• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • mañana

Som sagt ALLT är bestämmt, tom hur tårtan ska ställas upp och vilka ljusstakar som ska stå brevid. Jag är kontrollgalen:) Allt kan ju komma att ändras innan dagen D förståss.
    Vi ska äta:

Avokadosoppa, kuvertbröd, Jacob's Creek Cardonnay (tror vi).

Babyspenat sallad med russin, brie, valnötter, Jacob's Creek Cardonnay.

Oxfile med klyftad potatis, sötpotatis ochpalsternacka. Rödvinsås, Viña Albali Gran Reserva.
    Veg: smördegsknytten med feta och oliver.

Vit chokladmousse tårta med hallonpannakotta. Kaffe avec.

Vad tror ni?

• Ms. August

Åhh.. jag blir ju super hungrig.. Det låter jätte gott.
    Sallden till förrätten (?) verkade ju hur smaskig som helst..
    Jag tror menyn blir super bra.

Jag förstår vad du menar med kontroll-freak.. jag har också ett jätte behov av att ha total koll på allt ;)

• loppran

mañana

Å, er meny lät ju super! Vi har också funderat på avokadasoppa till förrätt, ev med kräftstjärtar i för att anknyta till säsongen.

• mañana

Salladen åt jag på en restaurang i Barcelona. Jag höll på att dö av matlycka. Ska vara en skvätt balsamvinäger och olivolja också.

• CJW

Vi tänkte äta någon skaldjurstoast till förrätt och inbakda kyckling med parmaskinka och någon potatisgratäng. Det är min m2b som har ansvaret för maten så det är han bestämmer:)
    Till efterrätt tar vi tårtan och den ska bland annat innehålla chokladmousse. Vickning ska vi ha men vet inte rikigt vad det ska vara. Vi tänkte avvakta tills vi vet vilka som kommer på festen då vet vi också vilka som kommer stanna senare och anpassa vickningen till dem.

• mañana

CJW: Kyckling med parma eller annat salt kött tycker jag är supermarrigt.
    Verkar toppen.

• :o)

mañana,

din meny lät riktigt smarrigt.
    eftersom vi kommer att göra maten själv (kommer att ha folk i köket o i serveringen) så får det inte vara för svårt. Vi har tänkt:
    *skagentoast på salladsbädd till förrätt.
    * Fläskfilé av ngt slag (hittat recept på örtfylld med parmaskinka) med potatis (heller inte bestämt hur, skulle gärna ha kylftpotatis tillsammans med morötter o palsternackor, men det finns inte mer än en ugn där vi ska vara...) till detta ngn god sås.
    Är det ngn som har förslag på huvudrätt med fläskfilé där mkt går att förbereda??
    * efterrätt: vit chokladterrin med jordgubb-och mango sås.

• Lindis79

Vi ska oxå gifta oss 6/8
    Detta sker i bärbo kyrka i nyköping..
    Vi har verkligen inte kommit långt med planeringen.

Jag har tänkt på inbjudnings korten, vill göra den själv men tycker det är svårt att få det snyggt.. Jag är verkligeningen pyssel människa. Allt ser mycke snyggare ut i huvudet än vad de gör i verkligheten..

• Lindis79

Loppran

Vad skönt att höra att det ä fler som inte känner sig stressade.. Vi har spånat på inbjudningslistan, men den är långt ifrån klar..

• frökenfröken

en till som ska gifta sig den 6/8. vi gifter oss utanför västerås.

det känns som att mycket är klart men ändå är det så mycket kvar. det som känns jobbigast för mig är klänningen. jag ska gå ner 15 kg till bröllopet har nu 9 kvar.därför är det svårt att välja klänning nu. den kanske inte sitter likadant när jag är några kg tunnare. som tur är så ska min svärmor sy klänningen så jag behöver inte bestämma mig än.

vi ska inte skicka ut inbjudningarna förrän i början av maj, har bestämt vilka kort vi ska ha men inte texten. kortföretagen har ju textförslag så när man väl ska beställa dem så tror jag att det går snabbt att bestämma text.

hur långt innan har ni skrivit att ni vill ha svar på inbjudningarna?

Svar på tråden 6 augusti 2005