• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • raskan

Hej på er!!! Det är inte klokt va fort tiden går!!
    Känns skönt att jag fick sålt min klänning å hittade en ny så fort!!
    Den 2/2 åker jag till London så jag tänkte försöka hitta ett par brudskor där!!!
    Inbjudningarna har varit ute ett tag å några har faktiskt redan svarat!!

Idag ska vi åka å träffa prästen å i morgon när vi vet hur vigseln kommer å se ut så ska vi lämna in allt till pappersaffären för bindning mm av vigselprogramen.
    Vet fortfarande inte riktigt hur dekorationen ska se ut på bordet riktigt!!!
    Millan

• 2005

Hej alla Maj BP!

Vi har oxå inbjudningarna klara, skall skicka dem på fredag så att de kommer fram på mån (exakt 3 mån innan bröllopet) Känns pirrigt, är dock lite osäker på två par som vi ej umgås så mycket med.

Annars har vi nog koll på läget, men det är fortfarande mycket som skall göras, ex ordna musiken, både till mingel- mat och dans. Träffa prästen (i mars), Träffa catering damen.
    Beställa blommor
    Öva smink
    Bestämma vem som skall göra håret jag/frisör??

Gå ner ett par kilo så klänningen passar bättre

Beställa tårta

oj nu får jag sluta skriva, det blir bara mer och mer och mer att göra.

ha det bra.

ps
    vigselprogram och festprogram

• Vero

Vi vet inte hur det blir med resa... min blivande var inne på att vi skulle boka en billig resa till Teneriffa en vecka eller så. Men nu har vi fått ett hyresradhus, så vi ska flytta i mars! Dubbelhyran kommer då tyvärr att ta de pengar vi tänkt lägga på resan. Så vi får göra som det först var tänkt.Alltså önska oss pengar i bröllopspresent och se hur mycket det blev och sedan ta en sista minuten för de pengarna. Om inga andra oförutsedda kostnader kommer emellan förstås och det till slut inte blir nån resa alls.

Vi kunde ha valt att skära i kostnaderna för bröllopet, men vi vill ha ett stort bröllop och har bjudit varenda kotte nästan, förutom några universitetsvänner som vi inte umgås med hemma så att säga.

• saris maj 2005

Hello...

jag håller med...vart tar tiden vägen????Vi började planera då det var 9 månader kvar och nu är det snart bara 3!!!!! Pirrigt!

Vi gjorde klart (nästan) inbjudningskorten i helgen och ska skicka dom innan februari är slut! Sista helgen i febr ska vi träffa ansvariga på feststället och prata meny. Vi vet fortfarande inte riktigt vad vi tänkt oss. Kalkon är vi lite inne på...någon som har ett bra tips på festlig kalkonrätt (alltså filé).! :)

Vi ska också träffa fotograf den 26 februari. Det som är kvar är boka florist, hitta kläder till mannen, köpa underkläder till mig, beställa ring (ska träffa guldsmed den 23/2... beställa hindersprövning och namnbyte.... göra klart fest/vigselprogrammen, placeringskort och bordsplacering... Vad är det mer.... göra en låtlista med favoriter till DJ...

Tycker det känns som om det mesta är under kontroll dock. Min klänning håller på och sys och jag väntar spänt på nästa provning....

Vi åker till Grekland måndan den 30 maj (två dagar efter dagen D)! Känns super!!

Kram på er alla majisar!!
    från snörvlig Saris.

• skratt-maja

Hej på er!

Vi snickrar på hemdsidan men den är i det närmsate klart så nu kan vi vsnart skicak ut inbjduningarna, siktar på att de ska vara gå iväg den 28, så gatt ngn anann resonerade på samma sätt osm vi där (med 3 mån innan)

vi har fått vår hinderprövning från skatterverket, eller intyg på att vi kan gifta oss, så nu är jag bara lite orolig över att jag ska lägga det någonstans där jag ska glömma det

• snart brud.

Nu har jag skickat iväg hindersprövningen och namnändringen.
    Kavr är då ringar, ibjudningskorten som förhoppningsvis blir klara innan månaden slut.

Ngn som vet när man BÖR sätta sig ner med toastmastern och diskutera igen om en del.
    klart att vi måste prata med honom under månaderna som är kvar, men jag menar om inbjudningarna och önskelista och så?
    Hans namn står ju på inbjudningskorten, ja lite rörigt som ni ser, men hoppas att ni fattar vad jag menar.

Jag kontaktade en florist igår, hon ville ha mellan 500-700 för en mellanstor, som trenden var nu sade hon.
    Ska ringa en annan idag.

Nu ska jag ta hand om mina sjukabarn, ha de gott alla.

• Vero

500-700 för en brudbukett låter jätte billigt tycker jag. I Uppsala kostar de ca 1500 kr.

• snart brud.

Ojdå, ja jag hade för mig att de var dyrare, men så sade hon, så jag hoppas att det stämmer nästa gång jag kommer dit.

• Sandra W

Jag avundas er som "bara" har vanliga bröllopsplaner att tänka på... Jag måste gå ner 10 kg tills den 14:e maj... jag försöker allt jag kan men går inte ner så mkt... ledsen...

• HansiBansi

Sandra W
    Förstår din frustration, har själv ett antal (mååååånga) kilo som jag skulle behöva gå ner, men det är inte helt lätt, gick ner 10 kg för ett halvår sedan ungefär. Även om jag hade jätte långt kvar till en sund vikt så kändes det som ett stort steg på vägen. Men sen helt plötsligt försvann all motivation... och jag gick upp alla kilona igen. Nu har jag ingen motivation för fem öre... =/
    Men jag måste få fråga ändå, när du säger 'måste'... hur menar du då? varför 'måste' du? Måste du för dig själv, eller för någon/något annan/annat?

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3