• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • HannaK

Halloj töser!
    Vi gifter oss också den 6 augusti i år. Börjar bli lite stressad när det gäller klänning och vigselförrättare eftersom vi inte ens börjat med det än.

I övrigt är en hel del bokat. Kompisar som ska sjunga, toastmaster, festlokal, båt, buss. Möte med restaurangen i maj för att bestämma mat och vin. Hotell för bröllopsnatt kommer att bokas i veckan. Ska även börja kolla på klänning då tror jag. Har någon av er tips på bra vigselförrättare får ni gärna hojta till! :)

• HannaK

Just ja - inbjudningar. Vi har inte skickat ut inbjudningarna än. En exjobbarkompis håller på med designen och vi räknar med att trycka och skicka ut dom i mitten av april. Spännande!

• Lindis79

HannaK

Vad roligt!!!
    Vart ska du gifta dig?

Vi har ungefär kommit lika långt som er.. Men stressad blir man.. Ska du köpa eller hyra klänning??
    Jag har titta runt lite, men har inte bestämmt mig än.. Kanske blir det att beställa över internet som många andra här på BT..

• HannaK

Lindis79 - Vi gifter oss på Dalarö Skans. Ett ställe vi föll för båda två när vi var där.

Jag har ingen aning om vad jag vill ha för klänning eller om jag ska köpa eller hyra. Jag har tittat på massor av bilder men har inte bestämt mig alls. Ska ta tag i det den här veckan tänkte jag.

• Lindis79

Jag trodde jag visste precis hur min klänning skulle se ut, emn desto fler bilder jag ser desto mer osäker blir jag.. Det finns ju så himla mycke fint!!

• HannaK

Lindis - Exakt! Jag är rädd att jag ska hitta något ännu finare om jag bestämmer mig. Men jag ska ju börja titta iallafall :)

• Lindis79

Jag blir helt förvirrad men tittar för fullt jag med..

Har du kollat nåt på ebay? Där är ganska billigt om man vill köpa...

Som sagt jag ändrar mig för varje dag...

• :o)

Lindis79,
    skönt och höra att man inte är ensam om detta. När man läser här har det känts som många är så långt framme i sina planeringar att man allt får lite smått panik. Jag måste oxå ta tag i våra inbjudningar nu under påskhelgen, jag har skrivit ut texten på de papper som vi ska ha. (kan säga att det blev en del missöden...) nu är det framsidan som ska fixas med embossering, prälor, tråd m.m min lillasyster ska hjälpa mig på fredag så jag hoppas att vi hinner göra alla 50 denna helg så man kan få iväg den i början av april. men just nu hänger det mest som ett svart moln över mig.....jag hoppas att det blir mödan värt, för jag tycker ändå det ska bli kul och få skicka ut ibjudningskort som jag själv har gjort.

• Dallandra

Vi har gjort våra inbjudningar själva. Det känns väldigt kul nu att vi gjort dem själva men det var rätt jobbigt att sitta och göra alla, man var rätt trött på det i slutet kan jag säga. Men som sagt, nu känner vi att det var mödan värt :)
    Vi postade dem i fredags.

• CJW

Vi köpte inbjudningskorten klara, sedan skrev vi en egen inlaga som vi la i korten, där står det allmän information.

Jag var väldigt orolig för vilken klänning jag skulle ha, men så en dag hittade jag bara den, det brukar ju lösa sig efter ett tag.
    Nu är mitt problem att hitta fina skor och det verkar inte vara så lätt eftersom alla är i en viss modell, som jag inte vill ha.
    Underkläder är inte så lätt det heller.
    Axelbanden på min klänning kan man ha på axlarna eller nere på armen, båda är fint.
    Jag som har en tatuering på armen tänkte att jag skulle kunna dölja den men då kan jag inte ha någon BH med axelband och det vil jag ju helst ha, så jag vet inte hur jag ska göra med detta.
    Det kanske är finast att täcka bh banden och strunta i om taueringen syns.

Har ni andra hittat skor? Hur ser de ut?

Svar på tråden 6 augusti 2005