• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • skratt-maja

Mian Z, låter bra att höra, det är så att kykan är stäng pga renovering fram till den 20 mars och det är ju roligare att träffa kantorn i kyrkan, vi vill ta dessa samtidgt då vi inte kommer att gifta oss i den stad vi nu bor

Labbelina , kul att du hittat till tråden, jag vill skicka ut inbjudningar efter helgen!

• Labbelina

Vi har bokat 1 vecka på Sicilien som bröllopsresa. Först drömde jag om 3veckor på Mauritius men Maj är ju så fint i Sverige. Hrum, det får bli en vecka med sol, bad och gott vin.... Någon som varit där och har några tips?

• jazzkatten

Hej hej!

undrade just var alla majbrudar tagit vägen, hoppas de hittar till den här tråden, jag skrev samma sak i en annan maj tråd för en stund sen. Men nu har jag hittat rätt

Nu har jag skickat iväg alla inbjudningar. I måndags borde de kommit fram. 86 personer är inbjudna, men det finns egentligen bara plats för 80, så samtidigt som vi VERKLIGEN vill att alla ska komma så MÅSTE några tacka nej...Men jag tror inte någon kommer göra det Vi får väl hyra in extra bord och stolar mm.

En har svarat hittils, det var min bästa kompis.

I helgen ska vi titta på festlokalen och träffa prästen.

Min kille har äntligen fattat att det börjar nära sej och har börjat engagera sej som sjutton. Jätte kul! Han till och med visslar på bröllopsvalsen i duschen

Kram J.K.

• snart brud.

Har nu fått hindersprövning och anmälan om namnbyte.
    Ska ringa prästen nästa vecka, han sade iallafall att jag skulle höra av mig igen efter att jag fått dessa papper.

Våra inbjudningar har inte gått iväg inu, har fortfarande inte fått våra papper, kanske slutar med att man får köpa färdiga.

Ha de gott alla.

• raskan

Nu har prällen mailat över våran vigselprogram så på månadag lämnar vi in den till pappershandeln för bindning mm.
    Ni som ska ha vigselprogram i kyrkan,ska ni göra många fler än vad ni bjudit gäster??? Vi tänkt göra ca 10 vigselprogram extra.
    Millan

• raskan

Va ska ni ha för psalmer å så i kyrkan??
    Vi har valt psalm 411 (Gud har omsorg om sitt släkte)
    Och psalm 201 :1,2,5 (en vänlig grönskas rika dräkt)
    Nu börjar det liksom kännas att det är på riktigt hujedamig hihi.
    Millan

• Cotterpin

Hindersprövningen och namnbytet skickade igår och har börjat få svar på inbjudan :)
    Idag skall vi och titta på kläder till sambon och våra två bestmans, skall bli såå kul!

• raskan

ska skicka hindersprövningen å namnbytet idag.
    Millan

• majhumlan

Hej!

Vår i luften idag, solen skiner över Helsingborg!

Idag kommer våra föräldrar samt vår skålmästare för att planera bröllopsfesten med oss. Ska bli kul!!!

Ang psalmer så har vi nog tänkt 411 Gud har omsorg.. och 197 "Den blida vår är inne" samma melodi som den blomstertid nu kommer. Eftersom vi gifter oss den 7 maj så tycker vi det är lite tidigt för sommarpsalmer.

• Vero

Vi ska inte ha några psalemer, vi gifter oss borgerligt, men jag vet inte vad vi ska ha för sånger överhuvudtaget iofs.

Den 4 mars kommer mamma hit så då ska vi ta en raid i Stockholm ch prova brudklänningar. Trist bara att jag inte är i närheten av min gamla form, även om "hänget" i alla fall är borta. De flesta ändrar väl klänningen innan bröllopet om den inte sitter bra då? För jag hade nog tänkt minska lite till innan maj, men jag kan inte riktigt vänta med klänningen längre om jag ska få tag på en jag verkligen vill ha.

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3