• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • Cotterpin

Vi har kvar:
    Min klänning - måste köpa tyg
    Bestämma menyn - lagar själva buffé
    Tårtan - Förhoppningsvis skall en bekant göra den
    Sambons ring - gravera i nya datumet och ev förstora den något
    Dukar/Dekorering - Köpa lakan till dukar och testduka för att se om det behövs något mera
    Musik - bestämma musik till vigseln och efter livebandet

*fundera* tror det är allt..

• jazzkatten

Hej hej! Måste oxå skriva en kvar-att-göra-lista, så man får lite översikt.

*Fixa sömmerska som ska sy in/lägga upp klänningen.

*Göra festprogram

*Göra viselprogram

*Bestämma smak på moussetårtan.

*Bestämma oss för och boka bröllopsresa.

*Köpa underkläder(det jag köpt funkade inte under klänningen).

*Prova frisyren (ska dit runt påsk).

*Göra bordsplacering

* Göra placeringskort

*Fixa små presenter till gästerna

*Fixa presenter till våra hjälpredor.

*Innhandla sprit och vin

*Fixa noter till musikerna samt att min m2b ska skriva klart utgångsmusiken.

Jag som trodde vi var ganska klara!!

Kram J.K.

• majhumlan

Oj, jag vågar inte skriva någon "kvar-att-göra-lista" kommer få panik då...

Vi har i alla fall hittat en DJ, svindyr sådan.
    Just nu funderar vi på bröllopsresa och min ring. Jag väljer framförallt mellan tre olika ringar, så svårt att bestämma sig.

Snart ska jag iväg på vattenjympa, måste slipa formen nu, bara två månader kvar!!!

• jazzkatten

Nu kom jag på två saker till...

Vi kommer inte ha någon DJ utan ha ett discofunkband ca en timma och sedan egeninspelade CD-skivor.

*Vi måste fixa musikanläggning samt bränna CD-skivorna oxå!

• snart brud.

Oj, min "att göra lista":
    Hmmm.
    * Titta ut ringar.
    * Bestämma tårta med konditorn.
    * Kläder till min blivande.
    *Skor till oss alla fem, Puh vilket kapitel.
    * Underkläder till mig.
    *Presenter till tärna bestman, toastmaster, servitriserna.

Jag har säkert glömt en hel del, men det är vad jag kommer på nu.

Jo, jag ringde prästen i förmiddags, bara att komma för att lämna hindersprövningen, så ringer han när det närmar sig så vi kan träffas för att prata och träna.

Det var allt för mig just nu.
    Ha de så gott alla.

• saris maj 2005

I dag ska äntligen våra inbjudningskort handstämplas på posten och läggas på.......... ;) spännande.

• Vero

Här har det stått still ett tag. Alla vi pratar med säger att vi ska återkomma en månad inan bröllopet känns det som, snacka om stressigt det kommer att bli då!

Häromdagen ringde tanten från Btaniska trädgården och sa att det kanske skulle kosta oss 1000 kr att gifta oss där, för de är i desperat behov av pengar. Anledningen att vi bestämde oss för att vara där var att det är vackert och gratis! Så om de tar betalt får vi skicka ut en rättelse av inbjudningskorten och gifta oss i stadsparken istället eller nåt. Men det känns så himla surt. Hoppas de bestämmer sig för tt låta oss vara där gratis trots allt.

• jazzkatten

Vero:
    Ååå nej vad taskigt att säga att det kostar nu...när inbjudan redan är skickad!! Men 1000:- var ju ganska billigt ändå. Hoppas ni kan skrapa ihop det, så ni slipper skicka ut en rättelse, det kostar ju oxå tyvärr.

Jag blir också lite stressad av att alla säger "kom tillbaka några veckor innan bröllopet så får vi bestämma....". jag vill ha allt klart och bestämmt NU!! Så man kan slappna av sen.

Vi kan inte bestämma oss för bröllopsresa. De alternativ vi funderat på är, Miami, Parga i Grekland, tågluffa i framför allt Frankrike, eller en vecka i Nice och några dagar i Paris. Någon som har andra förslag?

• saris maj 2005

Hej majisar!

Ska ni ha lösnaglar när ni gifter er?
    Man vill ju ha fina naglar då dom kommer att synas väl när man visar ringen och så :)
    Jag försöker få mina att växa nu, olja och nagelstärkare. Ska gå på vanlig manikyr också och få fina nagelband. Det räcker va?
    Hur gör ni?

• Ejlis

JK:
    Vi har precis bokat resan till Toscana. Vi skall bo på ett slott två veckor i augusti. Se mer på tuscany . net

Hur går det förresten med torsdagsspelningarna?

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3