Majbrudar 2005 del 3
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Ejlis
Jag förstår att du kände dig ledsen. Jag är glad att mina vänner tänkte efter vad som passade mig och tog hänsyn till vad jag inte gillar. Hade inte uppskattat uppdrag utklädd! Tycker inte du behöver känna dig otacksam!
Hansi Bansi
Vad synd att du är ledsen! Kan det vara att du är på upploppet efter lång planering? Själv gifter jag mig också på lördag. Jag är oerhört speedad och kan inte koncentrera mig ordentligt. Min blivande är tvärtom, helt slutkörd och uttröttad. I natt kunde ingen av oss somna ordentligt. Bröllopsnerver!
Jag är jätteglad. Har blivit firad och fått paket på jobbet. Ska snart sluta jobba och ge mig ut på stan för sista minuten inköp.
Det som känns mest stressande är att få ihop samordning och tidpunkter. Vi har inte riktigt fått ordning på det.
De ringde från blomsteraffären och den tjej som skulle fixa blommorna är borta så det blir en annan. Synd för den första verkade verkligen förstå vad jag ville ha.
Jag ska ha en rund, "bollig" bukett med tätt sammansatta blommor av olika sorter och det ska gå i klarrätt till rosa med tyngdpunkten på rött. Jag hoppas att den blir lika fin som jag tänkt mig.
Jag har inte riktigt lyckats bestämma mig med frisyr heller, jag har ändrat uppfattning sedan provuppsättningen...
Det är lite rörigt men jag känner mig ändå trygg på att det blir en bra dag!
Ska ni andra säga något under middagen.
Typ tacka alla för att de kom, för alla tal etc?
Har börjat fundera över att det känns lite underligt att vara tyst hela middagen och eftersom vi gifter oss på lördag behöver jag era svar snabbt.
Hansi Bansi, jag kan förstå dig till en viss del, jag känner också en del vemod och saknad. Man har gått och planerat ett helt år och på söndag kommer allt att "vara över". Pressen över att detta är enda bröllopsdagen i ens liv kan nog göra att man känner lite prestationsångest, man vill ju så gärna att allt ska bli bra. Jag har bestämt mig för att verkligen slappna av och lita på att alla som har fått uppgifter att sköta kommer att sköta dem galant. Jag ska också försöka att hela tiden befinna mig i nuet, det är så lätt att man hela tiden tänker på vad ska hända sen....
Angående möhippa så fick jag en jätterolig sådan. Efter möhippan kände jag dock en lätt tomhet, jaha då var möhippan slut. En jätterolig dag som aldrig kommer igen :( men samtidgt så är det väl just det som gör allt så spännande och extra underbart att möhippan/ bröllopsdagen är så unika. Hade man gått och gift sig varje dag så hade det inte varit så speciellt precis.
Bara 3 dagar kvar!
Liten lägesrapport över vad som är kvar att göra.
Skriva ut festprogrammen
Köra ut bröllopskläderna till blivande svärföräldrarna.
Köpa godis och fylla "jourläkemedelspåsarna" med. ska skriva "afrodisiakum" som läkemedelsnamn.
Manikyr på fredag
skriva ut bordsplaceringen
Hämta ringen på fredag (såg den idag, superfin)
Tja. läget verkar vara under kontroll
magy. jag har också funderat på om man ska säga något. Jag kom dock fram till att jag vill inte sitta och fundera på det under middagen, jag vill bara slappna av och njuta. Så jag kommer hålla tyst under middagen.
Hur går det för er, ni som gifter sig denna vecka?
** 5 maj **
Lejdii
Novia - i Mölle/Helsingborg
novemberregn
** 7 maj **
Majhumlan - Mölle/Helsingborg
Uppsalabo
Magy
Majbrud 05
Satine
mrs Kuparinen
HansiBansi
2005maj
Jola
Klingberg to be
Sassa_K
Jag håller tummarna för er!!
Tack för alla uppmuntrande ord ang. min möhippa!!!
Jag uppskattar som sagt att de överhuvudtaget gjorde en för mig, och försöker fokusera på det när jag tänker på det. Jag skickade tackkort till dem iförrgår.
Idag har jag fyndat plastfigurer till tårtan.
Éowyn och Boromir (ist.f. Faramir) i full stridsmundering och ståtliga svärd! 25kr/st för att killen i affären var så hygglig. Egentligen ingick de i stora paket med massa annat för 300 resp 200kr/st, men han tog ur dem för mig och gav mig superpriset! Nils på Toys 'R Us i Barkarby är en PÄRLA!!
hejhopp, bara bra här... snopen är jag, ingen möhippa ikväll trots det var tjejmiddag, hrmf.... vi får se! kanske " anfaller" de i helgen, hmmmmm kramis
Jag va å gjorde min hårförlängning idag å ack va fint det blidde!!!
Ja 16 dagar kvar
Millan
ÄNTLIGEN har mitt tyg kommit så nu är det "bara" klippa, sy, prova och sy! Vi gifter oss den 14 maj. Det är första och sista gången jag beställer från Stoff och Stil i alla fall, nu har dom lovat skicka tyget i 2 månader och först igår kom det??! Vi har träffat prästen, beställt blommor m m, det känns nästan klart. Vi har vigselprogram, laga mat och annat "småfix" kvar. Börjar känna mig rätt nöjd faktiskt.
Imorgon är det provsminkning och fotografträff för oss.
På fredag prästträff och planering på plats med servitörer och toastmadame.