• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • CJW

I helgen ska vi provsmaka tårtan och bestämma hur blommorna ska se ut. De flesta har faktiskt redan svarat så vi har ett bra hum om vilka som kommer och det känns bra för då kan man ju verkligen planera.

Det är skrämmande hur fort tiden går. Jag tycker inte att det var så länge sedan vi började prata om bröllop och snart är vi där.

• snartgift

Äntligen hittade jag en 6 aug tråd! :D

Då blir man ju en liten fru istället för fröken. Det ska bli så kul att det är sjukt!

mañana: Jag är mammaledig så jag har oxå en massa tid att planera!

Han hade svimmat om han visste allt man sitter och kollar på nätet, klänningar, ringar, blommor osv...
    Men han tycker att det är roligt att jag håller på med mina planer. "Då vet jag ju att du verkligen vill" sa han en gång på skämt :D

• Labulina

Någon annan som liksom inte har ork eller inspiration att ta tag i de där sakerna som släpar efter i planeringen och lite smått börjar få panik över att månaderna bara går....?

• Peters fästmö

Jo då jag bör nog kolla och bstämma mig för ring, kolla på kläder till Peter musik i kyrkan, band till festen mm....Hur ligger ni till nu?

• mañana

Har beställt ring i dag, men får den inte förrän den 27 juni.
    Längtar ihjäl mig efter min klänning som ska komma om en månad.

Svärföräldrar här på besök och de har lite tips på vilka som antagligen kommer /inte kommer.

• Krezic80

Va kul me en 6/8 tråd. Då ska jag oxå gifta mig.

Åååå det är inte lång tid kvar nu.
    Man känner sig lite pirrig när man tänker efter hur kort tid det är kvar.

Det kommer att bli så kul.

• Dallandra

Det är rätt lungt på vår planeringsfront. Allt är bokat så nu väntar vi bara på att vårat o.s.a ska gå ut. Har börjat komma in lite anmälningar :)

Visade sig att mitt ena kusinbarn är allergisk mot nötter, känns lite nervöst när man vet hur allvarlig sådan allergi är..

• :o)

Hej på er alla!

då var det måndag igen.. och helgen har bara försvunnit i en hast. Har inet hunnit med ngt som har med bröllopet att göra..jo, diskussion med min syster om att vi inte vill ha barn med på festen...

känns som om man måste börja ta tag i saker o ting som vigselprogram, placeringskort m.m ...men vet inte vart jag ska börja. HAr inte varit och kollat ut någon ring än. Måste ta någon dag nu i maj och kolla ut ring och blommor. vet någon hur lång tid det kan ta och få ringen??

• mañana

Några veckor verkar det som det tar att få ringarna.
    Man bör beställa senast maj eftersom att alla guldsmeder verkar ha semesterstängt i juli.

Dallandra: har du fråhat hur allvarlig allergi ditt kusinbarn har? Det är ju inte så stor fara om han/hon kan äta saker med spår av nötter.

• ISLA

Så här långt har vi kommit:

Bokat partytält (vi ska ha festen i vår trädgård, så det gäller at utbygnaden blir färdig )
    Präst bokad
    Solist bokad
    Band bokat
    Kock bokad
    Hår och Make bokade
    Naglar bokade
    Ringar beställda
    Bil bokad
    Hotell till bröllopsnatten bokat
    Servetter, dukar, tallrikar m.m bokat
    Runda bord bokade
    Fotograf bokad