Majbrudar 2005 del 3
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Jag har laxrosa rosor och blå/lila fresior och sen lite grönt.
Droppformad.
Jag ligger fortfarande lite "efter" känns de som, har ingen lust att göra ngt alls som rör bröllopet, hoppas att det kommer igång igen snart, det är ju inte så lång tid kvar.
Jag har en helt rund tät bukett med blandade blommor. Färgen kommer att gå från ljusrosa till klarrött med tyngdpunkten på rött. Floristen har fria händer med vilka blommor det blir. Jag vet att det kommer vara röda nejlikor för de ger en mjuk, rund form och täthet i buketten.
Jag skall ha bluebells i en klotbukett á la Decorist.
Bluebells är som glesa hyacinter, men smäckrare. De växer vilt i bl.a England hur mycket som helst.Här i Sverige finns de bara i trädgårdar (och in mitt växthus!)
Var och träffade prästen idag, det var trevligt! Så vi har "gift" oss 3 gånger idag *fnissar*. Men Mattias var super nervös och kände sig helt uttittad ochdå var det bara jag och prästen där så man kan ju undra hur det ska gå när det är dax. Men han var så söt så... när han stod och mumlade fram löften och svarade au (blir lite konstigt... svårt att beskriva hans skånska halv-ja med bokstäver)... =)
Sov gott allihopa!
Jag ska ha en liten droppformad bukett med rosa-lila rosor, stjärnflocka, murgröna, mörkt vinröda kallor och texasgräs som dekoration (format som ett hjärta runt buketten).
Vi har äntligen fått intyget om hindersprövning hemskickat (tog ett par veckor) och det känns skönt för nu kan vi ta med det till vigselsamtalet på torsdag.
Idag händer det mycket.
Först ska vi träffa konditorn kl 14,00 för att bestämma fyllningar och dekorationer till tårtan.
Sedan kl 17,30 ska vi träffa prästen & gå igenom vigseln.
Hu nu börjar det kännas som det är på allvar. Nerverna börjar krypa fram lite nu. Men än så länge är det bara lite härligt pirr i magen.
Vad kul! Alla verkar ha väldigt olika stil, färg och form på sina buketter. Själv ska jag ha en ganska stor, hängande men luftig bukett, lite skogs och ängs känsla (passar vårt tema och min klädsel).
Nu har nästa alla svarat på inbjudningarna (2 par kvar, varav ett som jag vet ska komma i alla fall).
Utav 88 inbjudna kommer 80. Det brukar ju sägas att 10% inte kommer, och så blev det verkligen. Alla de som inte kommer ska få eller har just fått barn då, så det förstår man.
Nu har vi hämtat våra fina ringar, köpt engångskameror (silverfärgade i 2 pack på fotoquick från kodak), snart lagt in alla låtar i datorn till festen. Min kille har nästan skrivit klart utgångsmusiken. Vigselprogrammet är skrivet och designat men ej printat.
Idag ska jag ringa konditorn och beställa tårtan.
Sen är det bara tusen saker kvar
jazzkatten:
Jag känner igen det där med att alla inte kan komma.. Från början bjöd vi 95 personer och 19(!) av dem kommer inte, mestadels långväga släktingar men ändå... Lite trist känns det ändå för jag har inte så mkt släkt och det är nästan bara min sida som tackat nej... Nu har jag i allafall bjudit ett gäng gamla kursare med kort varsel och väntar på deras svar. Lite jobbigt bara att inte kunna göra färdigt sånghäfte, bordsplacering etc innan man vet exakt hur många som kommer...
Jag satt precis och skrev en lista på allt som behövde göras och det var "några" saker kvar - och då tycker jag ändå att vi ligger bra till tidsmässigt och att vi har varit ute i god tid med det mesta... Bara en sådan sak som allt som måste tas med till festlokalen.. det är en hel del trots att vi har anlitat en cateringfirma för det mesta av maten och inte behöver hyra porslin etc...
För oss har ingen tackat nej... Däremot är det 5 extra som liksom bett om att få komma. (En gammalsläkting med två ledsagaresom först ABSOLUUUT inte skulle komma, så vi bjöd henne inte, sedan en kusins nyblivna flickvän och en grannes nyblivna sambo.) Som tur är finns det både plats för dem och tid att ändra i festprgrm o.dyl. Så nu är vi 80!
Vi hade räknat med 80 gäster, så det blev perfekt. Det tillkom nämligen 8 personer som typ bjöd in sej själva, några var nya respektive som vi inte visste om, och så var det 8 som tackade nej, så det blir 80 i sista änden i alla fall.
Det enda tråkiga var att de som tackade nej är ganska nära vänner och de som tillkom är avlägsna vänner... Men å andra sidan är det ju kul med folk som verkligen vill komma