• veronica&john

Juni Brud 2005(tråd 3)

Hej Juni brudar fick nu starta en ny tråd igen, hoppas att ni hittar hit.

Prinsessa.. Vi ska skicka ut våra inbjudningar i mitten på mars med osa den 25maj.. Har gjort en prov men hittar inte det pappret som vi vill ha och nu har jag nytt jobb där jag jobbar 9-18 varje dag.. Lätt att komma iväg nånstans NOT..
    Helgerna är uppbokade med hundurser till ca mars ut.. Jaja det ordnar sig nog :)

Ska till min frissa o diskutera lite nästa vecka och min m2b ska fixa sina kläder nästa vecka när han har lov(han är lärare) Han ska nämligen fixa det själv.. Hjälp ;)

• Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 3)
  • dags i juni

Ååhhhh, den här listan har jag missat. Själv gifter jag mig den 5/6 och undrade just om det var fler som har valt denna dag. Här rullar det förövrigt oxå på rätt bra. Det mesta stora är avklarat, nu har jag lite som bordsdekorationer och vilken ringa jag ska välja! Vilket verkligen är supersvårt. Kan inte bestämma mig alls. Hur har andra klarat av det här??

• Carlssons pling

Hej flickor.
    Vad alla ni är ambitiösa!
    Jag har knappt gjort någonting.
    På nyårsafton bestämde vi oss för att gifta oss under kommande år. Min far vill hålla bröllopet hemma på sin gård. Så en vecka senare tackade vi ja till erbjudandet och satte datumet till midsommar, 24/6.
    Det är lugnt tänkte jag men började genast att kolla klänningar mm på nätet.
    I förrgår köpte jag papper till inbjudningskorten. Dem skall jag klippa klistra och knåpa med i nästa vecka. Tänkte skicka ut dem d 1/4 med osa d 31/5. Har bestämt mig för ungefärlig modell på klänning. Har provat några men tänkte köpa en efter påsk. Bokat frissa och sminkös. En vän som är florist, binder våra buketter. Tärnan köper sin klänning själv. Måste hitta en söt klänning till dottern (brudnäbben.) Mannens kläder har vi än så länge bara planerat. Tonårssönerna behöver oxå kläder. Har inga underkläder åt mig. Inga skor. Inga ringar. Har inte fått blanketterna för hindersprövning ännu. 31 mars träffar vi prästen och ska då passa på att konsultera frissan, visa brudkronan mm. Puh
    Jag har alltså massor att göra.
    Som tur är slipper jag bekymra mig om mottagningen och maten, dukning mm.
    Ha det!

• Sandflickan

Kul med en Junitråd. Vore skönt om vi kunde försöka hålla oss till den här hela vägen fram till dagen D.

Läget för vår del är väl i stort sett under kontroll. Men jag är lite stressad för vigselringen och frisören (funderar på att byta mitt i allt).

Så skönt med lite sol idag. Ska nog ut och gå lite.

Ha det bra alla!

• Emlu

Hej alla junibrudar!
    Det börjar dra ihop sej för våra junibröllop. Nu vill jag bara bromsa tiden och bara njuta. idag är det endast 12 veckor kvar. Vi har fått ordning på de stora bitarna såsom klädsel, mat, lokal. Nu är det de små detaljerna kvar men det är så kul.

Har börjar fundera på vigsel programmet och i nästa vecka träffar vi prästen, är så nyfiken på henne. Hoppas hon är bra.

Hur går det för er andra? Berätta!

• Sacha81

Hejsan junibrudar.
    Jag blir fru Lindström på midsommarafton!
    Vi bestämde oss också nyligen för att gifta oss! Vi skulle egentligen åka utomlands och göra det, men vi ändrade oss....nu är vi mitt uppe i bröllopsplanerna. Vi har inte bestämt oss för om vi ska berätta för gästerna att de ska på bröllop eller om de ska tro att de ska på midsommarmat? Vi gifter oss nämligen ute på en dansbana, precis vid midsommarstången. Får se hur vi gör, det blir iaf inget stort bröllop ca 25 pers. Bara de allra närmaste...perfekt för oss.

• Carlssons pling

Till Sacha81
    Lustigt vi har i flera år tänkt att åka till portugal och gifta oss. Min svärmor är bosatt där. Pga ekonomi så har det liksom inte blivit av. När sedan pappa erbjöd sig, ja då..
    Svärmor får resa till oss istället. Vi tar tre veckors smekmånad i portugal istället.
    Vi gifter oss oxå utomhus.
    Vi får be vädergudarna att vara på vår sida, eller hur?
    Kul om vi alla kan kika in då och då, för att byta tankar, erfarenheter mm
    Kramar

• Ö bröllop

Hej alla Junibrudar!

Jag och min m2b gifter oss 11/6 på en ö utanför Umeå. Det närmar sig med stormsteg. Mycket är klart; Kyrka, präst(svåger), catering, ring, kläder till honom (min syster syr min klänning) m.m.
    Tycker att tiden går så fort. Sen var det efternamnet, vi har två vanliga och vill bygga ett nytt. Det tar sån tid innan man får veta om det är grönt. Bor i Växjö och inser att det vore enklare att bo och gifta sig på samma ställe. Hoppas att vi får varma vindar i Juni. Oroar mig för vädret.

• Stockholmsbrud i Dalarna

Klänning klar, inbjudningskort ute, mat, lokal, präst, sång i kyrkan klara. MEN måste fixa band, kantor, blivandes kläder, träffa prästen och spika programmet... och bordsdekorationerna tar vi någon gång i maj. Det mesta ordnar sig nog är vår filosofi, men man vill ju också bjuda sina vänner på en rolig fest! 18/6 är det magiska datumet. Känns mycket märkligt att jag ska heta något annat efter det. Har mycket dålig koll på vilka papper som ska in, men det får man väl undersöka närmare...

• Emlu

Nu har papprena kommit från skatteverket, dels hindersprövningen och byte av efternamn, vi ska träffa prästen nu i helgen så vi tar med papprena till henne så kommer de inte bort i all förvirring.

Trevlig påsk på er alla.

• Sacha81

Vad konstigt att du carlssons pling också gifter er ute. Heter du carlsson i efternamn? Jag heter Karlsson hihi

Svar på tråden Juni Brud 2005(tråd 3)