni verkligen kollar upp det ordentligt! Min bror fick i sig ägg, som han inte tål (han blir verkligen jättesjuk), på ett bröllop. Fastän han hade sagt till brudparet + att han frågade servitrisen som serverade honom + att han gick ut i köket för att dubbelkolla. Inte så kul, han hann att äta typ 2 tuggor av förrätten sen var det bara att lämna festen. Så kolla ordentligt!

• Peters fästmö

Tror du kan ta det lugnt har massor av nötallergiker i min familj men det är inte så vanligt med råa nötter i maten. Är de tillredda (som de brukar vara i tex kakor) så är det oftast lugnt. Vi ska ha buffe och tex peston får de avstå, oftast vet de själva vad de ska passa sig för.

• Dallandra

Det är precis sådan vi är lite nervösa för! Vore jättehemskt om det skulle hända. Vi ska säga till att hans mat måste lagas separat från alla andras och han ska få en egen meny.

Det måste väl stå på t.ex glass om den innehåller spår av nötter eller mandel?

• LeeLooKarin

hmm. hej alla som skall gifta sig den 6 augusti.. jag skall oxå göra det .. e lite ny här, men hoopas ja e välkommen ändå...

fast ja ser nu att de va ett tag sen de var nån här.. hmmm

• Dallandra

LeeLooKarin
    Klart du är välkommen! :)
    Hur går det för dig med planerandet?

Det har inte hänt så mycket sedan jag skrev sist. Vårat o.s.a går ut på söndag och än är det en del som inte svarat, får hoppas att alla gör det i tid i alla fall.....

• snartgift

Söndag redan... Eller är det kanske jag som är sent ute. Vårt osa går inte ut förrän den 30 juni.

• Dallandra

Vi skickade ut våra inbjudningar i mars eftersom det är semestertider och många reser bort på sin semester, vi vill ju att så många som möjligt ska komma :)
    Vi vet även att många har arbeten där de arbetetar helger och behöver veta i god tid innan så de kan byta bort den helgen.

Så det är nog vi som är tidigt ute :)

Svar på tråden 6 augusti 2005