• veronica&john

Juni Brud 2005(tråd 3)

Hej Juni brudar fick nu starta en ny tråd igen, hoppas att ni hittar hit.

Prinsessa.. Vi ska skicka ut våra inbjudningar i mitten på mars med osa den 25maj.. Har gjort en prov men hittar inte det pappret som vi vill ha och nu har jag nytt jobb där jag jobbar 9-18 varje dag.. Lätt att komma iväg nånstans NOT..
    Helgerna är uppbokade med hundurser till ca mars ut.. Jaja det ordnar sig nog :)

Ska till min frissa o diskutera lite nästa vecka och min m2b ska fixa sina kläder nästa vecka när han har lov(han är lärare) Han ska nämligen fixa det själv.. Hjälp ;)

• Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 3)
  • Carlssons pling

Hej Sacha81 + alla andra

Jag har oxå sänt iväg alla inbjudningar. De borde ha kommit fram nu och jag väntar ivrigt på att få pricka av. Den 31:a mars så träffade vi prästen. Hon verkar helt underbar. Vi gick igenom vigselakten = mäktigt! Min m2b valde en fin plats i min fars trädgård, där "altaret" skall stå.
    Efteråt besökte jag frissan som jag bokat.
    Hon var ännu mer underbar! Hon gjorde en provuppsättning som var fantastisk! Så nu är jag helt lyrisk.
    Kram på er alla

• dags i juni

-liten ior

Jag får betala 800 kr för brud make up inkl provsminkning. Dessutom kommer tjejen till salongen där jag får mitt hår iordninggjort. KÄnns som ett bra pris tror jag.

• liten ior

dags i juni, det låter ju helt okey

• liten ior

i fredags var vi och kollade på ringar eftersom min förlovningsring är av stål (med 18 små diamanter på ) vill jag så klart ha en ring som passar ihop med den jag redan har
    vi hittade inget på guldfynd, på hallbergsguld vlev vi rekomenderad att uppsöka guldsmedjan (vi var i umeå) och där såg vi en ring som ev skulle passa
    men vi har ännu inte bestämt oss eftersom jag vill vara helt säker på att den ring vi köper är den jag vill bära resten av mitt liv

• Carlssons pling

Hej
    Nu är jag lyrisk igen! Idag provade jag klänningar. Jag hittade min drömklänning!
    Den är jag! Perfekt för mitt midsommarbröllop utomhus Sen hade jag turen att hitta perfekta skor oxå!
    Vilken turdag
    Hoppas att det går bra för er andra oxå.
    Kramar

• dags i juni

Lite besviken för att kontra Carlssons pling inlägg. Jättekul att du har hittat rätt! Men jag har just nu inte hittat rätt känns det som. Har varit och provat klänningen efter att dom skulle sy in och ändra lite annat. Plötsligt kände jag mig som en stor koloss i klänningen. Jag vet inte vad som har hänt, hoppas jag hade en dålig dag bara. Det var lite mer ändringar som skulle göras så jag ska tillbaka snart igen och prova, så får vi se hur den sitter då. Men känns det lika illa då, då köper jag nog f*n en annan så får jag sälja den andra eller nåt. Känns verkligen skittrist!

• veronica&john

Ska hämta min ring imorgon... Känns jätte spännnade och lite nervöst.
    Nu kan vi räkna veckor tjejer!!! Jag börjar få nerver, nån mer som känner som jag.
    Kram Veronica

• dags i juni

Jag har inga nerver kvar Vi har inte ens beställt ring ännu. Har precis suttit och försökt renskriva alla små anteckningar som har varit ett enda stort lösbladssystem, men nu börjar jag få lite struktur på det.

• Carlssons pling

Till "dags i juni"
    Hejsan!
    Lite tips bara.
    Jag provade massor med klänningar.
    Jag är 162 cm och lätt överviktig.
    Jag kände mig oxå som en koloss.
    Mitt val blev en klänning i chiffong. Den är utan underkjolar och faller helt underbart. Den får mig att se både längre och slankare ut. (kan absolut inte gå i högklackat)
    Assistenterna på brudbutiken var proffsiga och helt underbara. De fixade en axelbandslös bh i min D-kupa som verkligen lyckades att hålla allt på plats (något som jag aldrig vågat drömma om tidigare)

Klänningen är av märket Romantica. Kolla BT:s klänningsguide på startsidan. Välj designers och "Romantica of Devon". De har en del chiffongklänningar. Min finns inte med men den heter "Capulet".
    Vad gäller bh så kolla "Chantelle" hos din underklädesförsäljare.

Lycka till!

• dags i juni

Carlssons pling, så som du beskriver det så låter det ju jättebra. MIn klänning är inte heller nån stor prinsessmodell. Du kan kolla på den på den här länken www.newthings.com/ntw/ntw_bg/sincerity/2004/3033.htm

Som du ser så är det korsettliknande liv och det gjorde plötsligt tyckte jag att jag blev en bystdrottning, fast inte ens har speviellt stora tuttar, 75C i storlek.
    Men jag ska dit imorgon fredag och prova den igen. Jag tor dessutom jag hade en dålig dag sist, mens och finnar i hela ansiktet....

Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 3)