Majbrudar 2005 del 3
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Jag börjar nog bli nervös, hade massa konstiga drömmar inatt. Det kan nog bero på att vi var och tog en lektion i brudvals sent igår och de sa hela tiden att min M2B hade så fin hållning(antagligen det enda positiva eftersom vi hade STORA problem) men det är väl bara hem och öva!
Linda: menar du innehåller i vigselprogrammet? Eller annan mall?
Här är iaf en bra mall för innehållet: www.kortdesign.se/vigselprogram_c.htm
Jag har layouten klar på fest & vigselprogram och ska bara fylla på det sista! :)
Idag fick jag reda på Via svärmor att 2 av gubbens släktingar kommer (som jag aldrig träffat). Jag blir smått irreterad på alla som inte kan ringa direkt till oss å tacka ja eller nej .
Fick mina rispåsar från ebay idag.Dom va lite större än jag trott men det blir nog bra
Millan
Vad skönt att se att det inte bara är jag som inte har provat klänning och har en massa saker att göra! Jag börjar bli smått nervös och stressad men tack och lov så har min blivande börjat "vakna" och sitter och knåpar med vigselprogram, placeringskort och dylika saker. Nu drar det ihop sig mina vänner, snart är vi fru ......!
Ha det bra där ute och stressa inte ihjäl er! Förresten ska "min" tärna och jag på stan i helgen och titta ut kläder åt henne. Näbbarnas kläder är klara (näst intill). Pust, vad stressad jag blev nu när jag tänker på allt som är kvar!
Igår var jag och hämtade ut min ring och den är otroligt vacker, jag är så nöjd så.
Tack vare rabatter och att jag köpte ett presentkort på pantbanken så blev ringen 1500 kr billigare och jag har ett presentkort på 280 kr kvar :)
Underkläder är oxå fixade nu så nu ska jag ringa sömmerskan och boka tid för att sy in klänningen.
Idag har vi oxå osa, de är 6 par som inte har svarat än men jag får väl ge mig till tåls några dagar och ringaoch maila i början av nästa vecka till dom som då inte svarat. Festprogrammet är påbörjat men lånt ifrån klart och jag börjar helt klart känna mig lite stressad nu...
Vill bara tala om att jag i dag har beställt min ring :) känns så bra!!
OSA:t gick ut igår och fortfarande har 20-talet gäster (av 75) inte svarat. Men, en av gästerna påpekade att jag skrivit två olika datum på inbjudan och i en informationsfolder jag skickade med... *suck* Så klantigt!! Så, jag får vänta 2 veckor på att det andra datumet också skall gå ut.
Ojdå, men det är ju lätt att göra misstag.
Nu har jag pratat med min blivande och han har kommit fram till att han vill inte ha ngn vigselring så då kunde jag ju köra och titta på en själv.
ja, det kan jag väl, men det är ju roligt om han är med och bestämmer.
Vad hade ni gjort/gör??
Jaha, annars ska jag börja så smått med vis häftet i veckan, ska träffa konditorn på Onsdag.
Ska börja skriva placeringskorten till dem som tackat ja.
Sen ska jag snart prova min klänning så jag kan lägga upp den.
Ha de gott alla Majbrudar.
Snart brud:
Min fästman skall köpa min ring (och sin egen) helt utan att jag är med. Det skall bli hemskt spännande!
Ejlis:
Ja, det låter spännande.
Vi vet ju båda ungefär hur den ska se ut.
Det blir nog bra.