• Suusaan

Brudar i Dalarna?

Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!

• Svar på tråden Brudar i Dalarna?
  • sarabus

Glömde, lokalen ligger mitt i Älvdalen

Wäsabetget kanske har ngn bra lokal annars eftersom ni gifter en mitt i vintern kanske jättekåtan Men det beror ju förståss på vad ni är ute efter.
    http://www. wasabergen. se/mat.htm

• Senvinterbrud-06

Sarabus:
    Hm, ja det kan ju vara svårt m skolan mitt i sommaren...:)
    Är lite avundsjuk på dig som bara har ett halvår kvar...:)
    Tack så mycket för alla tips! Ska upp till stugan om några veckor och ska så försöka kolla så mycket som möjligt. Lokalen låter bra!
    Tar emot alla tips! Vi lär ju höras mera här!

• Senvinterbrud-06

Hej, hej!
    Vet ni någon som sjunger jättefint???
    Har ni någon som ni kan rekommendera? Ska ju gifta mig i Älvdalen, så kanske någon som finns där i närheten???

• Zandrisen

>senvinterbrud 06, kolla med kantorn i kyrkan ni skall gifta er i, han/hon har ofta en lista på solister.

• lokatt

zandrisen: såg tidigare att du skulle på provuppsättning et c i slutet på jan. blev det bra? (och, den nyfikna frågan: är stället du går till prisvärt, tycker du?) knappt två och en halv månad kvar nu - pirrigt?

• sarabus

Senvinterbrud: jag vet en tjej som sjunger jättefint, men det känns konstigt att skriva ut namn här på ngn så om jag får din mailadress så kan jag skicka hennes namn.

• Zandrisen

>anna lokatt
    Ja, har varit på provuppsättning hos Anna på klippoteket saloon nu. Blev jättenöjd, hon förstod precis hur jag ville ha det!
    Mycket löshår och nån form av nätrulle skall förvandla mitt svenska blonda tunna hår till enn puffigt lockig halvuppsättning! Priset är ju saftigt, men då är jag ensam på salongen, och får frisyr, make-up, manikyr och påklädning. Helt ok, det är ju bara en gång i livet...

• Senvinterbrud-06

Sarabus:
    Jag var i Älvdalen nu i helgen och var även i kyrkan. Då hade vi sådan tur att det var en tjej där just då och övade. Hon sjöng SÅ fint, så jag frågade henne om hon ville sjunga på bröllopet, och det ville hon! Jättekul och skönt att ha det klart!

• lokatt

zandrisen: ooooh. låter suveränt. hm, får man fråga vad hon tar? ett av de ställena jag inte ens har funderat på att gå till (bara för att man är inföding betyder det inte att man alltid tänker på vad som finns).
    jag är lite avundsjuk, faktiskt, på dig som inte behöver vänta så länge till. jag däremot har 355 dagar kvar... (om jag nu räknat rätt) *suck*

• Bröllopstokiig

Tänkte bara tipsa om Dala Husby hotell. Jag och min sambo var där här om helgen och maten var fantastiskt god! Dom har catering också, men det är tyvärr ganska dyrt... Funderar på att ta bara en eller två rätter därifrån och kanske göra tårtan, som också blir dessert, själv.

Nu återstår bara att bestämma datum. Vi hade tänkt ha vinterbröllop, men festlokalen vi har bestämt oss för fungerar inte vintertid så nu siktar vi in oss på slutet av augusti/början av september. Problemet är att våra familjer envisas med att boka semesterresor med sjukt lång framförhållning, så som det ser ut nu är 3 september den enda helg som funkar. Hoppas hoppas att lokalen är ledig då. Annars blir det nog inget bröllop förrän i slutet på maj nästa år

Svar på tråden Brudar i Dalarna?