Majbrudar 2005 del 3
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
Tänk vad tiden rusar iväg! Maj närmar sig med stormsteg och vår gamla tråd är avstängd! Hoppas ni alla hittar hit istället.
Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m836954.html
hallå!!!Ingen som blivit hippad???
Det lär ju komma snart.Jag går som på nålar härhemma för min syrra å min vänner är total crazy å gud vet vad dom hittat på!!!!
Millan
Raskan:
Nej, jag är inte hippad.
Har ni bestämt musik i kyrkan, än?
Kantorn spelade några marscher för oss igår. Jag tror att ingångsmarschen skall bli "Drottningholmsmusik". (Eller "Antikrundan" som min fästman säger... )
Ja som ingång blir det ido anything for love med Meat Loaf &utgång blir det mendelsson (heter den så??)
Millan
Hej hej!
Här blir det Lagmansboda brudmarsch (äv kallad Skara brudmarsch) som ingång, och egen skriven utgångsmusik.
På festen ska vi ha egen mixade CD:s, först valser och lite "styrdans"-musik, sedan efter tårtan har vi ett liveband en timma som spelar soul och funk/disco sedan kör vi Bland CD med gammal soul , funk och disco och annan dansant musik, även lite salsaaktigt och lite orientaliskdisco för det är så kul att släppa loss till .
Vad ska ni mer ha för musik i kyrkan? Solist? Psalmer?
Vi ska ha 2 psalmer
*Gud har omsorg om sitt släkte"
"En vänlig grönskas...
Sen ska vi ha 2 solosånger
*För din skull med Niklas Wahlgren
*Av längtan till dig med Åsa Jinder
Millan
JK:
I kyrkan skall vi ha 2 psalmer (som inte är spikade än). Jag vill ha
"Den blomstertid" och
"En vänlig grönska"
Textläsning "Shall I compare Thee" (sjöngs i höstas på min Mormors begravning, som en sång från mig till henne)
Utgångsmusik:
Plankad version av "The King of the Golden Halls" på orgel och nyckelharpa (men schh det är hemligt för gästerna. )
Solosånger:
"You belong to me"
"Misty" med en Dean Martin-kopia.
Före vigseln skall vi ha en (suverän!!) pianist som spelar medan folk kommer in i kyrkan. Vi har bett honom spela typ svensk mollromantik, musikalvariationer och dalakoraler. Typ.
På festen skall vi ha ett band (gitarr, bas+sång, trummor och piano) som spelar allt från brudvals tilll... eh, ja, tills det är dags att sova. För att de inte skall behöva köra till 4 får vi nog fixa en cd också. När jag vet namnen på bandmedlemmarna mejlar jag dig JK!
Basisten ringde och bekräftade ikväll, gav mig pris och hörde sig för vad de skulle spela så jag är lite i gasen!
Förresten, bröllopsannons innan bröllopet. Skall ni ha det? När sätter man in den och vad skall det stå? (OK, jag skall kolla om det står något i någon annan tråd... )
Jag har laddat upp bilder på min klänning och inbjudningskortet på vår sida.
Har inte ni andra fler bilder att dela med er av?!
Provandet utav klännin gigår gick bra, det var itne den riktiga utan sydd i anant tyg och fastän det var grovt så kände jag mig så fin! Klänningen kommer att bli så fin som jag tänkt mig och det var itne så stora justeringar som behövde göras... lyft alite i axeln, korta släpet och in lite i midjan och korta ärmen...
så nu ser jag frammot nästa provning när det är dags för den riktiga klänningen....
har inte laddat upp bidler på majhemsidan men lyckats med en sådan där yahoo sida där finsn lite smått och gott..
Hej tjejer!
Kan ni inte lämna ut adressen till era sidor vore kul att få se.
Om ni inte vill lägga ut dem här får ni gärna maila mig. fredrika_h och telia.com
Vår sida här på bröllopstorget är
www.brollopstorget.se/Brudpar/frehan/
/Fia76