Majbrudar 2005 del 3
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
I lördags skrev vi våra inbjudningar och lade dem på brevlådan så de borde ju komma fram idag! Spännande och lite pirrigt för det är inte alla som vet om att vi ska gifta oss som får en inbjudan, men snart vet de
Hej majisar!
Hur gör ni med önskelista?
Är det många som använder sig av Cervera/Dukas system?
Tips önskas!
Föresten Hansibansi..
Vi har också valt psalm 791: du vet väl om att du är värdefull...så fin text..
sen har vi valt En vänlig grönskas....
saris maj 2005
Vi använder bröllopstorgets önskelista och en person som önskelisteansvarig som folk kan ringa till. Det har hittills fungerat jättebra! Vi ville inte vara bundna till en affär.
Cotterpin
ja, varenda post blir dyrare än vad vi har räknat med. Jag har kommit på att det enda sättet att spara är att stryka hela poster. Att hitta ett billigt alternativ har inte fungerat så bra. Nu ska jag försöka få en vacker bukett utan att gå över 500 kr. Tror du att det är möjligt?
De verkar gå framåt för alla majbrudar nu.
Vi beställde min ring igår, svar på inbjudningarna trillar in sakta men säkert och sen har min syster lovat att binda min brudbukett.
Budgeten följer vi hyfsat, ringen blev visserligen lite dyrare än planerat men blommorna blir ju lite billigare iaf.
Färgtemat är nu äntligen bestämt oxå, de blir sand, rött och vitt.
De stora problemet är att hitta en billig frisör och skor till mina "konstiga" fötter..
Jag tycker det enklaste var att redan från början gemensamt bestämma vad som är viktigt.
Vi har bland annat prioriterat min ring, fotograf och _våra_ kläder. Tycker att det är viktigt att även han känner sig fin på våran bröllopsdag! Sedan har det från början varit självklart hur min brudbukett skall se ut, så hur mycket den skulle kosta/får kosta har jag vetat ett tag.
Men som sagt, stryck det som inte är viktigt och försök hitta billigare alternativ, behöver inte vara sämre alternativ för det!
Kopierar över listan hit med, såg att vi inte hade någon i den nya tråden:
** 30 april (med-fest-i-maj) **
WhiteBride
** 5 maj **
Lejdii
Novia - i Mölle/Helsingborg
novemberregn
** 7 maj **
Majhumlan - Mölle/Helsingborg
Uppsalabo
Magy
Majbrud 05
Satine
mrs Kuparinen
HansiBansi
2005maj
Jola
Klingberg to be
Sassa_K
** 14 maj **
Cilia
JNY
Ejlis - Adelsö
14maj
Lyckligaste i världen
myself
norska
Li_Ni
Ayse- Träslövsläges K:A
** 21 maj **
Raskan
Emzer
Rainred - Våmb Kyrka, Ljungstorp bygdegård
2005 - Sandviks ka
** 28 maj **
Skratt-Maja
Jazzkatten -Kinnekulle
Snart Brud
Vicky 2005
Saris
Cotterpin -"Norra Halland"
Vero
Nina *brud 28/5-05*
Linda&Peter - Fleninge kyrka/helsingborg
Fia76-Läckö Slott
Torpflickan - Fivlered (Ulricehamn)
Om det är någon som känner sig saknad, lägg till er!
Å vad bra cotterpin! Jag har saknat den listan.
Det är inte att vi tycker att billigare alternativ är sämre. Vi har bara svårt att överhuvud taget hitta tillräckligt billiga alternativ (några har vi dock hittat). Vi har dels inte riktigt haft koll på prisläget när vi tänkte oss vad det skulle gå på och dels nu kommit att vilja ha saker som vi inte trodde vi ville ha när vi började planera. Typ frisör och blommor. Jag tänkte fixa hår och make själv och köpa en rätt enkel blombukett. Nu har jag surfat runt här och vill ha mycket mer! Med frisören har vi tur - hon tar ca 900 per person för hår och make!
Lite nyheter från Jazzkatten.
Vi var hos prästen igår och hade samtal om vigseln. det var så mysigt och hon verkar helt underbar. Hon känner min familj litegran, så jag viste ju att hon var trevlig och så, men jag känner mej så trygg nu.
Idag var jag hos frissan och pratade om frisyren, hon verkar också helt på min nivå, och hon har lovat att göra en provuppsättning lite närmare bröllopet.
Det kommer bli kanon.
Så vara vi inne hos floristen och jag lämnade en "skissbild" och beskrivning på buketten och hon verkade förstå precis och kom meg jätte bra idéer. Jag vill nämligen ha en ganska stor frodig skogsinspirerad bukett som käns vild men romantisk..fattar ni?
Och i veckan ska vi prova tårtor på ett ställe. vi hade tänkt baka själva, men vi fick extra bidrag från svärfar, så vi köper oss den tjänsten och kan ta det lite lugnare innan bröllopet.
Senaste 1,5 månaden har vi haft 3 dödsfall i familjen, min mormor, killens mormor och min moster, det har varit sååå tungt. Trodde nästan vi skulle få lägga ner bröllopet. Men nu känns det bra att ha något ljust att se fram emot, för hel släkten.