Majbrudar 2005 del 3
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Mina alldeles onödiga små detaljer som vi nte kunde låta bli att ha med:
Busstur med kort guidning av trakten för gästera (med Festis på tetra och en Plopp till alla) på vägen till kyrkan.
*Hela fyra solosånger i kyrkan för att vi inte kunde välja bort någon.
*Flaskettiketter (mineralvatten) med gästernas namn istället för placeringskort.
*En CD med egenskrivna ingångsmarchen samt solosångerna (orgnal ver.) och brudvalsen, som present till gästerna.
* Cigarrer till avecen (alldeles för dyrt för vår budget egentligen, men vi kom över en låda billigt på finlandsbåten )
Helt onödiga saker som säkert kunde kvitta, men samtidigt är de väldigt mycket oss, musik och pysselmänniskor som vi är
JK:
Det där med cd-skivorna till gästerna var gulligt, tycker jag!
(Vi hade också tänkt ha 4 solosånger *nudge, nudge* Nu lägger vi pengarna på servietterna istället!!)
Hej alla blivande fruar! Snart bara en månad kvar för mig. *pirr, pirr*
Förra månaden flyttade vi till ett litet radhus och får inte bredband förrän i mitten av maj, därför har jag varit borta från BT ett tag och kommer inte att kunna sitta här ens hälften så mycket som jag vill.
Jag har i alla fall äntligen köpt en klänning och förra helgen hittade jag underkläder som passar under och fick ett jätte fint smyckeset av min svärmor. Så det "måste" jag ju ha på mig, men det är verkligen unikt så det har jag gärna, hon har köpt det från Saudiarabien. Skorna fanns inte i min storlek här i Uppsala så jag väntade och väntade på att Bianco skulle få hem dem. Tillslut sa de att de inte får hem mer (efter att tidigare lovat att ringa när de får hem... hmm... ) men min mamma köpte dem åt mig i Umeå istället och skickade ner dem till mig. Som tur är passar de perfekt.
Jag kan inte bestämma mig för hur jag vill ha håret. Men slöja ska jag ha, så det måste jag köpa.
Sen är det massa andra saker kvar att fixa också. Prata med han som ska göra tårtan, de som ska spela under vigseln, fundera över bordsdekorationer, skriva festprogram m.m. m.m.
Onödiga saker är nog en liten tipsrunda från vigselplatsen till festlokalen, förbi några kända byggnader i Uppsala med fåniga frågor om mig och min blivande.
Sedan har jag en ambition om att skriva en kort och helst rolig presentation av varje gäst i festprogramet.
Tex.
Carola - brudens barndomsvän, illeruppfödare, singeltjej och obotlig romantiker.
Niels - Storkarl i herrföreningen Birkarlarna, även kallad Dansken.
Aina - Brudens mor, nybliven philosophie doctor med intressen i Norge.
Faisal - Brudgummens kusin, blivande flygplanstekniker med förkärlek för Asien.
osv, osv...
Hur har ni gjort när folk tackat nej till inbjudan? Har ni fyllnadsbjudit andra? Vi är lite fundersamma på hur vi ska göra. Vissa kommer ju veta att de blir bjudna i andra hand, men det kanske trots allt är roligare än att inte bli bjuden alls? *funderar vidare*
Hoppas allt flyter på för er.
Jag har lite småpanik för det närmar sig så fort och vi måste prata med så många inblandade och få allt att klaffa. Inga problem om det inte vore för att min mamma disputerar till Valborg och förväntar sig att vi ska fixa ihop ett spex till hennes fest. Vi har en idé, men vi har inte börjat sp¨åna p allvar ännu, bara 2 veckor kvar. vet inte vad vi ska ge henne i present heller. *hjälp*
Kram på er.
Jag blev hippad i lördags!!! Misstänkte redan innan att det skulle bli då men det gjorde ingenting eftersom resten av dagen blev en överraskning, liksom det faktum att så många av mina vänner dök upp (12 st), det betydde väldigt mycket för mig. Efter en lektion i orientalisk dans bar det iväg till spa och sedan blev det middag - jättetrevligt och jag kunde inte ha planerat det bättre själv, så nöjd är jag. Jätteroligt att för en gångs skull ha alla sina vänner samlade!!
Vero
Nästan 20 st (!) av våra gäster tackade av olika skäl nej. Lite tråkigt och det hade vi naturligtvis inte riktigt räknat med när vi skickade inbjudningarna (då hade vi bjudit ännu fler). Därför bjöd vi, i efterhand, ett kompisgäng till mig som vi tidigare inte hade haft möjlighet att bjuda pga lokalen och maxantalet personer i den. Vi skickade inbjudan och jag mejlade dem dagen efter, bad om ursäkt för den sena inbjudan och sade som det var. De tog det jättebra, blev trots det glada över inbjudan och det verkar som att de flesta kommer trots att det blev med väldigt kort varsel.
Hej hej!
5 1/2 vecka kvar!!!
Nu har alla svarat, 12 har tackat nej av olika anledningar, mestadels barnafödslar och jobbresor som inte går att ändra. Trist! Men det är skönt att äntligen veta hur många som kommer.
Börjar känna mej stressad nu. Egentligen hinner jag inte sitta här, men man måste ju ventilera lite. Dessutom ska jag passa på att göra en "att göra lista" här igen!
* Prata ihop oss med fotografen
* Göra färdigt hatten
* Färga handskarna så de får samma nyans som klänningen (om det går)
*Hitta kylskåp att hyra
*Prata med serveringspersonalen så de har koll på läget.
* Prova klänningen inför omsömnaden
* Skriv ut vigselprogrammen
*Skriv ut festprogrammen
*Skriv ut placerings "etiketterna"
*Fixa löshår
*Fixa strumpeband
*Inhandla vin, sprit, öl till middag och fest.
*Boka musikanläggning
*Bränna partymusiken
* Fixa nytt pass
*Kolla upp om äktenskapsförord
Mm mm...
Vero:
Välkommen tillbaka! jag undrade just vart du farit! Grattis till huset!
Hjälp vad tiden går fort! Vi ska snart gifta oss (14/5) och tyget till brudklänningen har inte kommit än! Gissa om det börjar bli lite panikartat, som tur är så känner jag tjejen som ska sy och litar fullt och fast på att det blir gjort. Vi beställde tyg i god tid hos Stoff&Stil och när det inte kommit för två veckor sedan så ringde vi och kollade MEN dom hade bytt datasystem så dom hade inte fått någon beställning, vi faxade! Men det hade ingen betydelse sa dom??? Dålig stil tycker jag.
Av våra inbjudningar så har hela 34 tackat nej, då hör det till saken att min M2B har släkt utomlands och de kunde inte komma, sedan är det konfirmationer och långa avstånd som sätter stopp. Det resulterade i att vi kunde bjuda andra kompisar som vi fått sålla bort eftersom det skulle bli för många om vi bjudit dom från början. Så ingenting ont som inte har något gott med sig.
Vi var och provade frockcoat (?stavning) i helgen och då gick det upp på allvar för mig att vi ska faktiskt gifta oss och det snart (paniiik för allt som ska fixas).
Nu är jag en sådan som vill hålla koll på allt men har kommit på att det går inte. Matlagning är bortlejd till kompis. Bordsplacering skall göras av mig och M2B i helgen. Kläder till barnen har min kära mor fixat. Skor måste inhandlas i helgen, underkläder till mig, m m. Till saken hör att vi håller samtidigt på att flytta och bor i kartonger på tre ställen!
Första veckorna i maj har jag visserligen semester men på dessa två veckor ska äldsta barnet skolas in på ny skola, flyttkartonger ska packas upp och det ska finslipas på bröllop. Ja ja planerar man som en kratta så får man skylla sig själv.
Ha det bra där ute och sköt om er
Bröllopsmusik - konsert i Ekerö kyrka på söndag, 24 april kl 16.00.
Präst Karin Frödinger
Kantor Martin Blomquist
Sång Marie Olhans
I programmet står även:
"Allt från Bach till The Real Group".
Jag och min blivande make skall dit!
Oj! Ekerö kyrka. Det vill jag oxå gå på. Det trista är att vi har vårstädning i fastigheten som man måste vara med på Kanske hinner vi ut dit...