• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • skratt-maja

Vi kommer också att ha festprogram och det har vi påbörjat.
    Kommer att vara ganska standard, några allmänna visor som är fina, ett par vinvisor och sedan några av dessa lite typiska sånger för en bröllopsfest, sedan meny, ett kort tack från oss och info vart vi åker på bröllopsresa och en presentation av gästerna.

Vi hoppar över bordsplaceringen i festprogrammet utifall att man vill göra några ändringar i sista minuten så är det skönt att kunna fixa häftet klart.

Själv går jag och väntar på att få gåtill skräddaren och prova klänningen, den håll erpå att bli uppsydd.

Håller med dig jazzkatten att det är väldigt upp och ner hur jag känner, även vi har en rad jämna födelsedagar och ett bröllop innan det är dags för oss.

Så vi får väl försöka lunga varandra.
    Tror att vår kvaratt-göra lista ser ut ungefär som din jazzkatten......

• majhumlan

Tjoho, idag är jag på solskenshumör. Gick förbi en guldsmedsaffär idag och såg en superfin ring i fönstret, precis en sådan ring som jag vill ha. När jag såg priset 17000 blev jag inte så gald men jag tänkte att det kan va kul att titta nämare på den. Gudsmeden sa då att han kan göra en lika dan ring men anpassad efter min förlovningsring, det nya priset blev då 6900!!! Som hittat.

Idag har jag dessutom bokat tid för konsultation av frisyr och smink. Jag har även bokat tid för klippning, slingning, ansiktbehandling samt manikyr. Snacka om att man kommer att känna sig ompysslad i vår ;)

Mest akut just nu är att boka bröllopsresa, hitta skor till mig (jag har hittat 5 par jättefina skor men de fanns inte i min storlek, 41, suck vad less jag blir) samt hitta någon som kan göra vår önsketårta.

• saris maj 2005

Hello!!

Ikväll ska vi åka och hämta min ring! Spännande! Mamma och min m2b säger att jag inte får se den. Hmmm...Hur gör ni? Jag har ju bestämt hur den ska se ut..vill prova!!!

Det börjar trilla in ja-svar till mamma och pappa och folk har börjat boka hotell. Jättekul. Jag är egentligen bara nervös för att min blivande fortfarande inte vet vad han ska ha på sig.

Festprogrammet är inte klart men på G. Vårt ska innehålla meny, bordsplacering, lite info om varje gäst, sånger, roliga och kärleksfulla citat. Det vanliga liksom.
    Har ni kollat in vår hemsida på länge? Den växer fram:
    www.rosenlov.se

Ha det. Kramis från Saris

• majhumlan

Saris, vilken fin hemsida ni har gjort!

Jag vill absolut se min ring innan vigseln, om inte annat för att säkerställa att den passar och att den ser ut som jag har önskat.

Många har tackat ja, inge som har tackat nej ännu. Vi har osa den 31 mars. Igår ringde en barndomsvän till min sambo och undrade om hans flickvän också var välkommen. Vi hade ingen aning om att han hade träffat en tjej, lite pinsamt....

• Bettan.R

Planeringarna inför bröllopet känns nästan färdiga och lugnet har infunnit sig.

Men tittar man ut börjar man nästan misströsta...vilket väder!
    Är det nån mer än jag som är rädd för att frysa ihjäl på bröllopsdagen? hinner våren komma med sin skira gröska till oss majbrudpar?

• saris maj 2005

Jag har sett ringen och provat!! Känns super!!!!!
    Tack majhumlan! Hemsidan uppdateras kontinuerligt!

• majhumlan

...det är den ringen med diamanterna, fast min ska vara i rött guld....

• majhumlan

Här brinner flitens låga....

Pratade precis med ägaren till värdshuset där vi ska ha vår bröllopsfest. Vi bestämde prel menyn, vad tror ni om

Skånsk sillamad

Hjortfilé med puylinser, sockersaltade morötter, örtsås och Karl-Johansvamprisotto

Kanel och vaniljsmaksatt panacotta med äppelkompott

Nu känns det att det inte är långt kvar, jag känner att det här kommer att bli riktigt bra.

I helgen ska vi försöka provsmaka tårtan, funderar på hallon och chokladmoussetårta eller chokladtryffeltårta. Vad tror ni?

• Cotterpin

Oj, det låter avancerat majhumlan
    men efterrätten låter inte dum alls!

Sedan är hallon- och chokladmoussetårta jättegott! men det är å andra sidan chokladtryffeltårta med *fundera* jag hade nog valt chokladtryffel, mest för att moussetårtorna finns överallt idag.

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3