• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • :o)

Hej på er alla 6 augusti brudar!

Har inte hunnit läsa igenom mer än sista sidan men ni verkar diskutera osa...vi skickade ut våra inbjudningar i början av april med osa 15 juni..min mamma fick första svaret nu i veckan, så hos oss är det endast 1 par som svarat hittills...men jag antar att de flesta ringer i sista veckan innan osa går ut..vet själv hur det är. Man får inbjudan så står det osa 2 månader framåt så väntar man och så kommer man på det precis i slutet!!

hur går det annars för er?
    själv är det ring som är det största just nu, kan inte besluta mig för vilken sort jag vill ha...beslutsångest på hög nivå. har ni valt ring än?
    sen måste jag hitta underkläder så att jag kan sy in min klänning...jo, det är allt en hel del som ska fixas men just nu ligger allt lite på is känns det som.

• snartgift

Vi åkte Trelleborg-Sassnitz. Körde till Bergen och handlade på Famila. Sen när vi körde till båten handlade vi på Viking och Bordershop.

Jag köpte öl, vitt vin, rött vin, cognac, en absolutflaska av varje sort, gin, whisky, jordgubbschampagne, Jägermeister, O.P Anderson, Skåneakvavit, Bacardi Lemon, Xanté.. kommer inte ihåg mer... skulle köpt cider men den var slut.

• Ms. August

Vi bor i Helsingborg så vi körde en endags biljett Helsingborg - Helsingör, Rödby Puttgarden kostar va 795 SEK, om du åker tillbaka inom tre timmar från avg i Rödby så får du tillbaka 250 DKK på båten att utnyttja på båten då.
    Vi handlade allt på Bordershopen i Puttgarden, jag jämförde en del och de saker som vi handlade var inte ngn större skillnad så vi handlade allt där.
    Öl, Vitt vin, Rött vin, Champagne, Cider, Whisky, Raspberry vodka, vanlig vodka på dunk, Amaretto, Gin, Rom och lite andra sorter..

Ringen är beställd för min del, ska göra "ris-påsar" i helgen tänkte jag. Sedan har vi börjat lite med bords placering och fest programmet.

• CJW

Vi beställde ringen i helgen så det känns bra att det är färdigt, nu väntar att åka och provsmaka menyn samt planera själva festen och vigseln.
    Det är en hel del att göra och tiden går riktigt snabbt, tur att man har semester innan bröllopet så att man kan sitta i solen och planera då :)

• LeeLooKarin

Dallandra
    hej!
    det går bra medn planeringen ! men än så länge är det 21 st som inte har hört av sig (av 63) osa går ut den 31/5.
    har alla hört av sig till dig?!? när går osa ut?!
    vi skickade oxå ut våra inbjudningar i mars, med tankte på semetser å allt!

• Dallandra

LeeLooKarin
    Nä det är inte alla som hört av sig, mest är det min blivandes kompisar och släktingar som är lite slappa, de har till söndag på sig. De flesta på min sida har i alla fall svarat :D

Det som behöver fixas nu är ring och tiara. Ska beställa tiaran i den här veckan tänkte jag, ringen ska min blivande beställa, han har funderat ut en egen design :)

• LeeLooKarin

Dallandra
    ok.! så klänningen e klar ?!? va kul!! min mamma håller på å sy in, men den e inte klar än på ett tag..
    vart gifter ni er?!?

• 6aug

Här har du ett till par som gifter sig den 6 aug i Idenorkyrka Hudiksvall. Planeringen går som den ska. Just nu är det enda som fattas ett par skor till min blivande. Har i veckan varit och kollat på vår transport, häst & vagn. Så nu är det bara att invänta att det närmar sig.
    Men det är nog viktigt att man inte "längtar" bort sommaren =) Fast det blir nog lättare sagt än gjort =)

• Dallandra

LeeLooKarin
    Klänning var klar redan i december, har beställt från den berömda Lavendar :D Den ska bara tas in lite i midjan, mamma ska kolla med sömmerskan i veckan när vi dit. Är jättenöjd med klänning, den verkligen fantasktiskt fin :) Vad roligt att din mamma syr din, måste kännas lite speciellt :)

6aug
    Jag håller på att längta bort sommaren för fullt men försöker att inte göra det :D

Vi gifter oss strax utanför Kungälv i Bohuslän, min hembygd :) Var gifter ni er?

• Dallandra

Öh.. den sista frågan var alltså till LeeLooKarin...

Svar på tråden 6 augusti 2005