• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • jazzkatten

Vi har valt Envänlig grönska och Jag lyfter ögat, sen ska vi ha Så skimrande var aldrig havet, som allsång.

Vi kommer dessutom ha 3 solosånger, eftersom musiken är så viktig för oss.

• uppsalabo

Här ligger bröllopsplaneringen nere just nu för jag ligger däckad i influensan sedan början av veckan. Inte skojigt alls..ni som inte har haft den och inte vaccinerat er, gör det, jag ångrar att jag inte gjorde det tidigare...

Inbjudningarna skickade vi för ca en månad sedan och svaren strömmar in. De flesta har hittills tackat ja och det känns jätteroligt!

I övrigt känns det som om det börjar bli hög tid att skicka in pappren om hindersprövning etc men det händer som sagt inte mycket just nu. Tur att det trots allt är ett tag kvar innan det är vår tur!

• HansiBansi

Vi har valt:
    som inledningspsalm nr791, Du vet väl om att du är värdefull
    Efter tillkännagivandet, nr 98, ett vänligt ord kan göra under
    Avslutning, nr730 Må din väg gå dig till mötes.

Känner mig nöjd och tillfreds med valet =)

Vilken/vilka bibeltext/er har ni valt? Ska prästen läsa eller har ni bett någon vän eller släkting läsa?
    Vi ska ha (Rut 1:16-17) och (1 kor 13:4-7), min mormor kommer att läsa dem.

• Cotterpin

Vi skall med ha borgerligt, så inga psalmer här inte.
    Dock återstår det att bestämma vad vi vill ha för musik under vigseln och det lutar åt Endless Love med Lionel Richie.
    Kläderna till sambon och bestman är nu bokade, känns skönt!

• Vero

4 mars kommer mamma för att prova brudklänningar med mig. Jag är nervös, min figur är ju ine vad den borde vara, det blir situps varje kväll nu! Ine för att det lär hjälpa så mycket på bara 2-3 veckor men ändå..

Ska bli spännande att prova klänning, kommer nog att kännas mer verkligt sedan.

• Vero

Oj, såg att jag redan berättat det... nåja, märks att jag är spänd va?

• 2005

Lade inbjudningarna på brevlådan i fredags Hoppas de kommer fram i morgon . *spännande*

Skall ta en redig "stryka från listan" runda ikväll.

Ha det bra!!!!
  • magy

Hej igen majbrudar!

Jag är så glad - måste berätta!
    Idag har jag pratat med den tjej som ska fixa hår och make up åt oss. Det känns jättebra! Vi ska ha konsultation nästa helg och hon kommer komma hem till oss på själva bröllopsdagen. Det känns väldigt bra att slippa åka omkring med det också men framförallt var hon så himla trevlig!

Dessutom har jag sett att det har gjorts bokningar på önskelistan! Jag är så nyfiken... Låter ni bli att "tjuvkika"?

• magy

Dessutom har vi fått veta att alla föräldrarna bidrar till bröllopet! Vi har inte räknat med det men hoppats... Dels blir det ju lättare ekonomiskt (ingen annan som har ångest över budgeten???) och dels känns det ju som att de alla engagerar sig och tycker det ska bli roligt att vi gifter oss.

Förutom det ska vi få bröllopsnatten av mina föräldrar. Vi har önskat oss ett rum med dubbelsäng och hoppats på att det fanns något gott att äta på rummet (alla verkar vara småhungriga när de kommer från bröllopsfesten). Nu har min pappa råkat försäga sig om att de har bokat en svit på Hilton . Det låter väldigt tjusigt - jag har aldrig bott i en svit.

Bara glada överraskningar idag alltså. Jag var tvungen att berätta...

• Cotterpin

Jotack, ångest över budgeten finns här med :(
    Sitter och tittar på siffrorna och försöker få dom att gå ihop med verkligheten..
    Verkar inte som någon av föräldrarna kommer bidra med något, hade iof inte räknat med det heller.

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3