• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • ciccij

Vi bjöd 71 st och 67 st kommer. Det är inte dåligt tycker jag.

• majhumlan

Magy,det blev ingen möhippa förra helgen. jag tror det blir nu till helgen eller om två helger, spännande....

Igår pratade vi med prästen, verkar vara en väldigt trevlig prick, känns bra. Vi ska träffa honom och träna veckan innan bröllopet.

Ikväll har vi träffat våra florister. Vi har inte helt bestämt vilka rosor, men de ska vara rosa. Jag ska ha en "hängade bukett" som är ganska kompakt upptill och som smalnar av nertill. Floristen har fått gasnka fria händer. Som dekoration på borden ska vi ha murgröna som slingrar sig, rosa rosor inflätat i murgrönan, silvertråd och glaspärlor som ska föreställa vattendroppar. Vi vill få en vårigt, skogig, krispig känsla ;) Vi kommer inte att ha några höga ljusstakar uta ska bara ha små värmeljuskoppar.

bara 3 1/2 vecka kvar...

• raskan

hmmm jag anar möhippa i helgen jag med men jag är inte säker.
    Millan

• Emzer

Hej på er!

Tiden går fort, börjar nog bli lite nervös nu... Känns som det är mycket kvar att göra. Klänningen är dock klar och den hänger och väntar i klädkammaren. Härligt!

Undrar när det blir dags för möhippa för min del, spännande. Har inte hört någonting ännu.

Min bukett kommer att bli ganska liten och bestå av orangegula kallor, rosor i samma färger, blå veronicor och murgröna i droppform.

I helgen ska solisten och pianisten öva och våra toastar träffas.

Inte så lång tid kvar nu...

• Ejlis

Rim, rim... Jag har rimmat hela dagen. Har ni andra som rimmar något roligt rim att dela med er av?

Ett par av gästerna har vi inte träffat och detta rim är till en av dem (kusinens flickvän):
    Här har vi en tjej som vi aldrig har sett
    men hoppas ändå att Jocke hittat rätt.
    Hursomhelst så är hon en frisk fläkt
    till vår kära Bäckströmska släkt.

• Rainred

Hejsan!
    Provuppsättningen gick bra även om vi inte använde löshår, den behövs fixas till lite innan den kan användas men den frisyr jag ville ha kunde fixas sa hon vilket är skönt!
    pirrigt tycker jag!
    Jag fick veta att möhippa är på G hihi en kompis råkade försäga sig och jag vet dessiútom eventuellt datum hihi KUL! får se vad som händer då!
    på lördag ska vi beställa ringen och lämna in våra för putsningar (blir tomt på ringfingret!!!! help) sen ska vi titta på kostym till Micke min älskling! Ska bli kul!
    Sen måste jag göra klar placeringskorten, har gjort hälften och ska göra resten + några extra sen är det abra tårtan och buketten kvar att fixas + provning av klänning och underkläder sen är ALLT klart! WOW... blir klar med allt två veckor innan bröllopet precis som min sambo ville! Så vi kan njuta av den sista tiden i lugn och ro vilket är skönt!

• Ejlis

Min blivand "lånade" förlovningsringen igår och var ute och köpte ringar. Jag fick tillbaka den och han sa att allt var klart. Jag är SÅÅ nyfiken, men får hålla mig tills han sätter den på fingret i kyrkan.

• magy

majhumlan
    Å jag trodde de skulle komma och hippa dig samma helg. Jag tyckte det var så bra med en liten varning. Jag håller på att smälla av utav bristen på kontroll av att inte veta när hippan kommer. Tänk om de kommer och tar mig när jag hasar runt i träningskläder och smutsigt hår. Och så packar de ner kläder för kvällen som är för små eller för stora (garderoben är smockfull av båda varianterna, borde rensa). Var med om en kidnappning där jag var den enda som tänkte på att bruden behövde andra kläder än de träningsbyxor hon råkade ha på sig. Det är spännande och pirrigt med hippan men jag skulle gärna vilja ha en liten förvarning. Tror dock inte det blir denna helg eftersom en av mina vänner åkt på semester. Min blivande bara skrattar åt mina försök att komma på när de kan tänkas komma. Ingen förståelse alls Är det ingen av er andra som blir lite nippriga på detta?

• raskan

Jag är super nipprig!!! Jag har en stark känsla av att det blir denna helg men vem vet???
    Du får göra som jag ,skippa träningskläderna (jag är en mysbrallefreak) å tvätta håret varge dag!!
    Jag har fått ett råd av min syrra å det är att va nyrakad under armarna varge dag hihi.
    Men visst blir man nojjig!!VI har ju 2 barn så samarbetet med in gubbe är på hög nivå
    Millan

• JNY

Idag har jag hämtat hem klänningen från sommerskan och nu sitter den utmärkt!
    Festprogrammet börjar äntligen lida mot sitt slut och sen har jag köpt tyg till rispåsarna oxå.

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3