• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • Sandra W

Därför jag har gått upp så mycket och ser inte ut som mig själv längre. egentligen är jag 13 kg överviktig...
    men det är enbart för min egen skull.

• magy

Hansibansi
    Vi har lite olika idéer om bröllopsresa. Framförallt är det ekonomi som krockar med min dröm om romantik, värme och härligt vatten... Jag läste att priserna sjunker i maj så jag hoppas på att hitta en fyndresa på sista minuten. Fast Aruba blir nog inte en sistaminutenresa...

Våra inbjudningar har gått ut. Vi har redan fått svar från en tredjedel och bara en som inte kan. Vännerna var väldigt snabba på att svara!

Nu känns det som att det är otroligt kort tid kvar! Börjar bli bråttom så jag borde fokusera på annat än bröllopsresan Svårt att låta bli, jag vill så gärna hitta en riktigt bra resa!

• raskan

Underbart!!Nu har vi träffat prästen å valt psalmer å bibleläsningen mm
    En helt underbar präst som lyssande på våra förslag å hon skulle fixa med kantorn å så fort allt va klart skulle hon maila över vigselprogramet till mig.
    Millan

• Vero

Sandra W: Jag är i samma sits! I augusti förra året fick jag barn och jag gick upp jätte mycket under graviditeten. Det är 10 kg kvar här också, och jag vill förtvivlat gärna gå ner dem så att jag ser ut som "jag" igen. Dessutom sitter allting som ett plufs på magen, så jag har inte ens provat nån klänning ännu, har svårt att tro att nåt ska sitta nyggt på mig i dagsläget.

Men inte är det lätt att gå ner inte...

Idag har jag fått två svar från kompisar som kommer. Roligt!

Men vi har inte ens börjat fundera på musik ännu, det måste vi nog göra snarast. Musiker är bokade, men vi vet ine ens vad vi vill ha som in- och utmarsch. Några tips på något lite annorlunda?

• majhumlan

Tjoho, nu har de första 10 tackat ja. Skickade inbjudningskorten i fredags.

Idag köpte jag en slöja, tyvärr så fick jag fel med mig hem ~70cm istället för ~50 cm (sa till tydligt att jag ville ha den kortare modellen). Tror ni det spelar någon större roll? Vad talar för/mot lång el. kort slöja. Ska jag byta måste jag åka ner till Lund, bara 5 mil i och för sig....

Ang in och ut marcherna så hade vi (min man har fått välja marcherna) tänkt Menuette Gothique och Birkalåten. Får se vad organisten tycker. Sedan kommer en kompis att spela Pettersson-Bergers "Vid Frösö kyrka" på piano. Min syster kommer att sjunga "Du är allt" och min andra syster samt min bror kommer att sjunga "Come what may". En salig blandning av musikstilar. Tror ni det blir för rörigt?

• Vero

majhumlan jag tycker det blir jätte trevligt. Tråkigt om allt låter ungefär likadant ju.

• Nina *brud 28/5-05*

Är det här ni är! :D Missat att förra tråden var stängd :P

Här rullar allt på, tänker ständigt på bröllopet och fixar o grejar! Stora stressmomentet, klänningen, löste sej i lördags när jag hittade en jättefin Nixa.
    Igår dök ett problem upp, toastmastern hoppar av! Sååå lessen o besviken :( Ingen självklar på tur att fråga, men jag hoppas det löser sej...

• skratt-maja

har en liten fundering,
    läste att raskan med respektive redan träffat prästen, hur tidigt kommer ni att träffa kantor och präst?
    jag har pratat med vår präst och han föreslog en dryg månad innan dvs den 22 april och vi gifter oss den 28 maj!

• Labbelina

Hej, jag vill ocså vara med! Jag är ny här men gifter mig den 21 Maj coh injudningarna gick ut i måndags. känns skönt att inte vara hemlig längre

• MianZ

Vi kommer att kontakta prästen i mars månad för då sa dom att vi skulle ringa dit, sen får blir det väl några träffar innan bröllopet misstänker jag

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3