Majbrudar 2005 del 3
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Snart brud:
Jag citerar mig själv:
Våra bilder finns på
photobox.co.uk
Användare: majbrudar@hotmail.com
Lösenord: majbrudar
Bara en vecka kvar! börjar bli pirrigt.
Vi träffade prästen i torsdags, han vr så mysig och trevlig, kommer gå jättebra.
Igår ringde jag guldsmeden, min ring är inte färdig än, den har skickats iväg för infattning av stenarna och tydligen så infattarna mycket att göra nu, bara den blir klar tills på fredag och ser ut som jag har önskat så.... lite dålig stil tycker jag dock att det är, det är faktist 5 veckor sedan jag beställde den.
Idag ska vi skriva ut vigselprogrammen och köpa presenter till våra tärnor, bestman osv... Ikväll får det bli lite paus från bröllopsbestyren och fira vårens ankomst. Har man varit student i Uppsala i 5 år så är valborg allt lite speciellt.
Oj glömde berätta att jag var på ansiktsbehandling igår, det var riktigt skönt, förutom portömningen, det gjorde riktigt ont....
Jag va å träffade "våran" guldsmed (en vän till Micke) å Vi bestämde att han skulle ta min förlovningsring å den vitguldsringen med 9 briljanter som vi hade å så gör han vitguld underst min förlovningsring i mitten med briljanterna i å sen vitguld överst.Ringen kommer bli platt så min förlovningsring ska plattas till hihi.
Sen viskade jag lite fint att jan skulle ta 2 av briljanterna å sätta inuti mickes ring som en suprise!!!
Millan
Idag levererade jag fästmannen till svensexegänget.
Jag fick instruktionen:
"Kom ut ur DUKA på Sveavägen kl 15."
Jag nojjade ordentligt. Det kändes som en omöjlig uppgift. Men, det gick!!
Han fick på sig en vikingahjälm med pälsbeklädda horn...
Laserdome och ståupp på Norra Brunn är vad jag vet att de skall göra.
Har era män fått svensexor eller era fästmöer blivit hippade?
Vad har ni i sådanafall fått för instruktioner?
Detta läste jag just på Aftonbladet:
www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,638780,00.html
Läs om ni orkar:
Oj oj oj...nu har jag blivit hippad! Jag blev sååå lurad, fast jag först anade att det kunde bli igår så blev jag tillslut helt säker på att det inte skulle bli då.
Jag var bokad på ett jobb, och skulle möta upp en person på ett fik som jobbar på det företaget som bokat mej, för att sedan bli upphämtade av chefen (har jobbat med dem förut så det var inga konstigheter). Vi satt en stund på kaféet och planerade jobbet, så bromsar en Harley davidson in och föraren kommer fram och pussar mej på kinden och lämnar en väska och ett brev, där står det "klä på dej kläderna och följ med den här mannen". Jag tog på mej MC-kläderna och fick en rejäl åktur runt stan', helt underbart i vårvädret. Sen körde han mej till en park där helabrudgänget stod klädda i slitna jeans, skinnpaj eller jeansjacka, kepsar från en bilverkstad och T-shirts med bild på mej och texten xxxxx's race team, super coola. Själv fick jag också keps och liknande kläder. Min kille hade lyckats smuggl ut min gamla jympadojjor Sen hade vi pickninck en stund. Efter det blev det Go cart race (jag har värk i hela kroppen efter det), otoligt kul och spännande. Jag kom dock sist (en av få som inte har kört bil någonsin) det blev prispallen och massa bubbel . Sedan relaxade vi i bubbelpolen på ett litet mysigt SPA, jag fick rabla upp mina gamla ex, och berätta om första kyssen, och sen fick jag en helkroppsskrubb och blev len som en barnrumpa...sen ännumera bubbel
Sen tog jag och "grabbarna" en varmkorv och gick och spelade biljard Efter det blev det en brakmåltid på Hard rock café. Alla småbarnsmammor gick hem lite tidigare så jag och några drog vidare och drack drinkar på en bar...då var jag helt slut och kände att det var dax att hasa mej hem åt.
Jag var dock så uppspelt att det bara inte gick att sova, så M2b fick klappa på min lena hud en stund tills jag somnade med ett leende på läpparna.
Idag har jag sån träningsverk i hela kroppen och går och småfnissar åt alla tokigheter. En helt perfekt hippa var det i alla fall!
Nu är det snart dax för svensexan. M2b har ingen aaaning vad som väntar honom
Jazzkatten; kul att bli lurad va?? jag misstänker att min hippa kommer på onsdag men det ska bli görkul i alla fall tycker jag, vi får se vad som händer!
Kramis till er alla majbrudar från en som nu har 20 dagar kvar till dagen B
Hej på er!
Här är en till som blivit hippad. Jag trodde att vi min M2B och jag skulle tillbringa lördagen och söndagen i vårt sommarhus. När bilen var packad så var det dags att ge sig av men först var vi tvugna att åka förbi Byggmax för att kolla på lite lister... Väl där tittade vi runt men hittade inget som passade och helt plötsligt dyker min syster och svägerska upp. Ögonbindel på och in i bilen.
Min blivande fick åka hem och packa upp allt igen :) När vi kom in till stan så slöt resten av gänget upp blomsterkrans i håret och sen bar det av till Fjäderholmarna. Där jag imponerade på samtliga i mina naturliga begåvning i drejning allt enligt min instruktör :) Inte riktigt vad de hade tänkt sig. Dagen fortsatte på grönan med femkamp, radiobilar, lustiga huset m.m. En god middag avslutade en perfekt dag!
Kram från Emzer
Va roligt att läsa om era Möhippor! :D
Får se om jag blir iväglurad framöver, på lördag är det iaf blivande makens tur, hehe!
TÄNK att det är maj nu, spännade! :)