• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • ottina

......och lilla mig........

Uppdaterad lista:

** 30 april (med-fest-i-maj) **
    WhiteBride

** 5 maj **
    Lejdii
    Novia - i Mölle/Helsingborg
    novemberregn

** 7 maj **
    Majhumlan - Mölle/Helsingborg
    Uppsalabo
    Magy
    Majbrud 05
    Satine
    mrs Kuparinen
    HansiBansi
    2005maj
    Jola
    Klingberg to be
    Sassa_K

** 14 maj **
    Cilia
    JNY
    Ejlis - Adelsö
    14maj
    Lyckligaste i världen
    myself
    norska
    Li_Ni
    Ayse- Träslövsläges K:A
    Sanna05 - St Birgittas kapell (Gbg)

** 21 maj **
    Raskan
    Emzer - Eds kyrka, Upplands Väsby
    Rainred - Våmb Kyrka, Ljungstorp bygdegård
    2005 - Sandviks ka
    Labbelina
    Apelsina
    MianZ

** 28 maj **
    Skratt-Maja
    Jazzkatten -Kinnekulle
    Snart Brud
    Vicky 2005
    Saris
    Cotterpin
    Vero
    Nina *brud 28/5-05*
    Linda&Peter - Fleninge kyrka/helsingborg
    Fia76-Läckö Slott
    Torpflickan - Fivlered (Ulricehamn)
    ciccij - rörakyrka (orust)
    Ottina (Sandsbro Växjö)

• raskan

Ja min mamma har prompt sagt att hon ska vidiofilma det hela så vi låter henne göra det!!!!
    Millan

• magy

Hippad!!!
    Jag blev hippad igår! Det blev en fantastisk heldag.
    (Det kommer en lång beskrivning av möhippan så hoppa till nästa inlägg om ni inte vill läsa om min hippa.)
    Jag är så glad!
    Det otroliga var att de lyckades lura mig trots att jag visste att mina kläder och skor saknades, jag förstod bergsäkert att det skulle bli på lördagen. Tidigare hade festvåningen Druidborgen ringt om ett möte kl 10. Det var mycket övertygande så jag misstänkte inte alls att det skulle vara då. På fredagskvällen ringde en kompis och undrade om vi skulle fika kl 2. Jag spelade med - visst kunde vi "fika". Jag var så säker på att det var lugnt att gå till druidborgen att jag gick iväg precis så oduschad, i fula, sunkiga kläder och glasögon som jag hade bestämt att jag inte skulle bli kidnappad i. Min säkerhet gjorde att inte ens när jag såg en av kompisarna så fattade jag utan vinkade glatt. Sedan såg jag de andra och skrek nej, inte nu! Såhär i efterhand känns det jätteroligt att de lyckades lura mig så kapitalt. Dessutom fick jag senare på dagen duscha och göra mig fin vilket var hemskt snällt. Det hade ordnat världens mysigaste frukost, sedan fick jag inhandla massor med fina pärlor till att göra egna smycken, jag gjorde ett fint halsband till kvällen. Jag fick en (hrmm, välbehövlig) sånglektion av en sångpedagog - som videofilmades i valda delar... Tilltugg och mousserande serverades och sedan bar det iväg till en sminklektion på Puder där jag fick en otroligt häftig festsminkning. Jättekul!
    Vi gick ut och åt på thaiboat och där fick jag frågor som jag skulle gissa vad min blivande hade svarat och de rätta svaren var bandade så det var jätteroligt att höra vad hon sagt. Vi gick vidare och satt och pratade och dansade. Behöver jag säga att jag var lite trött idag? Det var en otroligt lyckad möhippa och jag är så glad att de har lagt ner så mycket tid och energi för att ordna allt för mig! Och så många som kunde komma! Det var en kompis som hade åkt ända från Falun till Stockholm för att fira mig! De som inte kunde komma hade skrivit jättefina rimhälsningar till mig. Jag ska få dem och fotona i ett möhippealbum sen. Det blir ett fint minne. Ville dela med mig. Hur har det gått för er andra?

• majhumlan

Jag blev också hippad i lördags. Som jag har berättat tidigare så fick jag ett brev för några veckor sedan som såg ut som ett mystiskt hotbrev (utklippta bokstäver där det stod vad jag skulle packa ner).

I lördags när jag jobbade (är apotekare och jobbar på apotek) kom det in en ung söt kille med ett recept där det stod

Läkemedelsnamn: nyutexaminerad vacker blond apotekare.
    Läkemedelsform: fast och fin
    Styrka: JA!
    Mängd/behandlingstid: ett dygn
    Dosering: För agentträning i James Bond stil.

Först läste jag bara ung vacker osv och tänkte att "det var ett konstigt sätt att stöta på en tjej" sen fattade jag galoppen och bröt ut i ett skratt. Det tog dock ett tag innan tjejerna kom in så jag trodde först att det var en skenmanöver, men efter ett tag kom det in ett 10-tal tjejer iklädda mörk rock, mörka glasögon à la james bond stil. Jag fick byta om till lika dana kläder fast med slöja och tiara till förståss. Därefter fick jag åka iväg med förbunda ögon.

När vi kom fram såg jag att vi var vid en stor sportanläggning i Hbg, det blev champange och lite lunch samt presentation av alla tjejerna. Jag fick berätta om var och en och deras bästa "agentegenskaper". Sedan var det på med ögonbindeln och när den åkte av nästa gång stod vi i ett omklädningsrum. Jag fick ta på mig en gympadräkt anno 92 som min syster hade när hon gick på tävlingsjympa (jag kom i den) och ett par justa tajts ;) därefter fick jag reda på att jag skulle tränas i "fiendes vapen" dvs fäktning (min sambo går på medeltida fäktning. Vi fick instruktioner och lite teori och sedan fick vi fäktas mot varandra iklädda full mundering. Det var riktigt skoj men jag har rätt många blåmärken.... Där efter duschade vi och på med ögonbindeln igen.

Nästa anhalt blev på ett av stan's finare hotell. De hade bokat bord i loungen och alla fick dry martini åter igen à la james bond. Jag hade blivit påklädd/utklädd till bonbrud och jag fick posera i baren på baren och på lite olika ställen, tror det kommer bli ett album. Därefter bar det iväg hem till lägenheten.

Mina systrar hade städat (som tur va) och dukat så fint. Det blev 3 rätters, massa frågor, "utrensning av gamla killar", framåt småtimmarna gick vi ut och svängde de lurviga. vid 5 tiden var jag hemma igen. En riktigt rolig dag!!!

• Ejlis

SARIS!!!
    Hur går det nu med "Majbebisar 2006"?!! Överger du oss??!!

Jättegrattis! Lycka till!

Varma hälsningar
    Ejlis

• jazzkatten

Majhumlan och alla andra hippade...

Det låter som ni haft helfestliga möhippor. Jag väntar med skräckblandad förtjusning...min kan nog bli till helgen? =)

Saris! GRATTIS!
    Kunde ni inte hålla er till efter bröllopet Vi ska jobba på bebisfronten i sommar.

• Ejlis

Jag blev också hippad i lördags. Fyra av mina väninnor kidnappade mig, klädde ut mig i gräsliga kläder och vacker blomsterkrans med slöja. Sedan fick jag gå runt i Stockholm och fota män som liknade min blivande man + ett par uppdrag till. Därefter var vi på Centralbadet och sedan bjöd de på mexikanskt hemma hos en av tjejerna. Där blev det champagne, jordgubbar och chokladprovning också.

Jag är glad att de ville ge mig en hippa. Det var en fin present.

• Ejlis

JK och ni andra som rimmar:
    Har ni något bra rim om folk ni känner sisådär bra? (Typ fästmannens kusins flickvan, som vi träffat en gång.. )

Jag har en om helt okända:
    "Här har vi en tjej som vi aldrig har sett, men hoppas ändå att Jack hittat rätt. Hursomhelst så är hon en frisk fläkt, till vår kära Larssonska släkt."

*hjälp*

• jazzkatten

Ejlis

Jag sitter oxå just nu och försöker komma på rim till folk jag knapt träffat. Ditt var ju jätte bra! Kanske lånar det.
    Jag har gett upp rimmandet och gör bara ordvitsar i vissa fall, men något skoj blir det i alla fall om alla.

• skratt-maja

Har ingen hippa att berätta om men i fredags var det många saker som föll på plats för oss, jag var och på provsminkning och efter någr aolika prov kudne vi enas och det känns bra, sedan var jag hos frissan och fick en provuppsättning och det fungerade på det sätt jag vill sedan var det dags att träffa cateringen och de är verkligen proffisga och bra service, efter detta var det tårtbeställning, inhnadling av skor till brudgum för att sedan ha dagens viktigsate möte nämligen vigselsamtal. Det gick också bra och det pirrade verkligen i magen när vi hade övning/genomgång i kyrkan. Dagens sista träff vad med organsisten och vi ahde vissa önskningar om musik och det fungear och lät hur fint som helst (nu skulle jag vilja ha en bandupptagning under vigseln!!)
    Så det blev en hel del saker att bocka av den dagen och det känns verklgien skönt!!!
    Ville skriva av mig lite bara!!!

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3