Majbrudar 2005 del 3
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Inte ett enda inlägg idag förrän nu Alla måste vara väldigt upptagna med att fixa och greja...
Själv håller jag på och pillar med festprogrammet.
Ska ni ha festprogram? Vad ska ni ha med där i s f?
Det vi hittils komit på att vi ska ha med är:
Meny
Snapsvisor och allsånger
"Det visste ni inte om bruden/brudgummen"
Info om bröllopsgästerna
Frisyrmode(små bilder på oss i alla knasiga frisyrer vi haft genom tiderna).
Vi ska utforma det som ett gammeldax modemagasin. Det är så kul att fixa med det så jag vill inte gå och lägga mej!
ja vi ska ha festprogram.
Vårat inehåller sånger ordningsregler
sagt av barn,citat hur man säger jag älskar dig på olika språk + presentation av oss å vårat stjärntecken.
Millan
Låter kul jazzkatten. Jag håller på och filar på de sista inbjudningarna som ska iväg idagarna.
Ska bli kul och se hur fort folk kommer att anmäla sig. Hur går det för er, har många anmält sig??
/Fia
Igår tog jag min examen och nu ska jag vara ledig resten av veckan. Snacka om att jag ska planera bröllop hela veckan lång, nästa vecka börjar jag jobba så då blir det nog inte så mycket tid över.
I festprogrammet kommer vi bara ha bordsplacering, presentation av gästerna samt allsånger. Jag hade gärna haft lite mer grejer typ sagt av barn, närmare presentation av brudparet osv men min pojkvän vill inte ha det, så jag har gett efter.
Håller just nu på att fundera över vad vi skall ha i festprogrammet med.. Det blir nog mest information om vad som finns på buffébordet (allergi-information med..), presentation av oss, bordsplacering och lite annat 'pill' jag har hittat runtom på nätet :)
Behöver börja leta lite recept och mängdåtgång med, börjar ju snart bli dax att börja laga maten!
känner ni er lugna å sansade???
Jag börjar få en växande panikkänsla i kroppen!!!!!
Tiden går så fort å helgerna räcker inte till!!
Båda barnen fyller snart år,svärmor fyler 50 farfar 80 hujeda mig hur ska jag hinna???
Millan
Jag har lovat mig själv att hålla mig lugn, iaf till i slutet av april. Men det känns inte såå farligt faktiskt, har hunnit en hel del redan, måste nu vänta tills jag vet hur många/vilka som kommer och sedan är det mest maten kvar :)
Oj, jag kunde nog tom lura mig själv! *fnissa* glömde nämna en sak, har ju kvar klänningen att sy med :)
Jag känner mej växelvis lugn och växelvis paniiiik! Vi har oxå väldigt många andra saker som händer i vår förutom alla begravningar vi varit på så är det flera andra som ska gifta sej oxå samt 30 och 50 årskalas. Så måste man ju jobba som sjutton för att ha råd med hela kalaset.
Men det käns som om vi fått grepp om det mesta, nu ska bara allt utföras och klaffa.
Detta har vi kvar att göra.
*Gör färdigt festprogrammet
*Provuppsättning av håret
* Sy in klänninmgen (görs sista månaden)
*Hämta ringarna
*Träffa serveringspersonalen och planera.
* Välja veteranbil/raggarbil
*Prata med fotografen
*Göra färdig bland CD till festen.
* Göra färdigt bordspalacering
*Göra placeringskort.
*Göra färdigt vigselprogrammet.
*Inhandla vin, öl och mousserande
Har väl glömt en massa....
Åhh, idag är jag nöjd! :)
Köpte tyget till klänningen idag! totalt 25 meter tyg och i nästan exakt rätt nyans.
Klänningen kommer bli riktigt prisvärd och det känns som det kommer behövas i våran något överfulla budget!