• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • Ejlis

photobox.co.uk

Har ni funderat på lysning?
    Jag frågade vår präst om det och han sa att man inte har det numera. Men, om vi ville så skulle han fråga kyrkoherden om det går för sig. Det ville vi.

Jag provade min provklänning igår. En fabulös kreation av naturvita lakan och chockrosa, chiffongliknande strutärmar. Jag skall ut i veckan och köpa det riktiga tyget. Jag skall posta en bild på vår sida.

• Ejlis

JK:
    *pust* hur det går för mig?! Oj, oj... Vi har just renoverat klart huset (=hyrt in en firma och flyttat hemifrån 6 veckor) Visst är det smart att ta det nu?! När man ändå inte har något annat att hålla på med eller betala...
    Inbjudningarna är klara och de flesta har svarat. Gästerna har blivit dubbelt så snälla mot oss nu när de blivit bjudna äntligen. Det är trevligt.
    Solist får bli Dean Martin-kopian ensam. Vi har inte hittat någon ersättare till dig. Men, det kommer att bli jättebra, det med.
    Serveringspersonal är fixat, äntligen. Det var en tjej i min nya klass som jobbar på en cateringfirma som gärna ville ställa upp. Hurra!!

Provklänningen är som sagt provad och blir jättebra. Nu skall bara tyget köpas + skor.

En väninna erbjöd sig att designa ett halssmycke åt mig.

Och så var det de där rimmen... Jag har inte alls kommit tillräckligt långt...

Själv då?

• Cotterpin

Fick klart klänningen igår och är såå nöjd!
    Måste köpa tyll att sy underkjolen av också, men det är minsta problemet.
    Har fått klart med bandet som skall spela, vigselförättaren bokad, ringen ligger här och väntar, sambons kläder är bokade, har kläder till min näbb/tärna *funderar*
    Bestämt vad vi vill ha för musik under vigseln.
    Har fixat klart löpare och servettringar samt placeringskorts-hållarna. Mina smycken, skor, slöja samt underkläder är klara. Måste bara köpa strumpor till sambon!

Börjar närma sig nu!

• jazzkatten

Ejlis

Jaa du...det är väl så att man vill få allt gjort på en gång. Själva håller vi på att sälja lägenhet, leta lägenhet, renovera lägenhet, inreda mitt kontor mm mm.
    Det kommer bli som vakum efter bröllopet när allt är fixat.

Vårat största dilemma nu är att det kommer ca 1 pers mer på bröllopet än vi tänkt, jag kanske berättat om det redan. Flera kompisar och släktingar har skaffat partners eller gått tillbaka till sina ex. Dätta gör att vår budget drar över med närmare 10 000:- och det kommer bli VÄLDIGT trångt i festlokalen.

När det gäller rimmen gick det väldigt fort och bra i början, rimmade på 40 gäster 1,5 timmar, men sedan har det gått trögt. det är svårt att hitta på något om dem som man inte känner så väl(tex släktingars respektive).

Om 11 dagar är det sista OSA och bara ett fåtal har svarat till mina föräldrar, men vi vet att nästan alla ska komma eftersom de sagt det till oss.

I förrgår var det exakt 2 månader kvar!!

• raskan

Hujeda mig
    Den 15/4 har vi Osa å hela mickes släkt i Malmö (som jag aldrig träffat) är kvar + några i min släkt!!
    Jag hoppas verkligen att vi inte behöver ringa runt till folk för jag tycker verkligen inte man ska behöva göra det!!

MIllan

• majhumlan

Jag har hittat skor!!!! Jag är så lättad, har sprungit runt som en dåre de senaste veckorna /månaderna och letat efter skor. Alla jag har sett har varit för små (jag har 41) men idag hittade jag dem och till vilket pris, 280 kr, kan inte bli bättre.

Idag har jag även hittat superfina underkläder (inte till lika bra pris som skorna dock ;) )

Vi hade också tänkt rimma men la ner det ganska snabbt, vi kommer "bara" skriva en eller två lagom roliga rader om varje gäst, bara det blir tillräckligt jobbigt.

• saris maj 2005

I helgen blir det nog sista varvet till hemorten där bröllopet ska vara innan allt är klart.
    Vi ska prata med prästen, floristen (hoppas de har bra ideer på bukett med gerbera och pion)!!
    Sist men inte minst ska vi provsmaka menyn.
    Vad sägs om:
    Förrätt: Champagnesoppa m ostgiffel
    Varmrätt: Kalkonfilé m rosepepparsås och brynt färskpotatis
    Efterrätt: Jordgubbsparfait med knäckflarn och färska bär

Hoppas det blir gott!!!

Hör av mig efter helgen med en rapport!!
    Kramis till alla majisar!
    /Sara

• magy

Jag funderar på att ha högklackade fina skor under vigsel och fotofrafering och till dansen byta om till ett par mjuka låga snörskor typ nätta gympaskor. Jag vill kunna dansa mycket och länge!
    Hur ska ni andra göra?

majhumlan

Vad roligt! Var hittade du dem?
    Jag har hittat ett par också för 280 kr på din sko - undrar om det är likadana?
    De passar väldigt bra i färg men jag är lite tveksam till stabiliteten...

• jazzkatten

eh...jag såg att en siffra trillade bort i mitt förra inlägg, hi hi jag menar att det kommer ca 10 pers mer på bröllopet än beräknat. Om det ändå hade varit 1....

• raskan

Jag funderar på att köpa ett par vita bellerina skor att ha under festen!!!
    Kommer aldrig att orka gå omkring med mina höga klackar hela kvällen.Bara hoppas att man inte snubblar på kjolen med lågskor hihi
    Millan

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3