• veronica&john

Juni Brud 2005(tråd 3)

Hej Juni brudar fick nu starta en ny tråd igen, hoppas att ni hittar hit.

Prinsessa.. Vi ska skicka ut våra inbjudningar i mitten på mars med osa den 25maj.. Har gjort en prov men hittar inte det pappret som vi vill ha och nu har jag nytt jobb där jag jobbar 9-18 varje dag.. Lätt att komma iväg nånstans NOT..
    Helgerna är uppbokade med hundurser till ca mars ut.. Jaja det ordnar sig nog :)

Ska till min frissa o diskutera lite nästa vecka och min m2b ska fixa sina kläder nästa vecka när han har lov(han är lärare) Han ska nämligen fixa det själv.. Hjälp ;)

• Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 3)
  • Sandflickan

håller med dags i juni, det ordnar sig...

• liten ior

visst kommer det att ordna sig... hoppas jag

men just nu känns det som om dagarna går å ingenting händer

just nu oroar jag mig dessutom för att jag ska få mens på bröllopsdagen... tänk er vitt å så blodbad... då vet ni vad jag förväntar mig

• dags i juni

Lite långt svar till Liten Ior.
    Precis det bekymret hade jag oxå. Mens på bröllopsdagen, NEJ TACK. Jag hade till för en månad sedan kopparspiral, och då kan man ju inte styra mensen alls. Men jag pratade med min gynekolog som då berättade att det finns nåt som heter typ "skjuta upp mensen-piller", men det lät lite struligt med dom, för till saken hör att min mens är så pass oregelbunden så jag skulle inte veta när jag skulle ta dom. Så, istället tog vi ut spiralen och jag har börjat äta p-piller istället. Detta ska jag göra över sommaren. Så, nu kan jag styra mensen precis som jag vill. Och egentligen är det ju inte riktig mens man får när man äter p-piller så man kan egentligen äta karta på karta om man vill fast det är ju inget gynekologer går ut med. Dessutom så sa hon att om man skulle råka ut för nån mellanblödning så kan man ta två piller på en gång.

• liten ior

dags i juni, det hjälper ju tyvärr inte mig som försöker bli gravid...

• dags i juni

Jaha, men då var det ju ett angenämt problem
    Men då kanske du skulle prova sådana skjuta upp piller. Det kan din husläkare skriva ut.

• brud i juni 2005

intressant det där med att skjuta upp mensen tycker jag... har precis samma funderingar, har kopparspiral o massor med mellanblödningar hit o dit... hur lång tid behöver man på sig för att kunna skjuta upp mensen? om man tar tabbletterna? om man tar ut spiralen och börjar med p-piller?

tiden börjar ju rinna iväg.......

snälla vet ni?

• T.Karlsson

lite ior:

vi gifter oss midsommar o har oxå 15 maj som sista OSAdatumet. Vi beställer inte heller tårta o sånt innan vi vet hur många som kommer.

Tärnans klänning köptes i helgen.
    Brudgummens med.
    Ringarna finns inte i lager att beställa förrän 16 maj. Men det ORDNAR SIG...
    Det gör det ju alltid i såna här lägen.

Så ta't lugnt o andas.. :D

• dags i juni

brud i juni 2005
    Ta kontakt med din gynekolog eller husläkare så får du veta exakt hur det går till. Iom att jag inte tog skjuta upp pillrena utan gick över till p-piller så vet jag inte riktigt hur det funkar. Men när jag gick över till piller så åt jag dom i tio dar medans spiralen satt kvar. Sen gick jag och tog bort den och det är nu ungefär tre veckor sedan. Och om du ser till att fixa det snarast så ska det inte vara några bekymmer. Men som sagt prata med din gynekolog.

• Kina, brud 11/6

Hmmm..., nu blev det lite mycket menssnack . Kan vi gå vidare till våra planeringar nu ? Hur går det för er har ni något som inte är ordnat ännu???

• liten ior

vi har typ allt i oordning fortfarande

det vi har fixat är typ vigselförättare, plats för vigsel å festlokal...

förhoppningsvis kan vi åka iväg å kolla på ringar på lördag...
Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 3)