• :o)

6 augusti 2005

Hej på er!

Jag har hittat trådar med datumen 13, 20 och 27 augusti men inte lyckats hitta någon med enbart brudpar som gifter sig den 6/8-05. Kan finnas men jag hittade den inte. Så därför startar jag en här.
    Skulle vara kul och se hur mycket ni andra har hunnit fixa.
    Har ni fått iväg inbjudningarna??
    Kramar

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • ISLA

Vi hade vårt OSA den 6 maj. Alla svarade ja, så vi blir 72 (tror jag det var).

• Scarlett7

Vårt osadatum är den 1/6 (verkar som ommånga valde det datumet) och än så länge har 52stycken svarat JA och enbart två NEJ. Runt 100inbjudna så vi får se, borde bli värsta rushen nu sista veckan

• Psh

Vi har osa den 6 juni och har bjudit 45 personer varav en har tackat nej och 16 har tackat ja ...men där är ju några dagar kvar ju

• Dallandra

För oss så kommer 73 av 80 bjudna :)

• Dallandra

Förresten så är det fortfarande ett par som inte har hört av sig alls och vårat o.s.a gick ju ut förra söndagen. Dålig stil och nonchanlant!! :(

Sedan så har min blivandes släkt trott att i och med att de och mina svärföräldrar har bokat rum på ett hotell att de i och med det tackat JA. Vi har inget med rumsbokningen att göra och mina svärföräldrar inget med vårat o.s.a att göra. Tycker att det är nonchalant av hans släkt att inte svara personligen på en personlig inbjudan. Efter att vi påtalat detta för mina svärföräldrar som förde det vidare ringde några och anmälde sig men det är fortfarande två st som inte anmält sig personligen. Irriterar oss!!

• Psh

Dallandra förstår att du irriterar dig...våran släkt tycker att är så "själklart" men det är svårt när hälften av de inbjudna tycker så...jag kan ju inte bara anta och rätta beställning av maten efter det!

• Dallandra

Psh
    Nä eller hur?! Fattar inte heller det där med att en del tycker det är så självklart att de ska komma att de inte anmäler sig... Det till hör god ton att svara personligt på en personlig inbjudna anser i alla fall jag.

• Scarlett7

Verkligen, blir också irriterad, har flera som sagt till en inbjuden kompis att de ska komma å så har man hört det av kompisen men inte av den inbjudna, om man ändå har bestämt sig så kan man väl höra av sig till den rätta personen? Hon behövr ju prata med dom också för att höra om eventuella allergier m.m.

• Hanna T.S.

Har ni färdigställt era festprogram ännu? Jag har inte ens börjat men inser att börjar vara dags nu. Det sägs ta tid att göra programmen...

Bjuder ni många barn? Har ni barnbord, barnmeny och särskilda festprogram för barn? Vad ska ni ha till vickningen? På vårt bröllop kommer det att vara ca 20 barn i olika åldrar så jag vet inte riktigt hurdant program man ska sammanställa till dem. tycker ni att barn i 12 års ålder ska sitta vid barnbordet om de yngsta barnen är 4 år?

Vad många frågor det blev...

• CJW

Vi har inte börjat med festprogrammet ännu, men vi går båda och funderar. JAg har fått en hel del tips från denna sida om vad man kan göra.

Vi har faktiskt inte bjudit några barn, den enda som kommer är min kusin och hon är 8 år. Hon är den enda som har föräldrar som kan säga ut henne att vara tyst, så därför fungerar det:)
    Vi har tänkt att hon ska få sitta med min bror som hon tycker om att prata med och vi tänkte ge henne lite annan mat så att hon verkligen vill sitta med och äta.

Jag tror att det kan vara bra att ha ett program till barn som intresserar dem, med mycket bilder till exempel.

Svar på tråden 6 augusti 2005