• veronica&john

Juni Brud 2005(tråd 3)

Hej Juni brudar fick nu starta en ny tråd igen, hoppas att ni hittar hit.

Prinsessa.. Vi ska skicka ut våra inbjudningar i mitten på mars med osa den 25maj.. Har gjort en prov men hittar inte det pappret som vi vill ha och nu har jag nytt jobb där jag jobbar 9-18 varje dag.. Lätt att komma iväg nånstans NOT..
    Helgerna är uppbokade med hundurser till ca mars ut.. Jaja det ordnar sig nog :)

Ska till min frissa o diskutera lite nästa vecka och min m2b ska fixa sina kläder nästa vecka när han har lov(han är lärare) Han ska nämligen fixa det själv.. Hjälp ;)

• Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 3)
  • dags i juni

40 dagar kvar...
    Hippad, nä, inte ännu, men jag har börjat få "varningsbrev" med instruktioner om hur jag ska packa en väska med allt möjligt. Tex gummistövlar, partykläder, badkläder, kompass, sovsäck osv. Och den här väskan måste jag ha med mig överrallt! Det har hållt på i en vecka nu så jag kan väl gissa att det kankse händer på lördag eller nåt. Det ska bli så kul!!

• liten ior

dags i juni, har du fått papperen från skattemyndigheten? hinderprövninget etc...

• dags i juni

Liten Ior
    Ja, papprena har kommit. Och jag håller just nu på att få tag i vigselförrättaren så att vi kan ses och gå igenom hur vi vill ha vigseln, men vi bara ringer om varandra hela tiden. Sen har vi börjat fylla i alla namnpapper, men dom kan man ju iaf inte lämna in förrän man är gift.
    Hur går det själv?
    Var ska du gifta dig någonstans?
    Vi gifter oss i vaxholm, strax utanför Stockholm.

• liten ior

dags i juni, vi har fortfarande inte fått papperen, jag pratade med en karl på skattemyndigheterna i fredags eftermiddag som sa de borde vara på gång...

som det ser ut nu kommer vi inte att träffa vår vigselförättare före vigseln pga avståndet - oj oj oj nu blev jag nervös

vi gifter oss utomhus i skogen på en plats som betyder mycket för oss båda

• dags i juni

Liten Ior
    Men har ni tlefonkontakt,eller via mail?
    Hur vet han annars hur ni vill ha det?
    Eller kör ni på standardvarianten?

• liten ior

dags i juni, telefonkontakt + mail, ingen standar variant här inte

• dags i juni

Ja men då så, då behöver du väl inte bli nervös. Det kommer säkert bli jättebra.
    Själv är jag mest nervös för att bli hippad vilken sekund som helst. Förstår inte hur det ska hinnas med. Hela min kalender är fulltecknad. Har min kompisar lyckats med att hitta en ledig stund eller har dom boka om en massa? Har dom tjyvkikat i min kalender? Jag har en känsla av att min blivande vet hur saker o ting hänger ihop

• liten ior

dags i juni, jag hoppas verkligen att jag slipper bli hippad
    visst det är säkert kul osv
    men pga min sjukdom ser jag helst att jag slipper
    eftersom jag aldrig vet hur jag mår från dag till dag samt att ifall jag ska göra någonting speciellt (som t ex bröllopet) behöver jag mer medicin i förväg samt att jag verkligen har skött mig exemplariskt

• dags i juni

Men då borde ju dina vänner veta om det här och om du pratar med dom så förstår dom säkert. Jag har ju pratat med min tärna om det här och sagt tex att jag kan stå ut med vad som helst men absolut ingenting med spindlar för då går jag hem o gråter. Så du kan väl prata med din tärna om du har någon att du hellre kankse skulle vilja ha en lugn middag eller nåt liknande som är planerad. Eller?

• liten ior

min tärna är min snart 13åriga bonusdotter

jag har sagt till min bästa vän att jag inte vill bli hippad, att jag gärna går ut å äter etc men inte vill "bli tvungen" att dricka speciellt mycket alkohol pga jag blir sämre å att vissa av mina mediciner blir "farlig" att ta i samband med alkohol intag

till mina släktingar har jag sagt samma sak, de är väl införstådda med att jag är sjuk

Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 3)