• Suusaan

Brudar i Dalarna?

Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!

• Svar på tråden Brudar i Dalarna?
  • Senvinterbrud-06

Tack alla för hjälpen m cateringfrågan! Har pratat m hotellet, de var jättetrevliga! Ska även ringa till skolan och kolla...

anna_lokatt:
    Vi ska gifta oss den 18e feb. Som Frill skrev, kul att se att flera är ute i god tid!

Undrar bara hur det kommer att bli närmare bröllopet om man redan nu tycker att det är mycket som man borde börja fixa nu???

• lokatt

Seninterbrud-06:
    förhoppningsvis blir det lite lugnare framöver, just iom att vi kan få en del gjort redan nu. fast, min fästman tror att jag ska bli totalt vansinnig innan det hela är över... jag hoppas han har fel!

• Zandrisen

Igår var vi hos fotografen för genomgång. Det kommer att bli grymt dyrt, och börjar fundera på hur dyrt det är i jämförelse till andra.

Vad kommer ni att få betala?

Vi har valt ett "mellan-paket" med 12 bilder, och det kommer att gå på ca 6000:-... Vi är inte oroliga för att bilderna skall bli dåliga, han är oerhört proffsig, men visst svider det lite med priset.

• petra_e

Zandrisen: du är möjligen inte från Gbo oxå?

• Zandrisen

>petra e
    Om du menar grycksbo, så nej, men min blivandes familj bor där. Är du från grycksbo?

• petra_e

Jepp grycking ut i tåspetsarna
    Men jag bor i Falun numera. Mor och Far och morföräldrar bor i Gbo dock.
    Du får gärna maila mig. Alla känner ju alla i Gbo så...

petra_e81@hotmail.com

• lokatt

vi fick visst boka! (oj då...)
    (ber om ursäkt för att jag upprepar mig om det finns några 2006-trådare här... menmen)

jag har varit orolig för att vi inte skulle få boka "vår" kyrka i tillräckligt god tid, dvs NU - vi gifter oss om ett drygt år. en kusin som gifter sig på samma ställe i maj blev tillsagd att återkomma "senare" när hon ringde i november... men nu på morgonen ringde de tillbaka efter att jag lämnat meddelande igår, och sa att visst kunde vi få preliminärboka. de skulle skriva en lapp och sätta långt bak i kalendern. så skönt! så nu kan jag slappna av vad gäller den biten iaf!!! *så nöjd*

• sarabus

Senvinterbrud: Jag vet, av erfarenhet (eftersom jag är uppvuxen där) att hotellet i Älvdalen inte har alltför bra catering. Ska själv gifta mig däruppe i sommar och har också svårt att hitta ngt ställe med bra catering. Ett tips är att undersöka vad det finns för möjligheter i Idre också, det är ju bara en timme bort.

• Senvinterbrud-06

sarabus:
    Jag fick tips på restaurangskola som ev kunde fixa med catering. Kolla med dem!
    Ska du gifta dig i kyrkan? Var ska ni ha festen? Eftersom jag intebor där så vet jag inte så mkt(Vi har bara en stuga i Älvdalen). Har fått ett tips om Lokalen. Vad är det? Var ligger den? Finns det andra bättre lokaler?
    Hmm, många frågor blev det visst...:)

• sarabus

Senvinterbrud:
    Jag gifter mig mitt i sommaren så det blir lite svårt med restaurangskolan eftersom de har sommarlov då. Men jag ska kolla upp några från Idre som min mamma hört skulle ha bra mat. Vi gifter oss i ett kapell i Åsen dvs en by utanför Älvdalen. Lokalen har jag varit i en gång och det är fint, bra för bröllop. Det är liksom öppet tak mellan två våningar där det är dansgolv (om jag minns rätt) Vi ska ha middag hemma hos mina föräldrar utomhus om det är fint väder och i en bystuga om det regnar. Jag kan faktiskt inte komma på några andra bra lokaler just nu men jag kan höra med mamma och avrapportera senare Lycka till!

Svar på tråden Brudar i Dalarna?