Brudar i Dalarna?
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
Jag ska med Gifta mig i Rättvisk kyrka och ha festen på Åkerblads i Tällberg.
när ska ni gifta er??
vi gifter oss den 23 juli.
hur långt har ni kommit?
klänning köpt,allt bokat men vi ska åka upp och bestämma menyn tillsammans med janne hos åkerblads och prata om blommor mm Tyckte att det var så mysigt där när vi var upp i januari ,sen har allt gått fort. hur många gäster har ni? vi hamnar nog runt 100 med barn...oj oj
Vi har bestämt meny och provåt den när vi var där uppe sist. Gjorde en tur runt om och försökte fixa det mesta i med att vi inte bor där uppe.
Vi blir nog runt 80 personer.
Om du tyckte det var fint på vintern, då ska du se hur fint det är på sommaren!! Jag tycker verkligen det är rätt ställe att vara på i Dalarna.
vi bor inte heller där utan ca25 mil söder ut men det spelade ingen roll, när vi väl bestämmt oss..vi ska åka båt från kyrkan till tällberg ..
FiaLisa75:
Tack för tips! Ska ringa frisör och kolla upp Myntmästargården...
Vi har också fått tips på Klosters herrgård (http://www. klostersherrgard .com/index2.html) som har särskild brudparslogi (!) Du får gärna mejla mig direkt på susanna.h@home.se när du läser det här... Vi ska upp till Avesta i början av april, så då får vi passa på att provsmaka tårta på Centrumkonditorn och lite annat.
Vi har inte bestämt oss hur vi tar oss från kyrkan men kyrkbåt låter mysigt och har varit inne på det. Funderar även på häst och vagn.
båten vi tänkt oss e en ång båt som ska ta 1 h tur på siljan 10000 kostar det....
dyrt blir det men once in a life time som man säger,annars ska vi inte hålla så hårt på det traditionella vi vill att det ska bli en rolig fest med mycket bus!!