• Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3
  • majhumlan

Magy, jag köpte också mina på Din sko, spetsiga, lite tygkänsla, broderat mönster och med några paljetter, kanske är samma ;)

Byta till låga bekväma skor är ingen dum idé, se bara till så att inte klänningen blir för lång så att du trampar på den (om du lägger upp klänningen efter de högklackade skorna vill säga).

• raskan

ja det va precis det jag åxo tänkte på hmm
    Millan

• Linda&Peter

Jag gifter mig den 28 maj och undrar hur langt ni andra har kommit med program for kyrka och fest?

Ar det nagon som har en mall pa A5 vigsel program, ar namligen inte sa jattebra pa det har med datorer och layout.

Tack snalla.

Linda

• raskan

Vigselprogramen har vi lämnat in för tryckning mm
    Festprogramen är färdiga å ska lämnas in.
    Har tyvätt ingen mall
    Millan

• HansiBansi

Ja brudar. Nu börjar det verkligen närma sig!! =)
    För min del drygt 5 veckor kvar, lite mindre för vissa och lite mer för andra men hur det än är så börjar det som sagt närma sig med stormsteg!
    Hur känns det för alla? Kompisar jag träffar brukar fråga om jag är nervös och blir förvånade när jag säger nej. Borde kanske vara det, men ännu har det inte slagit till, det kommer nog när det kommer.
    Lite smått stressad över det mesta. Klänningen inte provad, Tias smoking inte provad, hans ring inte beställd, inte pratat med prästen, inte ordnat något ställe att sova på på bröllopsnatten... Det är helt enkelt en hel del kvar att fixa med...

• magy

Hur ska man göra för att undvika att snubbla på klänningen när man bytt? Jag får väl be sömmerskan att anpassa så att jag kan ha båda skorna.

majhumlan
    Vi har köpt likadana skor! Vad lustigt! Jag var inne på Kik och bestämde tid för omsömnad av klänningen när hon tipsade om skorna. Sprang och köpte dem direkt! Nu måste jag känna efter om dessa kommer att funka, vill inte stappla fram under vigseln...

Vi har fem och en halv vecka kvar! Jag börjar bli rätt stressad men vi har fått rätt mycket gjort på sista tiden. Jag har lite dålig koll på vad som är kvar bara och det är mest det jag blir stressad över.
    Dessutom har vi precis skrivit på byteshandlingar på att byta vår lägenhet och killen vi ska byta med vill göra det innan maj!!!
    Jag tror att jag ska satsa på en ordentligt (ny) lista imorgon.
    Jag har inte riktigt greppat att vi faktiskt ska gifta oss om 5 veckor, det känns lite overkligt nästan. Det är så mycket att ordna så vi inte riktigt hinner känna efter. Fast ibland känns det. Jag fick en riktig stark känsla av det när morfar berättade att han skrivit en kärleksdikt till oss som ska läsas under vigseln. Väldigt romantiskt och kärleksfullt känns det.

• Cotterpin

Sitter just nu och försöker lista vad som behöver göras/köpas. Men även vad vi måste kolla i lokalen.

Har nog inte egentligen hunnit fatta att det snart är april och att det inte alls är lång tid kvar!

• Emzer

Här är det också en hel del kvar att göra... men den stora stressen har ännu inte slagit till. Klänningen ska jag hämta på måndag :) Sista OSA är imorgon, hoppas att de kvarvarande svarar då så att man slipper att ringa runt... Nu måste jag sova, jobbet kallar imorgon men sen är jag ledig ända tills på måndag :)

Kram och godnatt alla majbrudar!

• uppsalabo

Hansi Bansi
    Jag får också den frågan och alla verkar vara förvånade när jag säger att jag varken är särskilt nervös eller stressad. Ok, det ÄR mycket att fixa till ett bröllop men samtidigt så känns det som om det är under kontroll - det mesta iallafall och jag hinner nog säkert bli både nervös och stressad så att det räcker.

Vi har provat näbbkläderna på två av näbbarna och de blev jättesöta!! I övrigt så håller vi på och funderar på vigseln och alla detaljer där. Vilka psalmer ska ni andra majbrudar ha?

• Cotterpin

Jag är inte heller direkt nervös, tvärt om!
    Kände igår dock att det är en hel del grejer kvar att göra. Men kändes lugnare efter att jag började lista grejerna.

Svar på tråden Majbrudar 2005 del 3