• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • Ejlis

Uppsalabo:
    Jag fyller år den 8:e maj och det är ALLTID den varmaste dagen på hela våren då. De senaste 28 åren har det bara regnat 2 ggr. Den 7:e brukar ofta vara kall. Åtminstone där jag befinner mig. *hihi* Jag har chiffongärmar på min klänning och tänker nöja mig med det. Så himla mycket kommer vi inte att vara ute. Vi gifter oss 14:e maj.

• Emzer

Idag ska jag prova min klänning! Sömmerskan ringde igår och ville att jag skulle komma över, den är nästan helt klar :)

Mardrömmarna om bröllopet har börjat komma men det hör väl till. Senast drömde jag att det fortfarande var snö ute och att vi inte hade pratat med fotografen och att jag blev jätteförsenad hos frisören så det blev bara en kvart över för fotografetingen...

Jazzkatten: Själv saknar jag alltid grönsaker vid fina middagar och primörer är aldrig fel.

• majhumlan

Låter som att alla har riktigt mumsiga menyer! Emzer, din efterrätt låter helt underbar.

Vi har sista osa på måndag drygt 1/2 har svarat. Jag tror det kommer ringa en hel del i helgen. Har de inte svarat i slutet av nästa vecka så ringer vi upp.

Jag hade inte tänkt ha något över axlarna, det är så liten stund man är ute. Vi gifter oss den 7 maj och nere i skåne brukar det oftast vara upp mot 15-20 grader i maj. Så jag hoppas på solsken och ca 18 grader, får inte bli för varmt, då svettas man ;)

• magy

Jag gifter mig den 7 maj och jag tänkte köpa någon fin sjal att ha över axlarna ute. Hoppas på att inte behöva använda den på dagen men kan vara skön att ha på kvällen på väg till hotellet.

All min planering och fixande ligger nere nu! Jag letar hysteriskt efter skor. Jag hade beställt skor på Stockholms dansservice och de skulle ha kommit nu. När jag ringer så säger de att de inte har beställt dem! De visste att de var till bröllop! Jag orkade inte ens tjafsa om det.
    Nu har jag sprungit runt överallt i Stockholms och kringliggande centrums vanliga butiker men hittar inga bra. De i skinn blir för vita för min klänning som är ivoryfärgad thaisiden. Har hittat ett par brudskor i ivorysiden för 1 200 kr men jag tycker det är vansinnigt dyrt för en dag. Hur har ni andra gjort med skor?

• raskan

Ejlis jag fyllr den 10:e maj å jag håller med det är inte ofta det är kallt !!Sen ska ju maj komma med högsommarvärme så det låter ju toppen!!!
    Imorgon ska jag till lillys å ta mått för upplägning.
    Millan

• majhumlan

magy, jag har precis samma problem som du. Jag har inte hittat några skor. Precis som så har jag en ivoryfärgad klänning och jag vill inte köpa ett par "brudskor" för 1000 kr. Jag har hittat massor med fina skinnskor men de har varit allt för "tuffa" till min klänning. Suck vet inte hur jag ska göra, vill gärna hitta ett par så att jag kan gå in dem...

• Cotterpin

Jag har hittat ett par skinnsandaler i beige och vitt som jag har tänkt ha, riktigt sköna att gå i och lagom hög klack!
    Eftersom man har lång klänning och släp räknar jag inte med att någon skall se eller tänka på vilka skor jag har..

• magy

Majhumlan
    Vi har samma problem och lika lång/kort tid kvar! (såg att du oxå gifter dig den 7e) Vi kan väl tipsa varandra om vi hittar något?

• Fia76

Hej!
    Det med skona är samma här...jag hade redan köpt skor innan jag köpte klänningen. De var skitsnygga och lite tuffa så jag kan ha dem även efter bröllopet. Jag trodde ju fr börja att den klänning jag köper skulle ha en stor kjol så man inte ser skorna. Men så blev det ju inte så nu måste jag ut o shoppa igen för skorna var helt fel färg om man jämför med färgen på klänningen.
    Men det positiva är att de kommer vara skitsnygga till jeans och kjolar i sommar .
    Idag ska äntligen min sambo iväg och boka sina och bestmans kläder. Börjar bli lite orolig det är ju inte sååå långt kvar (28maj) men jag tror det ordnar sig. Sen ska vi iväg innan och beställa ringarna. Så spännande, jag tror hela tiden att jag har bestämmt min men jag kan ändra mig vips! Men idag måste jag vara klar...tror jag .
    /Fia

• skratt-maja

För oss går det framåt.... de flesta har redan svrat på inbjudan fastän OSA inte är förrän den 20 april så det känsn verkligen skönt, så det ser itne ut som vi behöver ringa särskilt många!!!
    Under påskhelgen ska vi pyssla lite med bordspalcering, bordsplaceringskort och festprogram.... så just nu känns det underkontrll men som jag skrivit tidigare så gr et lite upp och ner.

Glad påsk på er om jag inte är inne i tråden innan dess

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3