• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • Ejlis

JK:
    Ja, till 16 måste ni väl hinna?!
    Det viktigaste är ju att man är på städningen i början så att man blir avprickad på listan! *tihi*

• SnSö

Lite skönt att se att det finns fler än jag som inte har ordnat allt trots att det nu bara är en månad kvar . Vi har kvar en massa "pyssel" som att skriva och trycka programmen till kyrkan och kvällen, göra bordsplacering, bestämma kyrkmusik mm. Men det känns ändå som läget är under kontroll och jag är glad över att vi valde att ha festen på en festlokal som sköter allt - det enda vi själva bokat till kvällen är DJ och tårta.

Är det fler som känner som jag, att det äntligen börjar närma sig och börjar bli verkligt och kännas kul?! Det mesta av min stress och ångest har lagt sig känns det som, och nu vill jag bara att det ska bli den 21/5 !

• majhumlan

när jag läste inläggen ovan så blev jag riktigt nervös, det verkligen pirrar i hela kroppen, jag ska gifta mig om 2 1/2 vecka!!!!! hur kan ett år gå så snabbt.

Shit jag är riktigt nervös, har inte varit det förrän nu.....

I fm var jag och pratad igenom det sista med frisören och tjejen som ska sminka mig. Jag ska ha en ganska romantisk frisyr, stora lockar och med några slingor uppsatta. slöja med små pärlor i. Jag ska ha en ganska kraftig makeup, jag vill inte ha en traditionell sminkning utan ganska sotiga ögon med rosa metallic skuggor (lät lite konsigt...) och bara ett lite svagt rosa läppglans. Tjenen som ska sminka kommer att använda produkter frön id, verkar vara bra grejer.

Det som är mest akut just nu är ringen, guldsmeden har inte hört av sig ännu, jag får nog ta och ringa honom imorgon, vill ju inte vara utan ring :(

• majhumlan

Idag är jag effektiv ;)

Nu har jag varit och slutprovat klänningen och den satt perfekt, precis som om den var sydd för mig, behövde varken lägga upp, in eller ut. Slöjan, skorna, underkläderna och smyckena passade perfekt till, *myser*

Eftersom det börjar att dra ihop sig så tänkte jag att det kanske va bra att ta med vår "lilla" lista på när alla gifter sig.

** 30 april (med-fest-i-maj) **
    WhiteBride

** 5 maj **
    Lejdii
    Novia - i Mölle/Helsingborg
    novemberregn

** 7 maj **
    Majhumlan - Mölle/Helsingborg
    Uppsalabo
    Magy
    Majbrud 05
    Satine
    mrs Kuparinen
    HansiBansi
    2005maj
    Jola
    Klingberg to be
    Sassa_K

** 14 maj **
    Cilia
    JNY
    Ejlis - Adelsö
    14maj
    Lyckligaste i världen
    myself
    norska
    Li_Ni
    Ayse- Träslövsläges K:A

** 21 maj **
    Raskan
    Emzer
    Rainred - Våmb Kyrka, Ljungstorp bygdegård
    2005 - Sandviks ka

** 28 maj **
    Skratt-Maja
    Jazzkatten -Kinnekulle
    Snart Brud
    Vicky 2005
    Saris
    Cotterpin
    Vero
    Nina *brud 28/5-05*
    Linda&Peter - Fleninge kyrka/helsingborg
    Fia76-Läckö Slott
    Torpflickan - Fivlered (Ulricehamn)

• Labbelina

Hej, jag vill också vara med på listan Vi gifter oss den 21 Maj, uj bara en månad kvar...

• skratt-maja

Jag är så lättad! Idag är vår sista OSA och igår kväll hade tre inte svarat ett par plus en annan men de har svarat udner dagen
    Känns mkt skönt att slippa jaga folk!

Så nu klan vi verkigen träffa catering på fredag och berätta hur många vi blir!!

• HansiBansi

Har precis lagt in lite bilder från möhippan i Majbrudarnas fotoalbum.
    Tyvärr har jag inga egna tagna foton eftersom jag glömde ta med digitalkameran. Bilderna är från nattklubbens (där vi spenderade de sista timmarna) hemsida.

Om ni är intresserade av att veta vad som hände i lördagskväll så kan ni fortsätta läsa, annars är det bara att gå till nästa inlägg ;)

Hade tidigare fått veta att jag skulle infinna mig på Tågstationen i Kristianstad kl 19.00. Mer visste jag inte. Prick 19 infann jag mig... och väntade... och väntade (kändes som att jag väntade för evigt när det i själva verket var 5 min). Tillslut kommer i alla fall min vän Helen som bor i stan. Hon sa att vi skulle åka med tåget till malmö 20.18 men att vi kunde sätta oss på en av stans restauranger och ta en dricka. Tyckte inte det var något konstigt med det eftersom att jag hela tiden varit övertygad om att vi skulle till Malmö. Höll på att bli komplett tokig på Helen eftersom att hon gick såååå långsamt. Hon stannade varje gång vi började prata om någonting och det var riktigt irriterande ;).

Inne på Classic var det mycket folk och jag sökte efter ledigt bord med blicken samtidigt som jag gick efter Helen. Därför märkte jag inte att mina söta tosingar Ida och Johanna satt vid ett bord och väntade på oss.... gissa om jag blev förvånad. Helen var riktigt nöjd över att hon lyckats lura mig *s*

På min plats låg en tiara/diadem i plast som jag skulle ha på mig hela kvällen. Tjejerna bjöd på en super god middag och massa gott att dricka.

Nästa anhallt Helen och hennes korridors fest. Mycket champagne (eller ja... mousserande vin), vin och oändligt mycket skratt. Mina tre vänner hade också något sorts korsförhör om mitt och Mattias förhållande. *s* de lovade att svaren inte skulle vändas emot mig, men ville inte svara på vad de skulle med det till. Men bearbetas skulle det i alla fall.

Vi drog sen vidare på nattklubb och dansade loss hela natten! =)
    Såg ett litet problem i tiaran... folk trodde ju att jag frivilligt tagit på mig min plast tiara för att vara lite fin... *pinsamt*. Mina trevliga vänner berättade också för DJ att det var möhippa och han basunerade ut det över hela stället... det var också lite pinsamt. Att stå i centrum på en nattklubb är inte min grej direkt *s*.

Är så tacksam för min möhippa!! De här tjejerna är tusan i mig de bästa som finns i hela världen! =) Mina vänner är uppdelade i olka "gäng" som jag träffat på olika ställen och i olika faser i livet som inte känner varandra och inte ens har träffats. Därför trodde jag inte att det skulle bli någon möhippa alls. Men de här tre tog tag i det och gjorde det bästa de kunde av det på 3 personer. De är sötast helt enkelt!! Det är också de här tre tjejerna som har hjälpt och kommer att hjälpa mig med allt det praktiska på bröllopet. *evigt tacksam*

Ja det var min historia det =)

Hur gick det för alla andra som misstänkte att de skulle bli hippade i lördags??

• ciccij

** 30 april (med-fest-i-maj) **
    WhiteBride

** 5 maj **
    Lejdii
    Novia - i Mölle/Helsingborg
    novemberregn

** 7 maj **
    Majhumlan - Mölle/Helsingborg
    Uppsalabo
    Magy
    Majbrud 05
    Satine
    mrs Kuparinen
    HansiBansi
    2005maj
    Jola
    Klingberg to be
    Sassa_K

** 14 maj **
    Cilia
    JNY
    Ejlis - Adelsö
    14maj
    Lyckligaste i världen
    myself
    norska
    Li_Ni
    Ayse- Träslövsläges K:A

** 21 maj **
    Raskan
    Emzer
    Rainred - Våmb Kyrka, Ljungstorp bygdegård
    2005 - Sandviks ka
    Labbelina

** 28 maj **
    Skratt-Maja
    Jazzkatten -Kinnekulle
    Snart Brud
    Vicky 2005
    Saris
    Cotterpin
    Vero
    Nina *brud 28/5-05*
    Linda&Peter - Fleninge kyrka/helsingborg
    Fia76-Läckö Slott
    Torpflickan - Fivlered (Ulricehamn)
    ciccij - rörakyrka (orust)

• majhumlan

Aj aj aj, pratade precis med vaktmästaren och fick reda på att det var en vigsel före och efter oss i samma kapell, och vi som hade tänkt att ha bröllopsfotograferingen i kapellet om det blir dåligt väder. Var ska vi vara nu? blir till att fundera *nervös*

• raskan

shit vilket dilemma jag fick!!!
    Lokalen är bokad dagen innan så vi får inte tillgång till den förrns 10 samma dag.Aj nu fick jag en knut i maggen min!!Som tur är har jag en underbar svärmor å vänner som har lovat å åka å fixa ordning!!!
    Vi skulle även sovit på landet på bröllopsnaten men självklart har vi fått jordens mus invation så nu har vi ingenstans att sovablääää
    Min son är mammigare än någonsin så honom lär jag ha i knät konstant!!!
    Ska åka in till stan i dag å köpa ballonger å kolla om jag hittar lite annan rolig dekoration.

Millan

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3