• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Yippii

Hej hej!
    Ska också gifta mig den 6 augusti. Vi har redan skickat ut våra egengjorda inbjudningskort. Det var skønt. Stressen slæppte lite...
    Tror att vi har det mesta under kontroll førutom maten. Vi har tænkt att gøra maten sjælv. Eller rættare sagt, førbereda och sedan ha hjælp på køket som ordnar allt under sjælva middagen. Vårat problem ær att hitta goda recept på både førrætt och varmrætt som går att førbereda och som kænns lite festliga. Ær det fler som ska gøra maten sjælv? Tacksam før førslag.
    Kul att det ær så många som har samma datum!!!!!
    Hej hopp

• :o)

Yippii,
    vi ska oxå göra maten själva tillsammans med våra föräldrar o syskon. Skulle oxå gärna se förslag på rätter som går att förbereda.
    Främst är det varmrätten, förrätt o efterrätt har vi nog bestämt och vilka är lätta att förbereda (tror vi). Till varmrätt skulle vi gärna ha ngt med fläskfilé och gärna varmt men som går att förbreda.
    vad har ni funderat på??

• mañana

Jag köpte skor på annons här på BT.
    Inte direkt en trendig modell. Ivory satinskor i pump-modell. Klacken är 8 cm och det var det jag var ute efter.
    Vill inte se ut som en myra brevid min brudgum.

Just nu längtar jag jättemycket efter augusti så att jag ska slippa oroa mig mer.
    Tänk om allt blir dåligt. Gör inget om något går på tok, värre är om mina planer visar sig vara dåliga/tråkiga.
    Försöker tänka vad det mindre bra med andras bröllop har varit. Tror inte vi kommer upprepa deras små missar. Hoppas bara vi lyckas upprepa vad dom gjorde bra också.

• Lindis79

Jag har tänkt at ha låga skor trots att min m2b är ganska lång (ca 1.90, jag 1.65)
    Det kommer nog att se lite roligt ut men jag kan verkligen inte gå med klackar...

• Dallandra

Jag är också på skojakt. Har hittat ett par jättefina på Wedins, det är inga brudskor men jag känner inte att jag behöver ha ett par riktiga brudskor. "Problemet" med dessa skor är att de är ganska spetsiga och jag blir orolig över att de ska fastna i klänningen och står på huvud...
    Vad tror ni, kanske är bättre att köpa skor med trubbig tå?

• mañana

Måste backa ang. mina skor.
    Efter mycket provning måste jag erkänna för mig själv att de är för små.

Går just nu en danskurs och har fått väldigt andra krav på ett par skor. Typiskt att allt ska bli så avancerat så fort man lär sig något nytt.
    Ska nog sälja skorna vidare. Intresserade!?

Har som tur är redan spanat in ett par fina Vagabondskor, som jag kanske kan använda även efter bröllopert. (y)

• CJW

I helgen hittade jag faktiskt "mina" skor. De är vita med ganska hög klack och med remmar, precis som jag vill ha det.
    Kvaliteten är väl inte den bästa men jag kommer bara använda dom på bröllopet och de kostade bara 249 kronor, så det tycker jag är helt okej.

En sak mindre att oroa sig för ;)

• Miss Å

Hejsan,jag och min sambo ska också gifta oss den 6/8-05 och jag är så himla lycklig. Var ute på skojakt igår och hittade exakt sådana skor jag vill ha. Känns som en sak till att bocka av på den lååånga listan över saker att göra. Blev vita satinskor med knäppe runt vristen och ca fem centimeter klack, väldigt klassiska.

• HannaK

Vi var och tittade på ringar och skor idag. Härligt! Man börjar känna att det närmar sig. Men jag insåg för första gången att jag ju inte kan ha klackskor (vi ska gifta oss utomhus på en äng) men kilklack funkar ju. Bara att tänka om och börja leta mer.

I dag firar vi dessutom vår ettårsdag sen förlovningen. Gud vad fort det går! :D

• loppran

Haha, vad lustigt att så många verkar ha hunnit fram till skorna i planeringen - eller så är det bara så att vårsäsongens skor börjar komma fram i butikerna. Jag har ett par skor sedan förut som är helt OK (benvita, blanka, släta med rund tå och vristrem), men hittar jag några finare så kan det bli ett nytt köp...

Svar på tråden 6 augusti 2005