Brudar i Dalarna?
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
depecha
Jag förstår dig att det är lite pyssligt med planeringen. Vi bor i Stockholm, allt inför vigseln skulle ske i Malung, t ex fotografering, tårta och blommor. Vi hade sedan middagen i Värmland en mil från kyrkan. Så när vi väl var i Värmland/Dalarna då skulle en massa saker fixas.
Tycker att du ska ringa Anna på bageriet redan nu, är du tidigt ute så kanske hon kan planera in och köra ut den på midsommarafton, jag håller tummarna.
Tossing:
Ska försöka åka upp i slutet av denna månad eller i början av nästa o ska då ta ett besök hos henne.
Ska hälsa från dig :P
En mil från kyrkan? Hur åkte ni till festplatsen efteråt?
Kommer oxå ha en mil från vigselplatsen (fäbodställe) till festplatsen och alla mina förslag tycks ryka hur man ska ta sig emellan.
Häst och vagn skulle bli alldeles för dyrt (5000kr) och tandemcykeln (skulle cykla 3 km genom byn bara) var trasig *sucka*
Idag har vi varit och sett ut kläder till blivande maken. Han blev så SNYGG!
Kan verkligen rekommendera Ateljé Jessica i Siljansnäs. (hon har öppet tors o lörd).
Jättetrevligt bemötande o service.
Vågade dock inte ens smygkika på brudklänningarna eftersom jag väntar hem mitt EBAY fynd om någon vecka...
gröngöling:
va blev det för kläder? Hyrde ni? Vad var kostnaden?
Ska gifta mig utanför Mora, men vet itne om jag ska hyra kläder här eller där =)
Hej!
Jag ska också gifta mig i Dalarna , men inte förrän i feb -06...
Har en liten fråga: Vi funderar på catering. Har ni ngt bra förslag? VI ska gifta oss ca 4mil NO om Mora...(Älvdalen)
Pris? Vad ingår?
Jag blir jätteglad om någon har något förslag när jag själv bor 30 mil därifrån...
Senvinterbrud:
Jag ska gifta mig i Venjan nu te midsommar, 4 mil från Älvdalen =) Har hört att de var nån annan brud som oxå skulle gifta sig där och hade svårt med catering. Men hör med hotellet i Älvdalen. De är trevliga och kan kanske fixa nånting.
Depecha:
Tack för tipset! Ska kolla med dem! Hörde även någonting om att det skulle finnas någon restaurangskola i den delen av Dalarna, som ev hade catering. Ngt som du/ni vet ngt om?
Men som sagt, så ska jag höra m hotellet oxå...
senvinterbrud06:
först, vilket datum? för min del gäller 11 februari, också 2006!
sedan vad gäller catering et c i älvdalen, varför inte ringa turistbyrån? 0251-43030
annars har gymnasieskolan hotell- & restaurangutbildning, direktnummer 0251-80126
hittade däremot inget om vare sig restauranger eller catering i katalogen, men ovanstående kanske hjälper lite?
Jag har också hört gott om St Skedvi catering som jag tror att det heter i Arkhyttan. Själv lutar det nu mot att vi ska ta maten från Stadshotellet i Säter (har jag också bara hört gott om) som gav mig bra priser och är mkt trevliga. Hade svårt att få tag på St skedvi catering och eftersom jag inte bor i sverige sköter jag gärna kontakt via email.
Frill:
Har nu fått reda på namn och telnr. till Cateringen i Skedvi.
Stora Skedvi Catering
Hyttvägen 35
783 93 Stora Skedvi
Tel: 0225-451 07