Majbrudar 2005 del 3
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
NNNNNNNNEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!
Fick ett samtal idag som jag absolut INTE ville ha.
Bilen vi ska/skulle åka i är SÖNDER.
Vad gör jag?????????
Hmmmm...... funderar, funderar.
Ja, hoppas att det löser sig, känner en kille som har en cab, men inte ford mustang med skinklädsel, men dock en cab.
Tårta e beställd idag.
Jag har köpt underkläder, så nu är det "bara" m2b kvar som ska ha kläder.
IHHHH 2½ v kvar, var tar tiden vägen?????
Måste ringa prästen, han har inte hört av sig om övning inu, börjar kännas som om de e dax för de me.
Ha de bäst alla.
uppsalabo Tack för tipset om Annelie K. Jag hade läst om henne här tidigare också, och det blev att vi beställde tårta där. Först fick vi fågelsången rekommenderad, men där var det bara princesstårta som gällde (blä) och dessutom var de dubbelt så dyra som Annelie K. Så nu blir det chokladmousse tårta (mums) och vi är nöjda. Helt okej pris också.
I helgen gick vi och provade slöja. Typiskt en sån grej som jag borde tagit tag i för länge sedan. Jag hade mina vanliga kläder på mig och satte bara slöjan i håret, men oj! Då kom bröllopsnerverna. Både min sambo och jag slogs som av en träpåk - det här är på allvar!
Så jag ska gå och kolla in fler ställen. Dessutom har jag inte bokat tid för att korta klänningen heller. Det borde jag ju också gjort för länge sedan, tänk om skräddaren har fullt upp, det är bara typ 2 veckor kvar. Åh hjälp, åh hjälp.
Ja, det är nog dags att göra listor och ta tag i det här ordentligt nu.
Men stundvis känner jag mig bara handlingsförlamad och går hellre ut och påtar i trädgården.
Idag ska jag i alla fall bestämma hur buketten ska se ut med floristen, provuppsättningen är bokad, och jag har inte hittat nåt pannsmycke. Det är jag lite ledsen för, men nu är det väl försent även om jag skulle hitta nåt, det beror på hur lång tid frakten tar.
Ett brudpar till tårtan har vi i alla fall fått tag på från England.
Gravera ringen måste vi göra, undrar hur vi ska göra med min blivandes förlovningsring? Det vore ju trevligt att gravera in datumet i förväg och få den putsad, men ska han gå runt utan ring då u två veckor? Jag får gå till några guldsmedsaffärer och fråga hur nära inpå man kan lämna in ringen.
Vi velar över huvudrätten också. Renfilé blir det, men med vilka tillbehör? Vi ska träffa kocken på torsdag, hon får vara med och bestämma lite tror jag.
Musiken är också en stort frågetecken. Vi har inte valt in- och utmarsch för vi vet inga marscher. Jag lånade en CD som hette Swedish wedding tunes på bibblan, men allt lät likadant och ganska trist. Så där ska vi också ta hjälp av dem som ska spela. Men Mendhelsons blir det inte (Åsnornas bröllop kändes inte riktigt rätt för oss).
Festprogrammen är inte påbörjade.
Hoppas ni som gifter er i helgen är mer samlade än jag känner mig just nu!
vero
Ett litet tips: lämna in ringarna så snart som det är möjligt så att ni säkert hinner få dem putsade/graverade. En dryg månad innan vårt bröllop gick jag förbi Guldfynd och pratade med dem och fick då beskedet att det skulle ta en vecka att gravera/putsa ringarna. När min man sedan, två veckor innan bröllopet, gick dit för att lämna in dem så sade de att det skulle ta fyra veckor... Som tur var så löste det sig, vi gick till ett annat ställe där de var snabbare och då tog det bara en vecka - puh!
Jag är så himla nervös.... Bara 2 dagar kvar....... Men, det är kul!
Hur mår ni andra?
Härligt med bara två dagar kvar, själva har vi 16!
Hoppas att ni som gifter er till helgen får alldels underbara dagar och minnen!!
Hej tjejer!
Börjar få smått panik över en massa saker;
Tårtan ska hämtas vid 13 och ätas vid 22, men den går inte in i kylen om vi tar en sån på våningsställning, så nu ska vi ta lösa tårtor och måste i alla fall köra en kyl till festlokalen. Vår tärna och bestman kommer inte kunna vara med och öva i kyrkan så vi hoppas att de inte kommer bli helt förvirrade när vi kommer in i kyrkan, de har inte ens sett kyrkan innan (bor 35 mil där ifrån).
Vi kan inte komma på någon plan B för fotograferingen ifall det regnar, hade tänkt fota i kyrkan innan, men det var vist en vigsel innan oss. Hjäääälp!
2 veckor och 2 dagar kvar!
Kram på er alla
J.K.
Ni som gifter er i helgen... har ni det mesta under kontroll? Undrar hur jag kommer känna mej när det bara är 2 dagar kvar...
Det är ju så vackert ute nu med den skira grönskan och gräset som börjar bli frodigt. Härligt!!
Lycka till!
Tro de eller ej, men de känns som vi har allt under kontroll nu. Tur är väl de eftersom vi gifter oss om 2 dagar!!! Vi ska snart åka iväg och handla de sista till maten och all läsk. Sen hämtade jag ringarna idag oxå. Nu passar alla perfekt och alla är nu graverade. Jag längtar tills jag får min vigselring på fingret
JK:
Det mesta är klart. Inte klänningen dock... Men, sömmerskan sa att hon verkligen skulle försöka bli klar ikväll, så att jag slipper en sömnlös natt...
Håller nu på med festprogrammet. Där har jag en fråga:
Jag kallar mina mostrar för mostrar och mina ingifta mostrar för ingifta mostrar. Men, hur blir det med ingifta mostrar som skilt sig från min morbror??
"Brudens kusiners mor"??? Det låter ju knäppt......
Nu har jag fixat bil.
Han som skulle köra oss kunde helt plötsligt inte, olika bud om varför, men det spelar ingen roll, nu har jag en bil iallafall.
Vi får själv bestämma priset, (vår svåger) han tyckte vi kunde betala vad det var värt, jaha, för mig är det ju värt en hel del, inte pengar, men ändå.
Vad kan det vara värt att få åka en BMW-Cab???
Snart kan jag hämta våra ringar, längtar.
I helgen åker min klänning till Hässleholm för uppläggning, hmmm, hoppas bara att tjejen hinner, kanske hon kan fixa den på skoltid, hon går sömnad.
Nu e ja sugen på att ha släp, men tror knappt att dte går att fixa, lite sent på kommet.
Fast kanske hon kan fixa det osse genom skolan.
Festprogramen är inte färdiga, in och utgångsmusik är inte heller färdiga.
Prästen har inte ringt, får nog slå honom en pling imorron, känns som om det börjar bli dax att träna nu.
Vad mer har jag glömt, jo jag måste ringa kocken me, skor till barn och m2b, kostym, om man ska ha en ärlig chans att ändra om det behövs.
Barnens kostymer ska läggas upp lite, hmmm, tur man har en hjälpsam blivande svärmor.
Placerningskorten e inte klara, för att inte tala om bordsplaceringarna.
Jag tror knappt att jag har tid att sitta här egentligen.
"Bara" 16 dagar kvar!!!
LÄNGTAR nu så det spritter i mig.
Ha degott alla, och lycka till alla ni som gifter er i helgen.
I dag ringde prästen och bokade in oss på en tid för genomgång i kyrkan i nästa vecka så nu börjar det bli liiiiiiiiiiite nervöst!!!!!
bara 9 dgr kvar nu, 8 om 50 minuter....:)
klänningen är åter hos sömmerskan för vi hade missat en söm som är påväg upp...typiskt...men annars ska kläderna vara under kontroll(hoppas jag iaf )
sen är det lite småfix härådär, inkl vigselprogrammet som inte är klart...näe, egentligen har inte jag heller tid att sitta här ;)
åtta dagar kvar + 3 timmar kvar tills jag är vid kyrkan! Hua....
Ska prova klänningen idag! Spännande att se hur den sitter och ifall den behövs sys in.....
19 timmar och 41 minuter tills jag skall till salongen och börja min bröllopsdag.
Lycka till alla ni som gifter er imorgon!
Själv åker jag till Malta på bröllopsresa.
Hejhopp alla, nu har jag blivit möhippad! Blev verligen lurad av min sambo, ha sa tidiagre i veckan att vi skulle gå på bio och äta ute idag och jag var så glad och frågade vilket restaurang det skulle bli och han sade hemligt, misstänkte själv INGET... och sen när jag kom hem idag och bytte om så ville sambo ha ungefär likadan kläder som jag i blått och jeans, mysigt tyckte jag och plötsligt ringde det på dörren och jag gick för att öppna och kikade i titthålet och det var täckt och jag tänkte att det var en killkompis som sa att han skulle förbi och hämta lite papper och jag öppnade men tji där stod 4 kompisar till mig och sa nu blir det möhippa, herregud!..... blev utklädd i en tantklänmning och en slöja sen lite dricka och ut på stan hihi ta alla chanser för att visa upp mig hihi KUL! sen till min kära mor som bor i centrum för att dricka lite och sen blev det BOWLING, kul hade inte spelat på årtal! Mysigt sen ut på en libanesisk restaurnag, namnam ! sen hem! Helnöjd!!! ochd essutom under kvällen hade jag kontakt med en kompis som verligen ville vara med på möhippa men kunde inte pga avstånd! Skålade mm med henne!