Majbrudar 2005 del 3
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Ejlis!
Jo vi skulle ju börjat spela nu i mars, men eftersom jag legat i lunginflamation i 4 veckor och fortfarande knappt kan prata har vi fått lägga det på is. Vi får se om vi kör igång i vår, men som jag känner nu skulle jag nog behöva avstyra det hela. Jag har liksom frått skjuta på allt en månad i o m sjkdomen, dessutom har jag fått utslag i hela ansiktet som jag fått en 2 månaders behandling för....ser ut som en prickigkorv för mycket stress och dåligt imunförsvar. Så jag har inte lust att stå i rampljuset just nu.
....jag mailar dej istället....
JK
Halloj Tjejer!
Puh! Snacka om att ha grejjer kvar att ordna...typ ALLT!
Ska nu äntligen försöka få ut inbjudningarna i helgen.
Och nu ska jag iväg och prova klänning nästa vecka! Äntligen! Hoppas jag hittar någon som finns inne, för annars kan det ta 3mån innan man får den och det går ju inte när man gifter sig 28maj.
Det enda som e klart till mig är ring och skor, hihi. Men jag e gör nöjd med både ring och skor så alltid är det nåt.
Kram Fia
Tips på klänning
jag såg en så himla söt klänning på söder i sthlm om någon fortfarande letar. Jag är klar med klänning. Den är enkel, ren, i siden tror jag och vit. Skärningen upptill är som den vänstra toppen i Kiks annons och det är lite vidd i kjolen. Jättesöt i enklare stil
Igår besökte vi gulsmeden igen och nu är den rätt och den är verkligen vacker. så en sak till avklarat vidare kunde jag bocka av udnerkläder brud igår också, ngt som jag verkligen bävat för är löst, så nu är det dags att besöka skräddaren och prova livet
Åhh, jag skall till guldsmeden nästa fredag och titta på ringen, hoppas verkligen den ser ut precis som jag vill då! *längtar*
Jag provade klänningar idag!! Jag har visserligen redan bestämt modell som skall sys upp av kära Tant Pernilla, men jag ville känna lite på tyger, släp, urringningar et c. Det var JÄTTEKUL!! Och expediterna var suveräna! (Bröllopskällan och Bröllopsbutiken i Sthlm).
Dessutom har fästmannen hittat min ring. Tydligen finns den isenaste numret av Amelia Brud. Jag köpte tidningen och bläddrade igenom den litegrann, tillsammans med honom när han ryckte den ifrån mig och sa "Heureka!!" (Ja, inte bokstavligt dock.. ) Så jag fick inte titta mer. Jag skall be honom riva ur sidan istället...
Några inbjudningar är överlämnade. Vi bestämde oss för att personligen lämna så många som möjligt. För känslans skull. Då får man ju också se den omedelbara reaktionen. JÄTTEKUL! Hittills har alla svarat ja! Kanske har med överlämnandet att göra...
Status från Saris:
inbjudningarna är ute och folk har tackat så mycket. Vi har osa till mina föräldrar dock så ingen har har hört av sig ännu.
Min m2b knåpar med hemsidan. Den ska ut innan helgen är över. Jag klipper till placeringskort och spånar på bordsplacering.
Allt känns lugnt. :)
Ha en skön lördagkväll alla majbrudar!!
Nu är våra inbjudan klara, skönt, ska lägga på de sista idag!
Vi ahde en planeringsträff samtidigt som vi firade min födelsedag i förskott i lördags och de tyckte att våra tidsplaneringslista var så proffsigt vilket är skönt så nu har man inte så mycket kvar att göra tror jag hihi
Placeringskort ska jag göra för hand också.. Tur att man tycker om att pyssla! Min sambo har sagt att ALLT ska vara klart 2 veckor innan bröllopet och det tror jag att vi klarar bra!
Kram på er alla!
Sååå nöjd!!! Jag har äntligen varit och köpt en klänning!
Det blev en Nixa utan axelband för endast 2895kr. Kan knappt bli bättre. Sen köpte jag även en tiara. Kan verligen rekomendendera Svahn i Kungsbacka, de var super goa.
/Fia
Halloj!
Uppdatering från mej igen
Nu har jag hittat en sömmerska som ska sy in klänningen! Skönt! Ska dit imorgon och kolla. Igår testade jag och m2b hela bröllopsstassen och jag försökte fixa håret ungefär som jag vill ha det...Det blev såååå fint. Vilken dröm, vi kommer se ut precis som vi hoppades på. Det kändes nästa som om vi var på väg till kyrkan...
Just nu sitter jag med bordsplaceringen och kollar lite preliminärt hur vi ska ställa borden och placera folk.
Hur kommer ni göra med bordsplaceringslistan? Kommer ni göra den precis innan bröllopet, eller räknar ni med att alla kommer som anmält sej? Vi hade tänkt ha placeringen i festprogrammmet så att man kan ser vilka folk är, men det är lite lurigt eftersom den säkert kommer ändras i sista stund (Har flera kompisar som ska få barn i maj så de vet inte om de kan komma förrän då).
BARA 3 par har osa:t (på riktigt till min mamma och pappa) hittils, men alla har sagt till oss att de ska komma. Hoppas de fattar att de ska osa till mina föräldrar oxå? Kanske är det för att många vet att vi haft sorg i familjen (mormor och moster gick nyligen bort).