• veronica&john

Juni Brud 2005(tråd 3)

Hej Juni brudar fick nu starta en ny tråd igen, hoppas att ni hittar hit.

Prinsessa.. Vi ska skicka ut våra inbjudningar i mitten på mars med osa den 25maj.. Har gjort en prov men hittar inte det pappret som vi vill ha och nu har jag nytt jobb där jag jobbar 9-18 varje dag.. Lätt att komma iväg nånstans NOT..
    Helgerna är uppbokade med hundurser till ca mars ut.. Jaja det ordnar sig nog :)

Ska till min frissa o diskutera lite nästa vecka och min m2b ska fixa sina kläder nästa vecka när han har lov(han är lärare) Han ska nämligen fixa det själv.. Hjälp ;)

• Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 3)
  • Kina, brud 11/6

Just det liten ior, det tänkte jag inte på att den 6 numera är en röd dag - ha det så kul på er fest!!!

• liten ior

så där ja nu är jag utan bröllopskläder å måste ut på jakt...

min ring är det strul med

och och vad mer ska nu hända??

• Kina, brud 11/6

Vad har hänt med dina kläder + vad är det för strul med ringen?

Hoppas verkligen att det går att ordna!

• liten ior

ringen är för stor å går ev inte att förminska

kläderna kändes inte bra, jag kände mig utklädd, vantrivdes, vill inte ha dem under ett sådant viktigt tillfälle som mitt bröllop

• Kina, brud 11/6

Aj, aj, då. Jag håller tummarna på att det ordnar sig för dig.

• liten ior

Kina, brud 11/6,

du det hoppas jag med, det är ju inte långt kvar till 5/6

• Kina, brud 11/6

liten ior: Hur har det gått för dig? Har du hittat något på blocket eller ska du ge dig ut i affärerna för att kolla av studentkläderna?

Jag har sett att det finns en hel del fint i vitt i affärerna nu. Jag måste nog köpa mig en vit kavaj eller något att ha om det skulle bli dåligt väder...

• liten ior

har inte hittat några kläder ännu, pratade med guldfynd som sa att jo det går att förminska min ring meen... de ville jag skulle komma in å prova först å ev bestämma mig för en annan ring...

• dags i juni

Liten ior.
    Vilket strul! Har du möjlighet så tycker ajg du uppsöka en guldsmedsaffär och inte nån som tillhör en stor kedja. Privata butiker har oftast mycket större möjligheter när det gäller storlekar, modeller osv. Har själv varit i kontakt med guldfynd och jag fick inte ens beställla "min" ring i vitguld istälet för rödguld. Har valt bort den affären kan jag säga. Och ang dina kläder, vad vill du ha för typ?
    Lång, kort klänning, byxor eller vad söker du?
    Hoppas hur som helst så hoppas jag att det löser sig!
    Vi ska in till sthlm imorgon och beställa min ring, hoppas att det kommer att gå bra.

• liten ior

här uppe finns det tyvärr inte så mycket guldsmeder att välja på och eftersom jag vill ha en stålring blev det genast lite svårare
    jag vill ju ha en ring som matchar min förlovningsring

jag funderar på om jag inte ändå ska försöka åka till umeå å shoppa, kanske på tisdag nästa vecka
    då jag jag prova ringen oxå

jag vill ha antingen en kort vit kjol, eller en ankellång vit kjol, en vit fin top med lite bredare axelband så bhbandet inte syns
    gärna en vringad top
    kjolen får gärna vara i linne

• Kina, brud 11/6

Jag vet att H&M har en del linnekjolar i sitt sortiment, vilket ju också är ganska prisvärt - jag tror nog att du hittar något fint till er dag!

• dags i juni

Jag var på kappahl tror jag att det var, där hade dom en urfin vit klänning som såg ut att vara tvådelad, fast den inte var det. Toppen var som i två lager där det övre var i fin spets eller liknade. Svårt att förklara. Men när jag såg den så tänkte jag att hade jag inte en klänning redan så skulle den helt klart vara ett alternativ. Den var knälång. Har du möjlighet att kolla på den så gör det.

Ja, det blev ju helt klart svårar när du vill ha stålring, men precis, kolla i Umeå, det är ju ändå ett rätt så stor stad.

• Prinsessa

Veronica&John :

Hur går det för er???

• liten ior

jag funderar på att beställa en vit linnekjol samt ett par vita linnebyxor från H&M som alternativ/säkerhet så jag har någonting hemma om jag inte hittar något till veckan då jag ska ut på jakt efter den perfekta bröllosdressen

Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 3)