• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • raskan

Jaaaaaaaa äntligen är jag färdig med bordsplaceringen å det känns så skönt
    Millan

• raskan

Min svärmor frågade om inte jag ville ha en av hennes gammla ringar en ring som hon själv ärvt.Det är jätte fin i vitguld å med jätte fin slipning.
    Jag har tänkt fram å tillbaka å det känns speciellt att få bära den betydelsefullt så det blir nog så.
    Millan

• jazzkatten

Min kille har just spelat upp en bit av utgångsmusiken som han skrivit själv! Helt underbart lät det....Jag vet inte om jag ska skaratt eller gråta av lycka.
    Den ska spelas på orgel och fiol och den låter så somrig och lycklig... Längtar att få höra den på riktigt i kyrkan.

Nästa helg ska vi hämta ringarna, då är det precis ett år sedan vi förlovade oss.
    Vi gick och beställde ringen tillsamman, men jag visste precis hur jag ville ha den, och jag hade redan en sten som vi skulle sätta i den. Vi hade skissat på hur den skulle se ut, och den blev verkligen som jag ville ha den. Vitguld med champagnefärgad brilliant i klofattning.

Igår var det 8 veckor till bröllopet Gulp!

Alldeles för mycket kavar att fixa och för lite tid.

• majhumlan

Jazzkatten, vad romantiskt att skriva musiken själv. Finns inget bättre än att få en låt tillängad en själv, får gåshud...

Nu har alla gästerna svarat, det är 5 st som inte kommer så vi blir totalt 74 st gäster.

Bara 5 veckor kvar!!!

• raskan

Ni som ska ha låtar på skiva vad för typ av musik ska ni ha??Det är verkligen jätte svårt!!
    Men det får väl bli allt från dansband till disco!!
    Millan

• saris maj 2005

Vi ska ha DJ och ska beställa allt från dansband till 80-tal och annan go festmusik. Man vill ju att folk ska dansa.
    Vi har provsmakat vår meny i helgen. Det var såååå gott. Nu vill jag att tiden ska gå fort, fast jag har en hel del kvar att pyssla med. 54 dagar kvar idag :D

kram

• majhumlan

Då var halsbandet och arbandet klara. Halsbandet har jag "designat" själv, det blev superfint. Droppformade (äkat) pärlor i en svag rosa nyans samt små rosa kristaller trädda på fiskelina i flera rader. Jag gick till en guldaffär i sta'n som har inriktat sig på pärlor, halsbandet blev bättre än vad jag hade vågat hoppas *lycklig*

Igår försökte vi bli klara med bordsplaceringen, men det blev vi inte.... Idag ahr jag försökt bli klar men jag kan inte få ihop det. Vet inte hur många timmar jag/vi har suttit med den.

• raskan

jag tog med bordsplaceringen till min ena tärna i går å vips så va den färdig hihi!!Jag tror man fasnar lätt när man sitter med den!!!
    Millan

• skratt-maja

Ni får hålla tummarna för mig imorgon, för då är det äntligen dags att prova klänningen för första gången!

Vet att musik varit uppe förut men just nu kommer jaginte på några bra valser alls, favoriten är Blommornas vals ur Nötknäpparen men jag är rädd att jag inte ficar den när jag har stor klänning att hålal ordning på? Ngn som har några förslag?

• Rainred

hejsan!
    Placeringen är nästan 100 % klar
    av alla som vi i8nbjudit har en enda tackat nej
    hederstärna har jag träffat och diskuterat bröllopet med
    bara: underkläder, provhåruppsättningen, prova klänningen + evt ändringar, skriva placeringskorten och sambons kläder som är kvar nu! Härligt!!!
    Idag har jag lämnat in ansökan om ledighet dagen innan bröllopet och måndagen efter... blir underbart!!! Längtar!!

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3